Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä alalla netto olisi yli 2000e/kk?

Vierailija
11.03.2018 |

Millä alalla netto olisi yli 2000e/kk, jossa olisi hyvä työllisyystilanne ja mikä ei ole yli 5v opiskelua? Eli ei lääkärit ym. johtaja-alat.
Ensivuonna pitäisi hakea kouluun, kun lukio opinnot on takana. Todistukseni tulee olemaan pelkkiä 8,9,10 eli luulisin pääseväni sinne, minne haen. Haluaisin itselleni suht, hyväpalkkaisen työn, mutta en vieläkään tiedä mihin haen. Ajattelin ensin psykologin töitä, mutta eivät hekään kai sitten saa nettona edes 2000e?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh ja yli 2000 €/kk

Vierailija
22/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan esimes. Vuoden kokemus vasta ja käteen jää nyt 2400e/kk. Koulutus teknilliseltä alalta, eli ei todellakaan vaadita edes merkonomin koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kätilö tienaa yli 2000e nettona? Keskipalkka jossain oli juuri 2500 brutto, eikö siitä jää alle 2000 käteen? 

Kuvitteletko tosissasi että kätilöt tienaa 2500?

En kuvittele mitään, googlasin muistikuvani - Oikotien palkkavertailussa keskipalkka 2512 €. Joku käynyt huvikseen syöttämässä virheellisiä lukemia?

Ihan mielenkiinnosta kysyin. Kiinnostaisi mitä kätilö tienaa brutto & netto (olen harkinnut alanvaihtoa kutsumuksen vuoksi). 

Vierailija
24/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan esimes. Vuoden kokemus vasta ja käteen jää nyt 2400e/kk. Koulutus teknilliseltä alalta, eli ei todellakaan vaadita edes merkonomin koulutusta.

Paskahommaa ja tulot lisien varassa => työnantajapuoli ehdottanut jo leikkausta.

Vierailija
25/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tradenomi, sillä tutkinnolla netto on tällä hetkellä n. 2500e ja olen alle 30v.

Vierailija
26/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levyseppähitsaaja.

Vierailija
27/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä melkein kaikissa töissä joihin koulutus vaaditaan saa yli 2000 kuussa. Itsekin saan melkein 3000 käteen ja olen vain sh, tosin vuorotyössä. Mutta päivätöissäkin sen 2000 saa.....

Mitenniin VAIN sh. Sairaanhoitaja on tosi hieno ammatti!

Vierailija
28/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kätilö tienaa yli 2000e nettona? Keskipalkka jossain oli juuri 2500 brutto, eikö siitä jää alle 2000 käteen? 

En kuvittele mitään, googlasin muistikuvani - Oikotien palkkavertailussa keskipalkka 2512 €. Joku käynyt huvikseen syöttämässä virheellisiä lukemia?

Ihan mielenkiinnosta kysyin. Kiinnostaisi mitä kätilö tienaa brutto & netto (olen harkinnut alanvaihtoa kutsumuksen vuoksi). 

Kätilön koulutus on 4,5v ja siinä valmistutaan sairaanhoitajaksi ja kätilöksi. Kaksi ammattia siis! Molemmissa on mahdollisuus vuorotyöhön ja vuorotyössä ilman muuta tienataan paljon enemmän kuin 2500e. Kätilön palkka päivätyössä voi olla jotai 2500e luokkaa, mutta 3-vuorotyössä ehdottomasti paljon enemmän. Todennäköisesti vielä hieman parempi kuin sairaanhoitajalla. Mutta se on hyvä, että jos ei saisi heti varsinaisia kätilön hommia niin voi tehdä sh töitä! Ehdottomasti hyvä koulutus, olen itsekin harkinnut.

Vierailija
29/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilön koulutus on 4,5v ja siinä valmistutaan sairaanhoitajaksi ja kätilöksi. Kaksi ammattia siis! Molemmissa on mahdollisuus vuorotyöhön ja vuorotyössä ilman muuta tienataan paljon enemmän kuin 2500e. Kätilön palkka päivätyössä voi olla jotai 2500e luokkaa, mutta 3-vuorotyössä ehdottomasti paljon enemmän. Todennäköisesti vielä hieman parempi kuin sairaanhoitajalla. Mutta se on hyvä, että jos ei saisi heti varsinaisia kätilön hommia niin voi tehdä sh töitä! Ehdottomasti hyvä koulutus, olen itsekin harkinnut.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Onko tuo ennen veroja vai käteen jäävä osuus? 

Vierailija
30/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoala

Vierailija
31/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asbestinpurkaja. Ei ole mitään rakettitiedettä ja koulutus kestää vajaan viikon.

Vierailija
32/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen it-alalla ja tienaan nettona n.3500€/kk. Koulutus amk-insinööri. Suhteellisen helpolla päässyt hyville rahoille. Tosin moni opiskelukaverini tienaa huomattavasti vähemmän. Keskipalkka bruttona pyörinee noin 3000-3500€ välillä.

Vierailija
33/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridiikka, OTM tutkinnon voi tehdä alle 5 vuodessa ja palkka huonommassakin pestissä vähintään 2000 euroa netto, yleensä selvästi enemmän.

Vierailija
34/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asbestinpurkaja. Ei ole mitään rakettitiedettä ja koulutus kestää vajaan viikon.

Voi olla, ettei ihan nuorelle loppuelämän ammatiksi ainakaan olisi, kun on kiellettyä ollut jo tovin ja melkein kaikki sinä aikana tehdyt tulee 20v kuluessa isompien remppojen kohteeksi.

Vierailija
35/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ja helposti pääset yli 2000 e nettoon.

Vierailija
36/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemianteollisuus työllistää ja amis riittä hyvin. Pari vuotta töissä, niin palkka on joka työpaikalla yli 2000 €, joissain yrityksissä jopa yli kolme tonnia.

Vierailija
37/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakusessa työllistävä ala, niin amk-hoitaja 3-vuorotyössä eli esim. Sairaanhoitaja, ensihoitaja ja vastaavat. Ja nimenomaan vuorotyössä. Kyllä päivätyössäkin ihan OK:sti tienaa ja onhan siinä plussansa, mutta jos raha on se juttu niin sitten tietty 3-vuorotyö!

Jos hoitoala ei kuitenkaan tunnu yhtään omalta jutulta niin ei! Kyllä sen täytyy olla edes jollain tasolla oma juttu, jotta siinä olisi jotain järkeä.

Sitten on esim. Poliisi myös yksi vaihtoehto. Kiinnostaako? Hätäkeskuspäivystäjiä koulutetaan myös tarpeen mukaan, palkasta en ole aivan varma mutta lienee ihan ok. Koulutus on lyhyt tyyliin 9kk.

Aika monella alalla pääsee 2000 nettoon, mutta nimenomaan tuo työllisyys on semmonen jännä juttu.

Psykologia, puheterapeutti, sosiaalityöntekijä, sosionomi, ravitsemustieteet, opettaja... Onhan näitä kuule. Työttömyyttä ei voi ennalta arvata, mutta kyllä sotealalla ja lääkärillä töitä riittää ympäri maailman.

Vierailija
38/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa vuorotöissä pääsee helposti tohon palkkaan ja paljon enemmänkin jää käteen. Onko vuorotyö sitten oma juttu, niin se onkin täysin asia erikseen.

Vierailija
39/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai psykologilla ei muka ole 2000 netto? No kyllä aivan varmasti on!

Vierailija
40/47 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri, lääkäri, hammaslääkäri

Hoitoalat AMK:ssa

farmaseutti, proviisori

Logopedia Eli puheterapia

Ravitsemusterapeutti

Psykologia

Sosiaalityöntekijä

Koitan nyt ajatella, että OK palkka ja hyvä työllistyminen. Nämä tuli mieleen.