Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnainen kaikille, kai edes ymmärrätte että sitä ei saa joka ikinen työtön?

Vierailija
13.03.2018 |

Kaveri joka ei ole koskaan ollut päivääkään töissä, vauhkosi tästä kuinka kaikkien kuuluu saada ansiosidonnaista.
Kysyin että mistäs ansioista se hänen ansiodionnainen lasketaan? Ei tullut selvää vastausta, mutta jaksoi toitottaa kuinka se on paljon isompi kuin nykyinen raha ja sitä kuuluu maksaa kaikille!
Että näin..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ihmistä ei ymmärrä mitä tarkoittaa ansiosidonnainen, miten sitä saa ja kuinka kauan.

Vierailija
2/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se olisi järkevintä että ansiosidonnainen maksettaisiin automaattisesti kaikille työttömille, heti työttömyyden alkaessa, ja että myös pätkätyyöntekijät saisivat sen lyhyistä työpätkistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SininenUnelma kirjoitti:

eikö se olisi järkevintä että ansiosidonnainen maksettaisiin automaattisesti kaikille työttömille, heti työttömyyden alkaessa, ja että myös pätkätyyöntekijät saisivat sen lyhyistä työpätkistä

Saa sen nytkin jokainen joka viitsii liittyä kassaan (ei tarvitse kuulua liittoon) ja täyttää työssäoloehdon. Jos kela rupeaisi myös maksamaan ansiosidonnaista, silloin varmasti myös vaaditaan työssäoloehdon täyttyminen.

Pätkätöillä saa kerrytettyä työssäoloehtoa nytkin ja kun on tarpeeksi työviikkoja, niin saa työttömäksi joutuessaan ansiosidonnaista.

Vierailija
4/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä "ansiosidonnaisia" ollenkaan, miksi hyvin toimeentuleva saa jatkaa hyvin pärjäämistään työttömäksi jäätyään, äitiyslomalla jne ja köyhä pysyy aina köyhänä? Jos ne oikeasti olisi itse kerätty niin sitten ok, mutta valtion pussista ei näitä tarvitse maksaa.

Vierailija
5/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä näitä "ansiosidonnaisia" ollenkaan, miksi hyvin toimeentuleva saa jatkaa hyvin pärjäämistään työttömäksi jäätyään, äitiyslomalla jne ja köyhä pysyy aina köyhänä? Jos ne oikeasti olisi itse kerätty niin sitten ok, mutta valtion pussista ei näitä tarvitse maksaa.

Ansiosidonnaista maksetaan enintään 400 päivää. Monet työssä käyvät ovat asuntovelallisia ja muutenkin menot mitoitettu niiden palkkatulojen mukaan, ansiosidonnainen antaa aikaa löytää uuden työn/mitoittaa menot tulojen mukaiseksi.

Vierailija
6/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehdotettu että ay-liikkeen miljardiomaisuus käytettäisiin asumistuen korotuksiin, jolloin ihmiset saisivat paremman asunon

Vierailija
7/7 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni elämäntapatyöttömyyden vuoksi aina työttömänä olleiden korvaukset voitaisiin maksaa heidän ansioidensa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi