Listataan asioita, jotka voivat tehdä ihmisestä ärsyttävän oloisen, vaikka hän oikeasti sitä olisikaan.
Jossakin ihmisessä voi ärsyttää suunnattomasti joku tietty tapa tehdä joku asia tietyllä tavalla, esim. kävelytyyli tai ihmisen perusilme voi olla ärsyttävä, esimerkiksi pistävän tuimat silmät.
Mutta kun tällaisiin ihmisiin tutustuu paremmin, niin voi huomatakin että hän on jostain ärsyttävästä piirteestään huolimatta todella mahtava tyyppi.
Tai joku ihminen voi olla perusluonteeltaan todella kiva ja mukava (esim. vaikka Roope Salminen tai Wirtasten pariskunta), mutta kun hänet laitetaan jokaiseen mahdolliseen ohjelmaan juontamaan tai esiintymään, niin se tekee tästä henkilöstä ärsyttävän oloisen. Vaikka hän ei sitä oikeasti olisi.
Kommentit (82)
Ärsyttävän oloinen = ärsyttävä. Jos ihminen ärsyttää, hän on ärsyttävä. Ei sen tarvitse olla jotenkin reilua tai objektiivisesti todistettavissa. Eri ihmisiä ärsyttävät eri asiat.
Ihan tutkitusti ihmisiä ärsyttää naiset enemmän kuin miehiä, vaikka toimisivat ihan samalla tavalla. Samaten tummaihoiset enemmän kuin valkoihoiset. Naiseus ja tummaihoisuus siis.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tutkitusti ihmisiä ärsyttää naiset enemmän kuin miehiä, vaikka toimisivat ihan samalla tavalla. Samaten tummaihoiset enemmän kuin valkoihoiset. Naiseus ja tummaihoisuus siis.
Aika sairasta rasismia, jos totta.
Minua ärsyttää erään muuten ihan mukavan naisen lässyttävä ja sössöttävä puhetapa. Ilmeisesti hänellä on S-vika, jolle ei kai voi mitään.
Kimeä ääni ärsyttää aina ihan suunnattomasti, oli puhuja sitten nainen tai mies.
resting bitch face
Mulla on kulmien välissä kaksi ryppyä/uomaa. Kun ne näkyy, näytän vihaiselta. Oikeasti saatan olla myös ahdistunut, hermostunut tai pohdiskeleva, mutta aina kun ne uomat näkyy, niin näytän vihaiselta. Myös jos olen vähänkin huonolla tuulella, niin näytän vihaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sairasta rasismia, jos totta.
No tämä on suunnilleen rasismin määritelmä. Identtinen käytös, eri reaktiot. Ras*sti itse ei tajua tekevänsä mitään eri tavalla vaan ajattelee olevansa täysin reilu ja että vika on vaan niissä toisissa ihmisissä.
Mutta ilmiö on mitattavissa tieteellisesti.
Hitaus, sellainen arjen hitaus. En kestä kun jotkut ihmiset eivät saa arkisia toimiaan tehtyä ripeästi vaan ovat muiden tiellä vaikka liikenteessä ja kaupan tai kahvilan kassalla. En nyt tarkoita vanhuksia, lapsia tai vammaisia vaan sellaisia aikuisia pällistelijöitä.
Olen huomannut, että minä herätän muissa ihmisissä ärsytystä. En ole kuitenkaan tähän päivään mennessä keksinyt, mistä se johtuu. Olen kiltti, pyrin olemaan ystävällinen ja hymyileväinen kaikille. En koskaan puhu kenestäkään pahaa tai ole ilkeä. Olen ihan nätti ja meikkaan päivittäin, mutta en ole mikään täydellinen missi. Pidän hygieniasta huolta. En sulaudu massaan pukeutumalla trendikkäästi, vaan uskallan pukeutua oman persoonallisen tyylini ja makuni mukaan värikkäästi. En kiroile juuri koskaan. En puhu millään murteella vaan aika lähelle kirjakieltä. Olen aito, itsevarma ja uskallan kertoa mielipiteeni, mutta en jyrää, vaan kuuntelen myös muita. Olen liberaali, suvaitsevainen ja pyrin ottamaan muut huomioon. En sitten tiedä, miksi herätän niin monessa ärsytystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että minä herätän muissa ihmisissä ärsytystä. En ole kuitenkaan tähän päivään mennessä keksinyt, mistä se johtuu. Olen kiltti, pyrin olemaan ystävällinen ja hymyileväinen kaikille. En koskaan puhu kenestäkään pahaa tai ole ilkeä. Olen ihan nätti ja meikkaan päivittäin, mutta en ole mikään täydellinen missi. Pidän hygieniasta huolta. En sulaudu massaan pukeutumalla trendikkäästi, vaan uskallan pukeutua oman persoonallisen tyylini ja makuni mukaan värikkäästi. En kiroile juuri koskaan. En puhu millään murteella vaan aika lähelle kirjakieltä. Olen aito, itsevarma ja uskallan kertoa mielipiteeni, mutta en jyrää, vaan kuuntelen myös muita. Olen liberaali, suvaitsevainen ja pyrin ottamaan muut huomioon. En sitten tiedä, miksi herätän niin monessa ärsytystä.
Niin, siis täydelliset ja itseensä tyytyväiset ihmisethän harvemmin ärsyttää ketään! eiku.
Ei se ärsytys ihan syyttä ole. Se että näkee itsensä jotakuinkin täydellisenä on ärsyttävää. Eikä kukaan normaali ärsyynny jostakin naaman rypyistä, ei ketään kiinnosta niin paljon muiden rypyt ja asiat.
Nariseva puheääni on yksi pahimmista. Ei vaan pysty kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ois tämä minä, minä, minä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvailee itseään, niin miten se kuvailu voisi olla muuta kuin minä, minä? Ei itseään kuvatessa voi puhua jostain toisesta..
Näin erään kaverini ekaa kertaa kun aloitimme saman koulun ja ensivaikutelma hänestä oli, että onpa ylimielisen oloinen ihminen. Katsoo varmasti esim. minua ja muita tavallisia pulliaisia nokanvartta pitkin.
Hän on erittäin kaunis, näyttävä ja huokuu itsevarmuutta, mutta osoittautui erittäin mukavaksi ja herttaiseksi ihmiseksi.
Ärsyynnyn heti ihmisiin jotka alkavat ryhmätilanteissa päsmäröimään. Yritetään kiinnittää huomio itseen ja aletaan pyörittämään kuvioita erilaisilla manipulointikonsteilla. Teennäisellä ystävällisyydellä ja imartelulla tehdään toisille vaikeaksi kieltäytyä alistumasta. Mieluummin lähden pois kun rupean heti tanssimaan jonkun pillin mukaan.
Ei toi oo normaalia, että jonkun kävelytyyli tai perusilme ärsyttää.
Jotkut ihmiset ovat kyllä luonnostaan todella tympeän näköisiä, tulee helposti tuomittua sellaiset jo etukäteen. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvailee itseään, niin miten se kuvailu voisi olla muuta kuin minä, minä? Ei itseään kuvatessa voi puhua jostain toisesta..
Voi tehdä muutakin kun luetella pelkkiä hyviä puolia, joita OMASTA mielestä omaa. Jos muut olisivat samaa mieltä, niin ei herättäisi ärsytystä.
Typo otsikossa..... ” Vaikka hän EI sitä oikeasti olisikaan”.