Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paino ei putoa???

Vierailija
13.03.2018 |

Neljä päivää nyt ollut 1000 kaloria/vrk dieetillä. Tänään kävin vaa'alla koska olin niin innoissani että olen pysynyt tuossa kalorimäärässä, ja paino edelleen sama kuin neljä päivää sitten! En anna tämän lannistaa ja aion jatkaa laihdutustani, mutta miksi painoni ei ole pudonnut? :( Mistä ihmeestä te muut laihduttajat saatte motivaatiota jatkaa laihdutustanne kun tulosta ei tule?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla ruokailuajoilla sun elimistö on säästöliekillä. Lisää ruokailukertojen määrää, eli syö pienempiä annoksia useammin.

"Säästöliekki" ei riipu ruokailujen määrästä, vaan ruuan määrästä.  Ap kyllä syö niin vähän, että laihdutus ei tule onnistumaan kuitenkaan.

Kyllä se kuule on nimenomaan määrästä kiinni. Pieninä annoksina ja usein, niin keho luulee, että ruokaa tulee usein ja aineenvaihdunta on tehokasta. Jos on koko illan syömättä, keho vaipuu säästömodelle, kun se hoksaa, että energiaa ei enää tule.

Ja mitä aloittajan huoleen tulee, neljä päivää on aivan liian vähän. SÄÄNNÖLLISILLÄ RUOKA-AJOILLA, (ei tuollaisella "syön vain aamupäivöstä" höpötyksellä) menee pari viikkoa, että aineenvaihdunta käynnistyy. Silloin alkaa tulosta tulla.

Älä nyt intoo siellä! Sinun tapasi on sinulle ok. Jollekin muulle toinen tapa on hyvä.

Menepä kenelle tahansa personal trainerille tai ravintoneuvojalle, niin kukaan heistä ei kehoita syömään tuhatta kaloria päivässä kahtena annoksena aamupäivästä. Haloo hermanni.

Vierailija
22/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 päivää?????

4 vuodessa terveellisemmät elintavat alkavat näkyä.

Vierailija
24/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 päivää?????

Yleensä käyn kerran viikossa, mutta nyt olin niin ylpeä itsestäni että olen ollut neljä päivää 1000 kaloria/päivässä niin odotin edes pientä painon pudotusta mutta ei :(

Vierailija
25/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tällä palstalla rehottaa idiotismi ja asioiden kieltäminen. Mammat luulee laihtuvansa "omilla keinoillansa"..

2000 kaloria ja puolet tulee suklaasta..? Jos sun ruokavalio on ollu alun alkaenkin tuollainen, niin tarvitset kyllä jonkun ulkopuolisen apua..

Vierailija
26/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla ruokailuajoilla sun elimistö on säästöliekillä. Lisää ruokailukertojen määrää, eli syö pienempiä annoksia useammin.

"Säästöliekki" ei riipu ruokailujen määrästä, vaan ruuan määrästä.  Ap kyllä syö niin vähän, että laihdutus ei tule onnistumaan kuitenkaan.

Kyllä se kuule on nimenomaan määrästä kiinni. Pieninä annoksina ja usein, niin keho luulee, että ruokaa tulee usein ja aineenvaihdunta on tehokasta. Jos on koko illan syömättä, keho vaipuu säästömodelle, kun se hoksaa, että energiaa ei enää tule.

Ja mitä aloittajan huoleen tulee, neljä päivää on aivan liian vähän. SÄÄNNÖLLISILLÄ RUOKA-AJOILLA, (ei tuollaisella "syön vain aamupäivöstä" höpötyksellä) menee pari viikkoa, että aineenvaihdunta käynnistyy. Silloin alkaa tulosta tulla.

Älä nyt intoo siellä! Sinun tapasi on sinulle ok. Jollekin muulle toinen tapa on hyvä.

Menepä kenelle tahansa personal trainerille tai ravintoneuvojalle, niin kukaan heistä ei kehoita syömään tuhatta kaloria päivässä kahtena annoksena aamupäivästä. Haloo hermanni.

Kommentoinkin vain sitä hehkuttamaasi usein syömistä, en kalorimäärää.  Kai sinäkin ymmärrät sen, että säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.

Vierailija
27/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tällä palstalla rehottaa idiotismi ja asioiden kieltäminen. Mammat luulee laihtuvansa "omilla keinoillansa"..

2000 kaloria ja puolet tulee suklaasta..? Jos sun ruokavalio on ollu alun alkaenkin tuollainen, niin tarvitset kyllä jonkun ulkopuolisen apua..

Masentuneena sitä räpiköi ja koittaa mitä tahansa saadakseen edes hetkeksi hyvän olon. Mulla tuon hyvän olon toi suklaa :( No, lihoinkin suklaata syömällä 20 kiloa. Nyt tarkoitus laihtua edes puolet tuosta painosta pois ja opettaa mieli siihen, että syön vain kun on nälkä, en silloin kun tarvitse lohdutusta eli sitä saamarin suklaata...

Vierailija
28/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä painonpudotukseen. Itse haluaisin ja minun pitäisi pudottaa painoa todella paljon. Tietoa painonpudotuksesta ja terveellisistä elämäntavoista minulla on paljon, mutta niiden toteutus on päin p:tä. Olen henkisesti heikko, kun en saa aikaiseksi tai palaan takaisin vanhoihin tapoihin. Elämäntapani ovat pääosin terveelliset, mutta petrattavaa olisi. Syön liian paljon vuorokauden aikana. Roskaruokaa syön max kerran kuukaudessa. Vituttaa olla näin saamaton.

Vierailija
29/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja piti vielä sanomani, että laihdutin itse vuosi sitten 10 kilo (70 kg -> 60 kg). Eivätkä kilot ole tulleet takaisin, vaikken enää dieetillä olekaan. Syön nykyään lähes samankaltaisesti kuin ennen dieettiä, ainoa ero on juuri tuo säännöllisyys, eli syön nykyään viisi kertaa päivässä. Ennen dieettiä söin 2-3 kertaa päivässä.

Kyllä se säästöliekki on kiinni siitä, kuinka paljon syöt, ei siitä, montako kertaa päivässä syöt. Keho säästää, jos syöt 1000kcal/pvä, söit sen sitten viidessä tai yhdessä osassa. Keho ei mene säästöliekille yhdessä päivässä (meillä on energiavarastot, jotka toimii puskurina), vaan siihen tarvitaan pitempiaikainen energiansaannin rajoittaminen.

Alottajalle voisin sanoa, että neljä päivää ei riitä mihinkään merkittävään painonpudotukseen. Palaa asiaan parin kuukauden päästä. En edes jaksa ottaa kantaa tuohon energian määrään. Mutta sen sanon, että jos meinaat syödä vain 1000kcal päivässä, valitse tarkoin syömäsi ruuat.

Vierailija
30/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä painonpudotukseen. Itse haluaisin ja minun pitäisi pudottaa painoa todella paljon. Tietoa painonpudotuksesta ja terveellisistä elämäntavoista minulla on paljon, mutta niiden toteutus on päin p:tä. Olen henkisesti heikko, kun en saa aikaiseksi tai palaan takaisin vanhoihin tapoihin. Elämäntapani ovat pääosin terveelliset, mutta petrattavaa olisi. Syön liian paljon vuorokauden aikana. Roskaruokaa syön max kerran kuukaudessa. Vituttaa olla näin saamaton.

Huomaatko itse miten perustelet itsesäälillä miksi et onnistu pysymään tavoitteessasi? Sinuna keskittyisin itsekunnioituksen kehittämiseen ensin, sitten vasta painonpudotukseen.

Vierailija
31/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samalla 1000-1200kcal dieetillä nyt kolme viikkoa ja paino on pudonnut 3kg. Tosin johtuu nesteiden, lihaksien ”turvotuksen” häviämisen vuoksi. Harrastin raskasta urheilua ja nyt en vamman vuoksi pysty urheilemaan hetkeen, joten rajoitin syömisiä. Syön 5 kertaa päivässä kerralla 200-250kcal. Paljon kasviksia, proteiinia (kananmunan valkuainen, broileri,kala) ja vähän rasvaa (pähkinät, öljy).

Itelle leipä on pahe, jos erehtyy syömään palasen niin tulee järkyttävä himo syödä enemmän..

Vierailija
32/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kyllä se säästöliekki on kiinni siitä, kuinka paljon syöt, ei siitä, montako kertaa päivässä syöt. Keho säästää, jos syöt 1000kcal/pvä, söit sen sitten viidessä tai yhdessä osassa. Keho ei mene säästöliekille yhdessä päivässä (meillä on energiavarastot, jotka toimii puskurina), vaan siihen tarvitaan pitempiaikainen energiansaannin rajoittaminen.

Alottajalle voisin sanoa, että neljä päivää ei riitä mihinkään merkittävään painonpudotukseen. Palaa asiaan parin kuukauden päästä. En edes jaksa ottaa kantaa tuohon energian määrään. Mutta sen sanon, että jos meinaat syödä vain 1000kcal päivässä, valitse tarkoin syömäsi ruuat.

eli mikä se totuus on tuosta säästöliekistä? eikö se tottelekaan aina toistettua sääntöä: syö vähemmän kuin kulutat niin taatusti paino tippuu?

Vierailija
33/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

eli mikä se totuus on tuosta säästöliekistä? eikö se tottelekaan aina toistettua sääntöä: syö vähemmän kuin kulutat niin taatusti paino tippuu?

Nooo... säästöliekki käytännössä tarkoittaa sitä, että aineenvaihdunta hidastuu ja keho menee säästömoodiin. Eli kuluttaa niitä varastoja yhä hitaammin ja hitaammin, jotta ne kestäis pitempään ja ihminen säilyisi hengissä nälänhädän ohi. Sitten kun aletaan syömään (vähän) enemmän (koska kukaan ei pysty kituuttaan kovin pitkään elämänlaadun kärsimättä), paino alkaa välittämästi nousta, koska keho haluaa niitä varastoja takasin. Tästä johtuu se, että jojoilijoilla on vaikea oikeasti laihtua. Paino putoaa pitkällä aikavälillä, mutta hitaasti heikentäen aineenvaihduntaa ja todennäköisesti huonontamalla myös kehonkoostumusta (myös lihakset lähtee, ei pelkästään rasva).

Mutta tottakai kehon rasvavarastojen polttaminen tarkoittaa sitä, että syödyn energian määrä tulee olla pienempi kuin kehon kulutus. AIneenvaihduntaa voi ylläpitää monin tavoin, mutta tärkeimpänä on syödä tarpeeksi paljon, että ruuasta saa tarvittavat ravintoaineet hyvän hormonitoiminnan ja lihasmassan ylläpitämiseksi. Kulutusta voi vähän nostaa olemalla aktiivinen ja nukkumalla hyvin. Painon pudottamisessa on syytä olla kärsivällinen, kyllä se kehonkoostumus ajan myötä muuttuu paremmaksi.

Vierailija
34/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitkä ovat mittasi? Energiantarpeesi on varmasti enemmän kuin 1300 kcal vuorokaudessa. Yleensä ihminen kuluttaa enemmän jopa koomassa.

Vierailija
35/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta!! 4 päivää ei ole vielä mitään. Aloitin itse sillä, että syön pienempiä annoksia, kuin ennen ja jättämällä sokerin ja muut herkut kokonaan pois ruokavaliosta. Liikun kävellen töihin ja kauppaan, joskus iltaisin jaksan juoksumatolla yrittää puuhkia.

Eron aloin huomaamaan vasta n.2 kuukauden jälkeen. Nyt keho pudottaa itsestään painoa pikkuhiljaa. Joka viikko tuntuu että vaatteet mahtuu paremmin.

Juo paljon vettä.

Vierailija
36/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mitkä ovat mittasi? Energiantarpeesi on varmasti enemmän kuin 1300 kcal vuorokaudessa. Yleensä ihminen kuluttaa enemmän jopa koomassa.

165 cm/66 kg. En harrasta liikuntaa ja makaan suurimman osan päivästä sängyssä, nousen vain jääkaapille ja vessaan.

Vierailija
37/37 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin juuri laihdutuksen ja on pudonnut kolmen päivän aikana jo 700 grammaa. Varmaan olin niin turvonnut että lähti nesteet heti alkuun.