Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonotapaiset ihmiset

Ihmissuhteiden opiskelija
14.03.2018 |

Osa ihmisistä on käytöstavoiltaan todella keskenkasvuisen oloisia eikä tällaisessa seurassa voi välttyä mielipahalta. Kiinnostaisi tietää, että minkä näistä kolmesta te olette kokeneet pääosin toimivammaksi tavaksi suhtautua näihin ihmisiin. Muitakin vaihtoehtoja voi toki ehdottaa. 😊

A) Yrität ohjata toista ihmistä korjaamaan käytöstään huomattamalla, että esimerkiksi hänen jatkuva myöhästelynsä tuntuu sinusta hankalalta.

B) Vältät tekemisissä oloa. Et ole tämän toisen aikuisen äiti tai isä, hän vastaa itse toiminnastaan. Sinun ei tarvitse olla tällaisessa huonossa vuorovaikutussuhteessa.

C) Yrität ainakin tällä hetkellä sietää tilannetta ja sovittaa oman toimintasi sen mukaan. Jokaisessa ihmisessä on omat hyvät ja huonot puolensa ja sen mukaan mennään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät jo valmiiksi henkilön myöhästyvän, miksi et tulisi itsekin hieman myöhemmin paikalle?

Vierailija
2/7 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin A. Jos ei auta, niin B.

C vain jos on pakko olla tekemissä.

Jos kyse on jostain pikkuasiasta, saatan aloittaa C:stä. Sitten A, kun alkaa ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät jo valmiiksi henkilön myöhästyvän, miksi et tulisi itsekin hieman myöhemmin paikalle?

Hyvä pointti, mutta tuo myöhästely oli vain yksi esimerkki. Sama ihminen voi olla myöhässä eri kerralla eri ajan, joten tuohon on hankala sovittaa omaa toimintaa. Lisäksi itse haluaisin, että sovituista jutuista pidetään kiinni ja koen myöhästelyn olevan ikävää käytöstä. En haluaisi myötäillä tuollaista käytöstä ja antaa sitä viestiä, että toisen jatkuva myöhästely on minulle ihan ok.

Ap

Vierailija
4/7 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos USEIN myöhästelevä tyyppi onkin VÄLILLÄ ajoissa, niin sehän oppisi vaan myöhästymään jatkossa vielä enemmän?

Oma myöhästyminen hävettää (tai pitäisi), jos tietää laittavansa muut oottamaan. Voin puhua omasta kokemuksesta. *häpeää*

Vierailija
5/7 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6/7 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskaltaa toimia A:n mukaisesti enemmän, mutta koska olen liian hienotunteinen ja konflikteja välttelevä, toimin yleensä käytännössä C:n mukaisesti. Jos toisen tavat ja taipumukset ovat sellaiset, että niistä aiheutuu minulle stressiä eikä kyseessä ole esim. omainen, saatan toimia jopa B-vaihtoehdon mukaan, mutta senkin teen hienotunteisesti.

Vierailija
7/7 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Haluaisin uskaltaa toimia A:n mukaisesti enemmän, mutta koska olen liian hienotunteinen ja konflikteja välttelevä, toimin yleensä käytännössä C:n mukaisesti. Jos toisen tavat ja taipumukset ovat sellaiset, että niistä aiheutuu minulle stressiä eikä kyseessä ole esim. omainen, saatan toimia jopa B-vaihtoehdon mukaan, mutta senkin teen hienotunteisesti.

Pakko tunnustaa, että vastaavan käytöskoodin omaavana olen joissain tapauksessa olen itse toiminut erittäin karkeasti tuon vaihtoehdon B) mukaan ja aivan totaalisesti ja äkkiä kadonnut jonkun ihmisen seurasta ja elämästä. Tällöin seuran on pitänyt tuntua jollain tavalla todella vaikealta. Niin vaikealta, että olen itse mennyt aivan jumiin enkä ole parempaan käytökseen pystynyt.

Ap