Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mieliala/psykoosi lääkkeet lihottavaT?

Vierailija
10.03.2018 |

joitain muita ajatuksia kuin se että ihminen turtuu ja on masentunut ja syö mielihyväkseen.

Eli miksi ne oikeasti lihottavat? kerryttvät lääkkeet nestettä? Onko niillä jotain tekemistä rasvasolujen yms lisääkö ne niitä itestää?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kerryttävät nestettä.

Vierailija
2/29 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään nesteen kehittyminen, vaan lääkkeiden syöminen voi johtaa

- liika syömiseen

- vähenpään liikkumiseen

- aineenvaihdunta muutokset

HUOM. Kaikki lääkkeet eivät tätä kuitenkaan tee ja vaikka yksi lääke olisi tehnyt tämän yhdelle, ei se välttämättä tapahdu toiselle. Aika paljon ihmiset, jotka alkavat syömään mielialalääkkeitä ovat jo pyöreitä ja muutenkin lihoamassa ennen lääkkeitten syömistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihmetyttää minuakin. Lääkkeiden käytön aikana koin usein, että en tule millään oikeasti kylläiseksi. Yritin vähentää syömistä, mutta en pystynyt syömään tarpeeksi vähän, että olisin laihtunut. En pystynyt hallitsemaan painoani. Paino vain nousi koko ajan, stoppia ei näkynyt. Ennen lääkkeitä painoni oli ollut todella vakaa ja söin mitä huvitti. Elimistössä siis toimi ennen "säätelymekanismi".

Lopetettuani lääkkeet lähti painoa muutamassa kuukaudessa lähes 20 kiloa ihan itsestään, vaikkein ihan entiseen painoon palannutkaan. Normaalipainoon kuitenkin. Nyt tuntuu taas siltä, että en joudu itse hallitsemaan painoani vaan se hoitaa itse itsensä ja pysyn normipainossa. Käyn kuitenkin säännöllisesti vaa'alla tarkistamassa tilanteen, koska lihomisen pelko jäi päälle. Lääkkeisiin en enää palaa.

Jos syy lääkkeistä lihomiseen on tuossa kylläisyyden tunteen häviämisessä, niin mikähän sen kylläisyyden tunteen siinä lääkkeessä poistattaa?

Jos painoa nesteen kertymisestä, niin paljonko paino voi nousta pelkän nesteen vuoksi?

Vierailija
4/29 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkkeet lisäävät ruokahalua.

Vierailija
5/29 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lääkkeet lisäävät ruokahalua.

Ennen kuin joku ehtii muistuttaa että lisääntynyt ruokahalu ei tarkoita että ruokaa pitäisi syödä yli kulutuksen ja että se on vain itsekurista kiinni, haluan kertoa että ruokahalun lisääntyminen voi olla niin voimakasta ettei sitä vain kykene vastustamaan. Itse söin pahimmillani jauhoja lusikalla suoraan purkista, keittiön kaapin edessä seisten. Painoa tuli, tietenkin. Sitä ruuanhimoa on vaikea kuvailla sellaiselle, joka ei ole vastaavaa kokenut. Ennen lääkitystä minulla ei ollut taipumusta ahmimiseen tai paino-ongelmia.

Vierailija
6/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden syönyt Mirtazapinia unettomuuteen ilman painonnousua. Kai se on yksilöllistä. Tottakai mieli tekee kaikenlaista välillä mutta syön kuten ennenkin.

Vierailija
7/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin yhdestä lääkkeestä niin, että kaloriteorian mukaan se olisi vastannut 1000-1500kcal ylimääräistä syömistä joka päivä. Ennen lääkettä paino oli pysynyt vuosikausia about samana. Söin samoja ruokia kuin aikaisemmin, joten ilmeisesti annoskokoni oli suurentunut todella paljon huomaamatta

Vierailija
8/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lihoin yhdestä lääkkeestä niin, että kaloriteorian mukaan se olisi vastannut 1000-1500kcal ylimääräistä syömistä joka päivä. Ennen lääkettä paino oli pysynyt vuosikausia about samana. Söin samoja ruokia kuin aikaisemmin, joten ilmeisesti annoskokoni oli suurentunut todella paljon huomaamatta

Liika syöminen sinut lihotti, ei suinkaan lääke.

Vierailija
9/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI ei lihota.

Vierailija
10/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lääkkeestä, esim. duloksetiini pikemmin laskee painoa

Vierailija
11/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat usein ilmiön "kuukasvot"

Tapio Suomisella ja Henna Kalinaisella ainakin on.

Vai onko alkomaholi pyöristyttänyt?

Vierailija
12/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke vaikuttaa solujen toimintaan eli hidastaa soluaineenvaihduntaa.

Vierailija
13/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala- ja psykoosilääkkeet ⬅️ Näin!

Vierailija
14/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ muuttavat näläntunnetta

+ muuttavat mielihyvänkokemusta

+ sammuttavat aivoista sen skarpin osan joka jaksaa vahtia vaikka terveellistä syömistä, miettiä ja tehdä fiksuja päätöksiä, on monia lääkkeitä jotka muuttavat ihmiset ihan zombeiksi jotka eivät tajua tai ymmärrä mitään

+ laskevat aktiivisuustasoa, tiettyjä lääkkeitä syövä voi maata jatkuvasti ja nukkua useita tunteja pidempään kuin ilman lääkkeitä nukkuisi

+ voivat vaikuttaa aineenvaihduntaan, jos keho priorisoi rasvankerryttämisen se pystyy säästämään lepokulutuksesta, energisyydestä ja hyvinvoinnista kaloreita - siis, ääritapauksessa ihminen syö yhtä paljon kuin ennenkin ja tekee samat liikunnat kuin ennenkin, mutta voi huonommin ja lihoo ja liikunnan teho laskee

Vierailija
15/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi kokeilla vetää esim zyprexaa isolla annoksella. Pienin murhe taita olla siinä vaiheessa painon nousu. Samalla sulla lähtee normaali ajattelukyky ja muutut tyyliin kuolaa valuvaks aivovamma potilaaks. En tulis tänne ilkuun näistä lääkkeistä ja niitten vaikutuksesta, jos ei itsellä ole niistä mitään käsitystä.

Vierailija
16/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Citalopramia 8v. enkä saanut yhtään lisäkiloa.Päinvastoin ruoka ei maistunut masentuneena.

Vierailija
17/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi kokeilla vetää esim zyprexaa isolla annoksella. Pienin murhe taita olla siinä vaiheessa painon nousu. Samalla sulla lähtee normaali ajattelukyky ja muutut tyyliin kuolaa valuvaks aivovamma potilaaks. En tulis tänne ilkuun näistä lääkkeistä ja niitten vaikutuksesta, jos ei itsellä ole niistä mitään käsitystä.

Samaa mieltä. Minulle määrättiin tuo sama injektiona osastolla. Hirveä tilanne! Kun pääsin kotiin, oli pakko käydä piikitettävänä parin viikon välein. Tiesin, ettei se hyvää tee ja pian olen täysvihannes. Sain lääkärin suostumaan lääkevaihtoon ja luojan kiitos tabletteihin, jotka sitten parin kuukauden kuluttua lopetin. Zypadhera, tuo hermomyrkky piikitettynä lihakseen... En aio päätyä enää ikinä osastolle, kun takuulla minut laitetaan sitten loputtomalle piikityslääkitykselle ja se ON pahempi kuin kuolema!

Vierailija
18/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liika syöminen sinut lihotti, ei suinkaan lääke.

Ja raha tulee automaatista.

Vierailija
19/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko siihen, että lääkkeet itsessään lihottavat, mutta että ne kasvattavat ruoanhalun aivan valtavaksi.

Söin lääkärin määräämää masennuslääkettä unettomuuteen, ja tuntui kuin mikään ruoan mättäminen ei olisi riittänyt. Lopetin seinään ne.

Vierailija
20/29 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. En itse ole kylläkään lääkkeillä lihonnut, Mirtatzapin, Ketipinor ja Opamox kokeiltu. Noin muuten ne on niin hirveää paskaa, ettei ikinä enää. Mieluummin masennun kuin olen tunteeton zombie päivästä toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi