Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jättirintainen ja tuli elämäni ensimmäinen kutsu rintojen mammografiaan.

Vierailija
13.03.2018 |

En kehtaa mennä sinne, koska olen kuullut että sattuu ja muutenkin? :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mene! Nämä on näitä "first world problems"

Vierailija
22/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattui kun kävin n 5-6 v sitten. Mulla keskikokoiset rinnat, lääkäri kyllä kommentoi niiden olevan "kiinteää kudosta" (musta se oli melkein epäasiallista mutta totta se on, sellaista aikaa kovaa matskua ovat ja kaikki noi tutkimukset hieman keskivertoa hankalammat - en yritä leijua, eivät ole muuten mitenkään kummoiset). Sattui ihan pirusti se laitteeseen litistys mutta eihän siinä tosin mene kuin joku 10 sekuntia. Että etköhän sä sen kestä ja niitä ei tosiaan kiinnosta pätkääkään sun rintojen muoto tms.

Miten toi voisi olla (edes melkein) epäasiallinen kommentti? Kudostyypin määrittelyä vain.

Hyvä, että tutkitutat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menen seuraavan kerran siihen kuvaukseen, joka ei satu.

Maksaa jotain 400-500e.

Mainosta nyt loppuun asti, mikä tämä kuvaus on?

.

Luin jostain lehdestä pari kuukautta sitten.

En muista tarkkaan, olisiko jotain viipalekuvaus-tyyppistä.

Helsingistä löytyy laitteet.

Täytyykin selvittää  ja käydä siellä, parempi kai, kun ei kävisi lainkaan.

T. Kivuista yhden elämän osalta yliannostuksen saanut

Vierailija
24/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, mulla on kokoa B ja kun menin mammografiaan, niin niiden oli vaikea saada mun rintoja sinne laitteeseen. Lisäksi rintojen kudos kiinteää, vaikka olen kyllä imettänyt ihan normaalisti yli vuoden. Kirpaisee, mutta vain sen hetken ja that’s it. Tuttavani kuoli hieman päälle 30-vuotiaana rintasyöpään, joten yhdet mammografiat menee vaikka päällä seisten.

Juuri näin. Pienen/pienehkön, kiinteän rinnan kiskominen levyjen väliin on tuskaa. Isojen kohdalla kipu tulee siitä, kun litistetään, litistetään. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään, ja uskoisin, että sinuun sattui enempi.

Ei tulis myöskään mieleenikään jättää tutkimuksia väliin.

Ei kai kukaan aikuinen nainen oikeasti mieti, ”iik, ne näkee mun tissit”. Eihän??

Jos naisella on normaalit rinnat ei varmaan mietikään. Toista se on vaikkapa tällaisten pikku ketunnokkien kanssa. Koko toimenpide kuulostaa kivuliaalle ja myöskin äärimmäisen nöyryyttävälle.

Vierailija
25/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on E kuppi. Ei se rinta satu, mutta kun ei rintalihas pitää tunkea sinne. Eli uskon kiinteärintaisten kärsivän eniten. Joskus ottaa on ollut lepsu ja pelkkä rinta on kuvauksessa. Ei tunnu kuin puristavalta.

Vierailija
26/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on E kuppi. Ei se rinta satu, mutta kun ei rintalihas pitää tunkea sinne. Eli uskon kiinteärintaisten kärsivän eniten. Joskus ottaa on ollut lepsu ja pelkkä rinta on kuvauksessa. Ei tunnu kuin puristavalta.

Korjj.

Kun se rintalihas pitää tunkea sinne alle.

Vierailija
27/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, mulla on kokoa B ja kun menin mammografiaan, niin niiden oli vaikea saada mun rintoja sinne laitteeseen. Lisäksi rintojen kudos kiinteää, vaikka olen kyllä imettänyt ihan normaalisti yli vuoden. Kirpaisee, mutta vain sen hetken ja that’s it. Tuttavani kuoli hieman päälle 30-vuotiaana rintasyöpään, joten yhdet mammografiat menee vaikka päällä seisten.

Juuri näin. Pienen/pienehkön, kiinteän rinnan kiskominen levyjen väliin on tuskaa. Isojen kohdalla kipu tulee siitä, kun litistetään, litistetään. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään, ja uskoisin, että sinuun sattui enempi.

Ei kai kukaan aikuinen nainen oikeasti mieti, ”iik, ne näkee mun tissit”. Eihän??

Kyllä minä mietin. Minulla on seksuaalisesti häirityksi tulemisen traumoja tissien kopeloinnista, olen halunnut pysytellä erossa miehistä, olen neitsyt, en käy yleisissä pesutiloissa ja piilottelen tissejäni. Lisäksi olen kerran käynyt röntgenissä tissit paljaana ja se traumatisoi lisää. Ei vaan pysty olemaan tissit paljaana ja sillä hyvä. En suostu ottamaan paitaa pois mieslääkärille vaikka rintaliivit saisivat olla päällä. Ikää 42 v.

Vierailija
28/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se laite oli kylmä ja rintaani vedettiin kunnolla niin tekisin tidellakin uudestaan jos tarve vaatisi. Luotat vain niihin siellä salissa ja hyvä tulee. Mulla oli muuten myös miesgynekologi alkuun tarkastelemassa rinnan ja ohutneulanäytteen otossa oli myös mies. Siitä olin ehkä enemmän ”voi perkele” -asenteella. Mutta olivat asiallisia-kummatkin. Olin kyllä varautunut aluksi. Olen siis tuo B-nainen.

Vierailija
29/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin pari vuotta sitten mammografiassa ja olin ihan hölmistynyt kun se ei sattunutkaan. Olen isorintainen. Liekö siinä syy. 🤔

Vierailija
30/32 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummit otat sit pitkäl edennee rintasyövä koska et kehtaa mennä. Siel o varmaa nähty aika monenlaiset tissit, ettei heit sinun tissit erityisemmi kiinosta.

Aivan varmasti hoitsujen haippiringissä arvostellaan tissit.

Kuule me ei todellakaan keritä eikä meitä kiinnosta!

T: RTG-hoitaja

Vierailija
31/32 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä mietin. Minulla on seksuaalisesti häirityksi tulemisen traumoja tissien kopeloinnista, olen halunnut pysytellä erossa miehistä, olen neitsyt, en käy yleisissä pesutiloissa ja piilottelen tissejäni. Lisäksi olen kerran käynyt röntgenissä tissit paljaana ja se traumatisoi lisää. Ei vaan pysty olemaan tissit paljaana ja sillä hyvä. En suostu ottamaan paitaa pois mieslääkärille vaikka rintaliivit saisivat olla päällä. Ikää 42 v.

Sitten joudatkin kuolemaan rintasyöpään.

Vierailija
32/32 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme