Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko miehesi menetti OneCoin huijauksessa?

Vierailija
13.03.2018 |

Poliisi on ratsannut OneCoinin toimiston alkuvuodesta 2018 ja selvittävät asiaa. Johtohenkilöt ovat paenneet ulkomaille rahojen kanssa. Huijattuja suomalaisia oletetaan olevan yli 20 000.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että täytyy lähteä tällaisiin mukaan, kun ihan oikeisiin kryptoihin sijoittamalla olisi tehnyt järkkyjä summia. Niin paljon kurssit nousi 2017 aikana.

Vierailija
2/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi langeta kerjäläisten ylläpitämään huijaukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Radio Rockilla huudatettiin maajohtaja Vuorista ja tälle naurettiin paskaisesti kun sanoi olevansa miljonääri parissa vuodessa! Maajohtaja otti välillä lämpöä kun huudatettiin 😁

Vierailija
4/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni? Minä hoidan meillä sijoitukset :(

Vierailija
5/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen syytös taas!

Vierailija
6/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni? Minä hoidan meillä sijoitukset :(

Paljon menetit?

Vierailija
7/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pistäny tuohon 52 000€. Ei tuo mikään huijaus ole. Reaaliaikaisesti näkee omien sijoitustensa kehityksen. Kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin levittää perättömiä huhuja. Wincapita oli huijaus, tämä ei.

Mun sijoitusten arvo on nyt yli 170 000€. Yritäppä tuommoisia tuottoja saada jollain Nokialla.

Vierailija
8/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pistäny tuohon 52 000€. Ei tuo mikään huijaus ole. Reaaliaikaisesti näkee omien sijoitustensa kehityksen. Kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin levittää perättömiä huhuja. Wincapita oli huijaus, tämä ei.

Mun sijoitusten arvo on nyt yli 170 000€. Yritäppä tuommoisia tuottoja saada jollain Nokialla.

:D joo, miksi poliisit ahdistelee rehellisiä yrittäjiä?

Vierailija
9/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taisi olla samanlainen kusetus kuin Wincapita ja se ternimaitokusetus aikoinaan.

Vierailija
10/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taisi olla samanlainen kusetus kuin Wincapita ja se ternimaitokusetus aikoinaan.

Outoa tässä on se, että se tiedettiin kusetukseksi ja siitä varoitettiin. Silti ihmiset laittoivat siihen rahansa.

Vierailija
11/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko linkkejä OneCoin uutisointiin?

Vierailija
12/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko linkkejä OneCoin uutisointiin?

https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/20-000-suomalaista-mukana-yle-onecoi…

2 kk ei ole kuulunut enää päivityksiä.

Vierailija
13/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  mennyt halpaan. Kyllähän sokea Riittakin näki että tuo on huijaus.

Vierailija
14/42 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaan poliisilaitos on aloittanut rikostutkinnan kryptovaluutta onecoinin ympärillä. Viranomaiset ovat vielä vaitonaisia tutkinnan yksityiskohdista, mutta ne liittyvät talousrikoksiin, kertoo Vasabladet.

Kyseessä on Suomen ensimmäinen varsinainen poliisitutkinta koskien kryptovaluuttoja.

Onecoin on kuvitteellisen kryptovaluutan ympärille rakennettu pyramidihuijaus, joka on ollut viranomaisten hampaissa ympäri maailmaa vuodesta 2015. Sen parissa puuhailevat ydinhahmot ovat markkinoineet valuutan ympärillä tapahtuvaa "louhintaa" ja koulutuspaketteja muun muassa huoltoasemilla ja erilaisissa kokoustiloissa järjestetyissä tapahtumissa.

Onecoin-huijaus on yrittänyt hyötyä lupauksilla bitcoinin kaltaisesta menestyksestä. Markkinointi on perustunut vahvasti mielikuviin. Ilmeisesti monet ovat päätyneetkin lähtemään mukaan äkkirikastumisen toivossa: Ylen mukaan jopa 10 000 suomalaista olisi sijoittanut onecoiniin.

Rikoskomisario Antti Perälä kertoo, että Pohjanmaan poliisin aloittaman esitutkinnan taustalla on useita rikosilmoituksia, joita on tehty vuonna 2017. Verovirasto on yksi rikosilmoitusten tekijöistä.

Lue myös: ”Täyttää pyramidihuijauksen merkit” – Yle: 10 000 suomalaista on sijoittanut uuteen virtuaalirahaan

Perälä kertoo, että kesällä Pohjanmaalla pidätettiin myös yksi onecoinia markkinoineista henkilöistä.

Tutkinta ei liity keskusrikospoliisin onecoin-tunnusteluihin vuosina 2015 ja 2016. Poliisi totesi tuolloin, että esitutkintaan ei ollut edellytyksiä, mutta se kehotti kuitenkin "varovaisuuteen tämänkaltaisten palveluiden hankinnassa".

https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/ensimmainen-suomessa-vb-poliisi-aloi…-

Vierailija
15/42 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaan keskusteluun «keskustelu/2628094/kuinka_puhua_miehelleni_jarkea_onecoin_ksetuksesta_ei_usko_kenenkaan_jarkipuhetta» ei enää pääse. Harmi, olisi mukava kuulla joko Audi on ostettu ja käväisty (viime kesänä 2017) sillä Monacossa.

Vierailija
16/42 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on ratsannut OneCoinin toimiston alkuvuodesta 2018 ja selvittävät asiaa. Johtohenkilöt ovat paenneet ulkomaille rahojen kanssa. Huijattuja suomalaisia oletetaan olevan yli 20 000.

Ei senttiäkään. Ei hän ole tyhmä  kuten satakuntalaiset ja  eteläpohjalaiset joita voi rahastaa pyramidihuijauksissa jopa usempaan kertaan niiden tyhmyyden takia.

Vierailija
17/42 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ottaa rahaa ulos vaikka kokeeksi 50€. Tiedän ettei voi kotiuttaa rahaa.

Vierailija
18/42 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen hyväuskoisen puolesta tulee oikeasti sääli. Youtubessa on ainakin yksi kusetuksen uhri avautunut ja siitä tuli paha mieli.

Vierailija
19/42 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se arvonnousu tulee ja kuka sulle sen 170 000 maksaa?

Vierailija
20/42 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun sijoitusten arvo on tasan nolla euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi