Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni haluaa perua avioehdon

Vierailija
11.03.2018 |

Sain yllättäen melko suuren perinnön lapsettomalta enoltani. En tiennyt enon testamentanneen koko omaisuutensa minulle. Puolisoni mielestä tilanne on nyt aivan erilainen kuin naimisiin mennessä ja hän haluaisi perua avioehdon. En tiedä, miksi musta tuntuu pahalta. Ollaan oltu naimisissa jo 12 vuotta ja tähän asti on kaikki ollut hyvin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et suostu.

Vierailija
2/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän avioehdolle tuli käyttöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tiedät, että sitä et peru.

Vierailija
4/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette naimisiin mennessänne avioehtoasian silloin miettineet ja that's it. Ole kuin et olisi kuullutkaan puolisosi heittoa avioehtoasian suhteen. Tehty mikä tehty. Olisiko puolisosi purkamassa avioehtoa, jos perintö olisikin osunut hänelle.

Vierailija
5/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tilanne on varmasti keromasi mukaan muuttunut ja sitä suurempi syy on olla se avioehto. Miten puolisosi edes kehtaa ehdottaa tuollaista? Törkeää! Ihan kuin suoraan sanoisi että nyt perutaan avioehto ja sitten erotaan että hän pääsisi käsiksi omaisuuteesi. Tietenkään et suostu, se nyt on sanomattakin selvää. Mieti haluatko tuhlata elämäsi tuollaisen ihmisen kanssa vai kannattaisiko vaihtaa parempaan.

Vierailija
6/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on alun perin tehty jostakin syystä johtuen. Juuri tuollaisessa tilanteessa sitä nimenomaan ei pidä perua. 

Jos jatkatte yhdessä ei avioehdolla ole käytänössä merkitystä. Jos teillä olisi sinua yllättävä ero tiedossa lähitulevaisuudessa niin ehdon purkaminen olisi puolisosi etu kun hän saisi puolet perinnöstäsi.

Jos ei ole provo niin ohje kuuluu: Älä pura avioehtoa.

Vierailija
7/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän perusteli sen sinulle?

Vierailija
8/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä mieheltäsi, mistä moinen mielenmuutos. 

Äläkä ihmeessä suostu - ja sijoita perintösi viisaasti, omaksi hyödyksesi. Eli esimerkiksi mies ei tarvitse moottoripyörää sinun rahoillasi.

Vierailija
9/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melkein siltä kuin mies olisi eroa miettimässä. Et tietenkään suostu.

Vierailija
10/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan suostu. Selvästihän puolisosi havittelee rahojasi, miksi hän muuten tuota esittäisi. Ei välttämättä mieti itse eroa, mutta voi pelätä, että sinä taloudellisesti riippumattomaksi tultuasi haluat erota ja haluaa varmistaa osuutensa rahoista. Voi myös olla, että puolisosi pelkää sinun saavan yliotteen suhteessanne varallisuutesi takia, koska voit päättää itse rahoistasi. - Raha-asiat voivat tuoda esiin ihmisen huonommat puolet. Jos puolisosi aidosti rakastaa ja kunnioittaa sinua, hän ei tosissaan vaadi sinulta tuollaista. Jos suhteenne paljastuukin joksikin muuksi, ajattele miten mahtavaa on, että voit lähteä omillesi ilman taloudellisia huolia. Jämäkkyyttä ja realismia nyt kehiin!

Vierailija
11/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minä saisin perinnön, kyllä siitä olisi iloa minulle, miehelleni ja lapsille. En todellakaan sijoittaisi itseäni varten.

Vierailija
12/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos minä saisin perinnön, kyllä siitä olisi iloa minulle, miehelleni ja lapsille. En todellakaan sijoittaisi itseäni varten.

Mutta se olisi sinun oma päätöksesi. Ap ei ole päättänyt vielä mitään ja puoliso on jo purkamassa avioehtoa. 

Vierailija
13/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusteli sillä, että naimisiin mennessämme kummallekin oli tiedossa (sitten joskus tulevaisuudessa) suurin piirtein saman verran perintöä. Avioehto tehtiin, jotta ei olisi epäselvyyksiä eikä paperisotaa asiassa vaan kumpikin saisi pitää oman perintönsä, vaikka tulisikin ero.

Vierailija
14/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso voi itse asiassa tarkoittaa sillä, että tilanne on nyt erilainen kuin naimisiin mentäessä, sitä, että hän alun perin kuvitteli olevansa jatkossa se osapuoli, jolla on enemmän varallisuutta. Nyt jos tilanne onkin toisinpäin, hänelle ei olekaan avioehdosta hyötyä vaan haittaa. Ei varmasti tunnusta sitä ääneen, mutta hyvinkin tuo voi olla taustalla. Ei kannata olla sinisilmäinen, vaikka puoliso olisi miten rakas. Iso osa avioliitoista päättyy eroon ja joskus ero voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Vierailija
15/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän avioehtoa tehdä sen takia että avioliitto jatkuu vaan eron takia. Eli haluaako puolisosi kenties erota?

Vierailija
16/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin minäkin ajattelen ja sen vuoksi avioehdon purkamisvaatimus tuntuu minusta nyt aika erikoiselta. Väkisinkin tulee mieleen, haluaisiko mies  perintöni vuoksi erota minusta.

- Ap-

Vierailija
17/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteli sillä, että naimisiin mennessämme kummallekin oli tiedossa (sitten joskus tulevaisuudessa) suurin piirtein saman verran perintöä. Avioehto tehtiin, jotta ei olisi epäselvyyksiä eikä paperisotaa asiassa vaan kumpikin saisi pitää oman perintönsä, vaikka tulisikin ero.

Ja tämä siis olin minä eli Ap

Vierailija
18/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuon avioehdon pitäisi puolison elämään vaikuttaa, mikäli ei mieti eroa. Itse olisin onnellinen että perheen tilanne on oletettavasti turvatumpi ja jos perinnön saanut omistaa vaikka mökin, eiköhän koko perhe siellä aikaa vietä.

Vierailija
19/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän avioehtoa tehdä sen takia että avioliitto jatkuu vaan eron takia. Eli haluaako puolisosi kenties erota?

Ei kuulemma halua, mutta mulle jäi epäilys, että haluaakin :(

- Ap -

Vierailija
20/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduta puolisoa muistuttamalla, että avioliiton aikana hankittu/peritty omaisuus on joka tapauksessa vain toisen omaa, joten ei sillä avioehdolla ole mitään merkiystä niin kauan, kun rakastamme toisiamme ja olemme yhdessä.