Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaun näkymättömät ninnit

Vierailija
13.03.2018 |

Ninni oli Janssonin Muumi-kirjoissa esiintyvä hahmo, joka muuttui kiusamosen seurauksena täysin huomaamattomaksi. Puhekieleessä Näkymätön Ninni onkin nimenomaan vakiintunut tarkoittamaan huomaamattomia ihmisiä, sellaisia jotka ovat tulleet muille kanssa ihmisille näkymättömiksi. Työnhaun näkymätön ninni ei saa työpaikkaa vaikka kuinka noudattaisi kaikkia ohjeita ja hakisi ahkerasti työpaikkoja. Itse olen yksi tälläinen. Olen ravannut Työkkärin kursseilla, täytellyt CV:tä, pommittanut yrityksiä työhakemuksilta, kysellyt tuttuilta, kuuluttanut Facebookissa ja kaikkea kaikkea kaikkea paljon muuta. Kyse ei voi olla iästä, sillä täytän vasta tänä vuonna 22 ja olen siis vielä aika nuori, valmistuikin vasta 2015 ammattiin. Siitä lähtien olen juossut oravanpyörässä ja tehnyt kaikkeni työllostyökseni, mutta kertaakan näiden kolmen vuoden aikana ei ole tullut kutsua yhteenkään työhaastatteluun.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu??? Luulin että aihe kiinnostaa 😕

Vierailija
2/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aijaa, ootko valinnut väärän alan? Oot vielä kovin nuori, onko sulla hirveä kiire työelämään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kuulla, tuo kuulostaa hyvin turhauttavalta tilanteelta. Onko jotain, mitä voisit tehdä toisin? Onko CV:ssä jotain parannettavaa? Kesätyöpaikkoja olet varmaan hakenut?

Vierailija
4/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota huuluharppu huulen ja lähe hiippaileen yksinäisille vuorille. Tapaat siellä Tittiuun joka kertoo totuuden miksi olit Ninni. Sitten sulla leikkaa miks hallitus leikkaa kaiken. Tuu sit takas kertoon :) Mä näin sut kyllä eilen 

Vierailija
5/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemus puuttuu? Niin valtava miinus, että ei ihme, ettei tärppää. Toiseksi, mikä ala? Ei kuulosta työllistävältä. Miksiköhän et esim. työllistynyt harkkapaikkoihin?

Vierailija
6/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu??? Luulin että aihe kiinnostaa 😕

Hahhah, no ei kiinnosta ketään niinkuin ei työmarkkinoillakaan 😂

Täällä on toinen samanlainen. Harvoin jos saan kutsun haastatteluun niin yleensä olen ”liian hyvä ja fiksu” kyseiseen työhön.

Vierailija
7/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokemus puuttuu? Niin valtava miinus, että ei ihme, ettei tärppää. Toiseksi, mikä ala? Ei kuulosta työllistävältä. Miksiköhän et esim. työllistynyt harkkapaikkoihin?

Mitä väliä sillä on minne haen ja mikä on ammatti. Kuten sanoin olen tehnyt niin kuin on neuvottu ja hekenut myös muutakin kuin oman alan töitä.

Ap

Vierailija
8/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijoita on yksinkertaisesti niin järjettömän paljon per avoin paikka, että hyviä tyyppejä on ylitarjonnaksi asti. Ei sinussa ja taidoissasi ole mitään ”oikeaa” vikaa, kuten ei muissakaan rannalle jääneissä. Yksi saa paikan ja loput kymmenet tai sadat hakijat saavat jatkaa etsimistä. Turhauttavaa, tiedän.

Vierailija
9/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aijaa, ootko valinnut väärän alan? Oot vielä kovin nuori, onko sulla hirveä kiire työelämään? 

Katson että yhteiskunnan paineen takia niin on paras. Parempi on työllistyä, kuin jäädä elämään yhteiskunnan avustuksilla ja kuulla päivästä toiseen toisten pilkkaamista ja haukkumista.

Ap

Vierailija
10/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on työhaastattelussa näkyvät nännit niin saattaa saada työpaikan helpommalla.

Vierailija
11/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kuulla, tuo kuulostaa hyvin turhauttavalta tilanteelta. Onko jotain, mitä voisit tehdä toisin? Onko CV:ssä jotain parannettavaa? Kesätyöpaikkoja olet varmaan hakenut?

Olen tehnyt CV ainakin jo vähintään kaksitoista kertaa uudellen, pyöritellyt ja mussutranut sitä, mutta kertaallen puristetusta sitruunasta ei saa irti enempää mehua.

Ap

Vierailija
12/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alempi koulutustaso sitä huonommat työllistymismahdollisuudet

Vierailija
13/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on työhaastattelussa näkyvät nännit niin saattaa saada työpaikan helpommalla.

Jos mä jätän rintsikat pois niin nännit vilkkuis suurinpiirtein navan kohdalla. Auttaiskohan?

Vierailija
14/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ja ulosanti ja kouluttaudu paremmin ja tee keikkaa samalla.

Vierailija
15/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kolmen vuoden työttömyyden jälkeen pääsee vielä ammattikorkeaan? Toki hakijooita on paljon ja vain 10-30% hakijoista valitaan. Olisihan se kivaa, mutta uskon että jään paljon minua nuorempien ja taitavempien opiskelijoiden jalkoihin Amkin haussa.

Ap

Vierailija
16/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt CV ainakin jo vähintään kaksitoista kertaa uudellen, pyöritellyt ja mussutranut sitä, mutta kertaallen puristetusta sitruunasta ei saa irti enempää mehua.

Ap

Älä tuhlaa aikaasi cv:n viilaamiseen, nyt kun massat käy noita koulutuksia, ne alkaa olla aika samanlaisia.

Hanki ennemmin jokin lisätaito.

Vierailija
17/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kolmen vuoden työttömyyden jälkeen pääsee vielä ammattikorkeaan? Toki hakijooita on paljon ja vain 10-30% hakijoista valitaan. Olisihan se kivaa, mutta uskon että jään paljon minua nuorempien ja taitavempien opiskelijoiden jalkoihin Amkin haussa.

Ap

Ja asenne sama duunin haussa. Ei sisua!

Vierailija
18/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenne ja ulosanti ja kouluttaudu paremmin ja tee keikkaa samalla.

Keikka kenelle ja keikkaa miten?

Ap

Vierailija
19/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä jätän rintsikat pois niin nännit vilkkuis suurinpiirtein navan kohdalla. Auttaiskohan?

Ei sitä tiedä, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä ja jotkut jopa isoäidistä.

Vierailija
20/34 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja asenne sama duunin haussa. Ei sisua!

Opiskelupaikkaa ei saa sisulla vaan hakupisteillä. Sitten on "raati" joka valitsee niiden perusteella ne onnekkaat 10-30% hakijoista, jotka pääsee pääsykokeisiin. Älkää luulko ettenkö ole ottanut tätä selvää. On helppoa sanoa toiselle että pitää kouluttautua, mutta todellisuudessa siihen voi vierähtää vaikka vuosikymmen ennen kuin saat opiskelupaikan ja pääset kouluttautumaan eteenpäin.

Ap