Eikö muissa maissa käytetä vauvoilla potkareita?
Selasin tässä aikani kuluksi ebaytä ja siellä on pelkästään trikoo tai college housuja myynnissä vauvoille, ei potkareita. Potkupukuja on lähinnä yökkäreinä. Ja vauvan paitoja on myöskin älyttömästi myynnissä. Bodyjä ei niinkään. Eli onko tuo potkari-body tyyli pelkästään Suomalainen ilmiö?
Kommentit (12)
vaikka tietenkinhän niitä voi pitää miten vaan vauvalla.
Mutta sanoisin, että enemmän on tapana, että vauvatkin puetaan enemmän paitaan ja erillisiin housuihin päiväksi.
ulkomailla. bodeja kyllä on ainakin omassa asuinmaassani Amerikan mantereella, mutta olen huomannut ettei kaupoista löydy muuta kuin potkupukuja, collegehousuja ja ehkä puolipotkareita.
Ja huomasin nuo mekotkin, joita on kaupan vauvoille. Mun mielestä ne on todella epäkäytännöllisiä pienillä. Konttaavilla ne jäävät polvien alle ja ovat koko ajan tiellä ja ihan pienelläkään ne eivät ole sopivia. ap
...on yleisimmin päällä arkipäivänä alla body, ja sitten jotkut lähinnä puolipotkareita muistuttavat vauvojen housut, joko varvasosalla taikka ilman, yleensä ihan mukavaa ja käytännöllistä puuvillaa, ja samanlaista materiaalia oleva paita.
Hepenet on sitten vähän erikseen ainakin näillä mun tuttavaperheitten vauvoilla. Mutta ei ne konttausikäisten mekot kyllä mun mielestä hirveän epäkäytännöllisiä ole. Meilläkin on noita, eikä ne jää polvien alle eikä mene mutkalle, ja on mukavaa puuvillaa nekin.
Brittivauvojen perusvaatteita voi katsella esim. osoitteessa www. mothercare. com/ icat/ shoclothing
Ihan farkkuja yms vauvoille. Bodeja kyllä on ja myöskin omilleni puen/puin.
En minäkään suomalaisena niitä käytä
Ainakin mun mielestä ne ovat käytännöllisiä. Meillä on vanha talo, jossa vetää ja kivempi laittaa vauvalle potkarit, missä on terät ja niin vauvan varpaat pysyvät lämpimänä.
yleensa 6 kk asti. Niita pidetaan myos enemman yopukuina.
Vierailija:
Ainakin mun mielestä ne ovat käytännöllisiä. Meillä on vanha talo, jossa vetää ja kivempi laittaa vauvalle potkarit, missä on terät ja niin vauvan varpaat pysyvät lämpimänä.
Voipi olla käytännölliset, mutta eivät kauniita. Jotenkin en pidä siitä olkainsysteemistä (monissa tulee ne ylimääräiset nappijutut rumasti). Ollaan miehen kanssa esteetikkoja siis, joten noi on vähän ruman näköisiä. Lisäksi ne näyttävät useimmiten yövaatteilta. Meillä vauvalla (3kk) on nyt vaippa, body, puolipotkarit (sukkahousun tapaiset siis), farkut, tossut ja ohut neuletakki ja näyttää hyvälle :) Jos on sievä body missä kuva, niin potkarit tulee tyhmästi sen kuvan päällekin tjsp.
ja tärkein syy, miksi niitä mieluiten lapselle puen:
mukavuus.
ei purista eikä paina mistään, mikään ei voi tuntua vastasyntyneestä mukavammalta.
en itsekkään tykkää nukkua housut jalassa, joten en pakota lastanikaan siihen.
antaa vauvojen vaan olla vauvoja, ilman muodikkaita ja epämukavia farkkuja ja kuminauhahousuja..
ei tosiaan nae niita potkuhousuja. Mulla tosin oli muutamat Suomesta lahjaksi saadut/ostetut. Pienilla pidetaan niita ' babygrows' kokopukuja jotka on froteeta tai puuvillaa, nepparikiinnitys kaulalta toisen jalan nilkkaan asti. Tosi katevaa, vaipan vaihtoon tarvii avata vaan neppareita alhaalta pain mahan kohtaan asti, ottaa jalat ulos lahkeista (namakin on siis umpinaisia varpaista) ja siirtaa lahkeet ja pyllyn alus sivulle ja avot. Isommilla (yli 6 kk) niita tosin kaytetaan enemman yopukuina ja paivisin sitte puuvillaisia vyotarohousuja, farkkuhaalareita, mekkoja tms. Niin ja se babygrow on myos tosi kateva vaihtaa pienella, kun ei tarvi vetaa paan yli mitaan.
On kyllä henkselihousuja ja -hameita ihan vauvoillekin, ja sitten sellaisia kokopukujakin, siis hihat ja kaikki, mutta ei sellaisia henkseli-potkareita juurikaan.