Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä teen, yhdistyksessä ollaan mulle vihaisia vaikka olen koettanut neuvoa asiallisesti

Vierailija
14.03.2018 |

Onko se paha asia, että muistan puuttua siihen, että lakeja pitää noudattaa. Pari esimerkkiä: Suunnitellaan arpaisia, on saatu lahjoituksena aika arvokas tavara pääpalkinnoksi. Muistutan, että ottakaa selvää, milloin pitää maksaa arpajaisvero ja että onhan lupa olemassa. "Ei tähän mitään lupia ole ennenkään tarvittu" on vastaus. Mutta kun tarvitaan ja mä olen huolissani, en halua olla ilkeä. Nyt jos joku ilmiantaa, todennäköisesti minua syytetään. Toinen se, että kun suunnitellaan makkaramyyjäisiä, muistutin siitä, että paikalla pitää olla joku, jolla on hygieniapassi. Ei niitä ole ennenkään tarvittu. En minä näitä nykyajan lakeja ole keksinyt. Mä en viitsi enää mennä mukaan, koska mun mielestä lakeja vain pitää noudattaa, oltiin niistä sitten mitä mieltä tahansa. Olenko pahis? Olen tykännnyt muuten yhdistyksen toiminnasta ja ihmisistä, mutta nyt näistä asioista mulle suututtiin. Niin ja sanoin, että kirjanpitoon ei riitä kuitiksi itsekirjoitettu, jos on ostanut jotain omalla kauppakuitillaan. En epäile väärinkäyttöä, vaan ihan puhdasta tietämättömyyttä tämä on.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa oleellinen asia tässä keskustelussa ovat itse kirjoitetut kuitit, joiden todistusarvo on kyseenalainen. Satunnaiseen grillimakkaran myyntiin ei tarvita hygieniapassia, joskin perustiedot elintarvikehygieniasta.

Hiukan nyt taas riippuu siitä kuitista ja siitä onko kyse esim. toiminnankuluista. Itse kirjoitettu kuitti on kyllä ihan pätevä jos siitä ilmenee kuka on maksa, kuka maksun saaja milloin maksu on tapahtunut sekä maksajan että saajan allekirjoitus. Jos nyt oletetaan että yhdistyksen rahastonhoitaja on perinyt toiminnankuluista vaikkapa myyjäisten leivontatuotteisiin käsin kirjoitettu kuitti on ihan pätevä. Saajan allekirjoituksen ei ehkä kuitenkin pyytäisin vaikka yhdistyksen puheenjohtajan tai sihteerin allekirjoituksen.

Vierailija
42/43 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhdistystoiminnassa on yhtä tyhmää porukkaa kuin taloyhtiöissä asuu. Minäkin ilmoitin eräästä asiasta jossa oli vuosikausia laittomasti touhuttu ja joka oli täysin asunto-osakeyhtiölakia niin minä sain vihat päälleni. En todellakaan osta omaa asuntoa siksi, että joku tietämätön tollo saisi polkea asoylakia minun kustannuksellani itse hyötyen siitä. Uskomatonta miten tyhmiä ihmiset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yhdistystoiminnassa on yhtä tyhmää porukkaa kuin taloyhtiöissä asuu. Minäkin ilmoitin eräästä asiasta jossa oli vuosikausia laittomasti touhuttu ja joka oli täysin asunto-osakeyhtiölakia niin minä sain vihat päälleni. En todellakaan osta omaa asuntoa siksi, että joku tietämätön tollo saisi polkea asoylakia minun kustannuksellani itse hyötyen siitä. Uskomatonta miten tyhmiä ihmiset ovat.

AP ei epäillyt väärinkäytöksiä ja vähän vaikea aloituksen perusteella on arvioida onko väärinkäytöksiä tapahtunut vai ei. Perustelut sen sijaan siitä että arpajaislupa pitää käytännössä aina hankkia tai että makkaranmyyntiin tarvitaan aina hygieniapassi kuten myös se että käsin kirjoitettu kuitti ei kelpaisi on kyllä ihan metsässä. Jos valittaa kannattaa ottaa selvää mistä valittaa. Valittaa koska siitä että kuitti on kirjoitettu käsin vai siitä että kuitista ei löydy tarvittavia tietoja tai se on perusteeton.