Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhän pitää aina ensin luopua autosta ja lemmikistä?

Vierailija
11.03.2018 |

Seli seli. Luopukaa ensin itse niin ymmärrätte kuinka pahalta tuntuu menettää ainoa ystävä ja perheenjäsen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien pitäisi kyllä luopua autosta ja lopettaa haaveet lemmikin ostosta kunnes saa töitä. Me veronmaksajat kun loppupelissä heidät elätämme ja ainakin itse haluan että he elävät säästeliäästi eikä tuhlaa rahaa hullutuksiin.

Elikkä auto, alkoholi, rööki, baareissa käynti, festareilla käynti pois niin rahaa säästyy. 

Annatko luvan ylläpitää seksisuhteita jos luovun kaikesta mitä listasit? :D :D

Vierailija
22/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärrän kyllä yhden lemmikin jo ihan mielenterveyden takia mut mitä nyt olen seurannut näitä kukkaron herraksi- ym ohjelmia, niin se vaan on sillä tavalla, et ne joilla sitä likviditeettiä on vähiten omaa yleensä kauhean lauman lemmikkejä joista "ei luovuta mistään hinnasta". Todellako pitää olla kaiken maailmat kissat, koirat, ponit, kakadut, sapelihammastiikerit ja parta-agamat??

Just. Ja "Täytyykö mun tosiaan luopua lehtitilauksista ja maksullisista tv-kanavista"?

"Kun mä olen ne ihan hyvin ennenkin maksellut pikavipeillä, mutta nyt vaan on jostain ihmesyystä kertynyt velkaa kolkyt tonnii".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seli seli. Luopukaa ensin itse niin ymmärrätte kuinka pahalta tuntuu menettää ainoa ystävä ja perheenjäsen.

Sinähän et tuolla asenteella elvistele kellekään niin pitkään kun elät muitten kustannuksella, onko selvä?

Vierailija
24/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä köyhillä ei sais olla mitään hyvää elämässä.

En tiedä ap:n varallisuudesta, mutta sairas hän on.

Vierailija
25/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen itse päättää mistä luopuu. Hyvä, jos pystyy siten välttämään yhteiskunnan tukien varaan kääntymisen.

Vierailija
26/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Minä olen yhdessä rakkaani kanssa hamaan tappiin asti.

Koiralla taas ei niin väliä, se joutaakin lähteä..

Vierailija
27/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien pitäisi kyllä luopua autosta ja lopettaa haaveet lemmikin ostosta kunnes saa töitä. Me veronmaksajat kun loppupelissä heidät elätämme ja ainakin itse haluan että he elävät säästeliäästi eikä tuhlaa rahaa hullutuksiin.

Elikkä auto, alkoholi, rööki, baareissa käynti, festareilla käynti pois niin rahaa säästyy. 

Ei sellaisia tarvita. Yksin on hyvä ja halpa asua:) Itse jo vuosia asunut ja pärjään alle 500 eurolla/kk työttömyystuilla ilman että muut jeesii välillä.

Vierailija
28/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto nyt on ihan hirveä rahareikä ja kaupungissa asuvalle 98 % tapauksista turha - mukavuustekijä toki, mutta ei sellainen mukavuustekijä, josta yhteiskunnan pitäisi mitään maksaa. Jo olemassaolevasta lemmikistä ei toki kannata luopua, ellei ole ihan pakko, mutta uusia ei pitäisi hankkia - se on lemmikinkin etu, että on mahdollisuus päästä mm. eläinlääkäriin silloin kun on tarve, ihmisen ei pidä olla itsekäs että minäminäminä niin tykkään kun on seuraa, jos se tarkoittaa että eläin kituu huonolla ruokavaliolla tai ilman tarvitsemaansa hoitoa. 

En ole ap, mutta omassa ammatissa oman auton käyttö oli pakollista, ei ole vaihtoehtoa kulkea julkisilla, kun koko pks alueena ja useita käyntejä eripuolilla päivittäin, lisäksi mukana kulkevaa materiaalia ei julkisiin saa.

Jäin juuri työttömäksi ja auton myyntiä on edellytetty Kelan tiettyjen tukien saamiseksi.

Ja ilman autoa ei ole mahdollista työllistyö, työllistymisen työkalut viety.

Nytkun auto vietiin, voitte olla varmoja, kuten itsekin, etten työllisty, koska edellytykset puuttuu.

Harva työnantaja kun ostaa autoa työntekijälle, kun pelkillä km-korvauksilla voi voitaa jutun eikä tule kuluja autosta, vaan ne jää työtekijälle. Joka saa 42senttiä/km.

Vierailija
29/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia väärinkäsityksiä täällä köyhän elämästä. Ei minulla ainakaan toimeentulotuella eläessäni ollut varaa mihinkään leffalippuihin, ulkona syömiseen, juhlimiseen, matkusteluun, harrastuksiin jne. Ainut luksus elämässä oli se karvainen eläinkumppani. Pitkittynyt köyhyys on ihan oikeasti maan päällinen helvetti, siinä tipahtaa kaikesta normaalista elämästä täysin ulos. Välillä joutui miettimään onko varaa lähteä edes työhaastatteluun naapurikuntaan, kun bussilippukin oli liian kallis.

On ihan täysin eri asia olla pienituloinen kuin köyhä. Nykyään olen pienituloinen (tulot kuussa 500-1500 euroa, joinain kuukausina saan asumistukea päälle) ja voin vaikka kerran kuussa käydä leffassa, syömässä ulkona tms. Rahaa on jäänyt säästöön yli tonni.

Vierailija
30/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni köyhänä, mutta minulla ei ole koskaan ollut varaa pitää autoa. Lemmikkiä en ota, koska varsinkin koiranomistajat tuntuvat laittavan uskomattomia summia koiran ruokiin ja lääkärikäynteihin. Jokainen valitsee mihin rahansa laittaa ja tarkoitan nimenomaan OMAT rahansa.

Vierailija
31/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia tarvita. Yksin on hyvä ja halpa asua:) Itse jo vuosia asunut ja pärjään alle 500 eurolla/kk työttömyystuilla ilman että muut jeesii välillä.

Miten harrastat seksiä vai elätkö jatkuvassa puutteessa?

Vierailija
32/32 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin ihmettelen. Ei ne ruuat koiralle nyt ihan hirveitä maksa edes eläinkaupasta. Mä oon auki aina loppukuusta, mutta sen koiran voin aina hoitaa ja saan lääkäriinkin tarvittaessa. Mutta mä en juo, polta, syö ulkona, käy leffassa/teatterissa, reissaa, osta vaatteita kaupasta tai muutakaan. Mulla ei myöskään ole nettiä kuin puhelimessa. Rahaa jää vuokran ja puhelinlaskun jälkeen 150€, siitä menee ruokaan, hygieniaan yms. 50-70€ ja loppu jää koiran kuluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme