Jos et asuisi Suomessa, niin minne muuttaisit? Minne et?
Jos et asu suomessa, niin kerro missä!
Listataan maiden hyviä ja huonoja puolia lapsiperheen kannalta!
Kommentit (3)
Mun on jotenkin vaikea vertailla tätä Suomeen, kun en ole koskaan aikuisena asunut Suomessa. Tykkään kuitenkin Englannista.
Ilmasto on minulle mieleen, ja vaikka ihmisiä onkin jumalattomasti, niistä niin suuri osa asuu kaupungeissa, että sitä ihanaa maaseutuakin riittää. Pikkukaupungissa on uneliaan mukava asua (ja kukkulat ja tammilehdot ovat lähellä) ja suurkaupunkiin pääsee helposti, jos tulee tarve tai halu yhtään mihinkään. Pidän briteistä ja tavoistaan (paitsi en laumoissa kulkevista teini-ikäisistä klo 16 ruuhkabussissa) ja rakastan brittiruokaakin. Mitään kummempia ongelmia ei ole ollut julkisten palvelujen taikka muuten viranomaisten kanssa, eikä mua ole koskaan kamalasti haitannut vaikka sitten vuokra-asuntojen kokolattiamatot tai muut pienet erot. Töitä löytyy ihan varmasti jokaiselle, joka tahtoo tehdä töitä.
Tosin tahtoisin muuttaa Skotlantiin taikka Walesiin. Melkein kaikki Englannin hyvät puolet, mutta enemmän tilaa, maaseutua, vuoria, merta, ja vähän vähemmän ihmisiä.
Mielikuvien perusteella, en osaa luetella erityisempiä faktoja lapsiperheiden elämästä ko. maissa.