Vastasyntynyt tarvis passin 2vk sisään!
Jos vie nimipaperin itse maistraattiin kauanko kestää about että on lapsella nimi?
Kuvaamossa kun käy ottamassa kuvat niin saa varmasti sopivat ja pikapassin saa nopeastikkin. Lähinnä tota nimeämistä mietin kun mitään kokemusta ei ole ja ristiäisetkin vasta ensi kuussa.
Kommentit (9)
Mihin se vastasyntynyt pitää viedä? Ambulanssilennolla ei kysellä passia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se vastasyntynyt on matkalla ja miksi?
Vastasyntynyt oli tässä nyt lähinnä siinä että meidän vauvalla ei siis ole nimeä vielä, ikä lähentelee tarpeen aikaan 2kk ja olosuhteiden pakosta pitäs lähteä käymään ulkomailla.
En tiedä miten tuo passin hakemisprosessi menee mutta tosiaan, lapselle voi antaa nimen ihan virallisesti jo ennen kastetta eikä se vaikuta kasteen saamiseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntynyt oli tässä nyt lähinnä siinä että meidän vauvalla ei siis ole nimeä vielä, ikä lähentelee tarpeen aikaan 2kk ja olosuhteiden pakosta pitäs lähteä käymään ulkomailla.
Siis tarvitaanko passi 2vk vai 2kk syntymän jälkeen?
Ovatko ne olosuhteet oikeasti niin pakottavat, että on aivan välttämätöntä lähteä? Nyt Euroopassa on tosi paljon tuhkarokkoa liikkeellä, ja eikös sitä hinkuyskääkin ole (kiitos rokottamattomuustrendin), että pieni rokottamaton vauva on kyllä vaarassa. Itse en lähtisi mistään hinnasta.
Minä en tuon ikäistä veisi ulkomaille, sellaista tilannetta ei tule eteen, että vastasyntynyt on pakko raahata sinne. Kannattaa toivoa, ettei lapsi saa mitään tauteja kun sitä raijataan lentokentillä ja -koneessa sekä kohdemaassa vaillinaisella rokotussuojalla.
Me saatiin vastasyntyneelle passi, nimitiedothan menevät maistraattiin heti kun ne sinne lähetät, vaikka suoraan laitokselta, ristiäisillä ei ole nimen kanssa mitään tekemistä. Eli kyllä onnistuu. Me lennettiin miehen kotimaahan 2-viikkoisen kanssa, liput oli ostettu jo ennen syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarvitaanko passi 2vk vai 2kk syntymän jälkeen?
Meidän vauva on tällä hetkellä 5vk vanha, vajaan 3vk päästä olis viimeistään tarvetta. Mutta voipi olla että oon vaan liian myöhään liikkeellä ja pitää keksiä joku muu keino.