Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8000 e opintovelkaa, mutta haluaisin taas opiskella

Vierailija
13.03.2018 |

Edelliset opinnot menivät puihin syistä joita en tässä selvittele. Mietin pystyisinkö samanaikaisesti sekä opiskelemaan että maksamaan pois tuota lainaa. Tällä hetkellä olen osa-aikatyössä 30 viikkotunnilla ja huonolla palkalla. Onko muita tällaisessa tilanteessa olevia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis vielä pennin jeniä maksanut pois tuota velkaa. Ap

Vierailija
2/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavat tietyn ajan jälkeen perimään sitä velkaa on sinulla sitten sitä varaa maksaa tai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy säännöistä kelasta. Jos joudut maksamaan takaisin, niin takaisinmaksusuunnitelmaan laitat mahdollisimman pienen kk erän. Itse maksan noin 100 e/kk takaisin ja olisin kai saanut vielä pienemmänkin erän. Alkujaan lainaa taisi olla 11000-12000 euroa.

Vierailija
4/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkavat tietyn ajan jälkeen perimään sitä velkaa on sinulla sitten sitä varaa maksaa tai ei. 

Jeps perintä alkaa kaksi vuotta valmistumisesta ja se tulee maksaa pois kolmen tai viiden vuoden sisällä siitä alkaen. Näin minulla oli lainaehdoissa.

Vierailija
5/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli pitää ottaa siis yhteyttä Kelaan. Ap

Vierailija
6/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps perintä alkaa kaksi vuotta valmistumisesta ja se tulee maksaa pois kolmen tai viiden vuoden sisällä siitä alkaen. Näin minulla oli lainaehdoissa.

ap ei ole valmistunut. saattaa saada jatkettua opintoja toisaalla ja nostaa lisää opintolainaa, jos opintoviikot riittävät. ei siis välttämättä tarvitse maksaa uusien opintojen aikana.

Vierailija
7/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis valmistunut. Tarkoitin aloituksessa opiskeluvaikeuksia. Ap