Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla paniikkihäiriö tai ahdistuneisuutta. Saatko näköhäiriöitä?

Vierailija
10.03.2018 |

Ja jos saat, niin millaisia ne ovat, ja esiintyykö niitä vain tiettyinä hetkinä vai arjessa koko ajan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö sumenee.

Vierailija
22/25 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään ollut sinisiä pisteitä tai väläyksiä silmissä? Mulla tutkittu aivot ja silmät, eikä niistä löytynyt mitään.

Minulla välähtelee joskus sinisiä länttejä näkökentässä, lisäksi näen erilaisia vaaleita ja tummia välhteleviä pisteitä. Aurallinen migreeni on todettu ja kohtauksiin liittyy toispuoleinen näkökenttäpuutos ja klassinen sateenkaaren väreissä sähisevä sahalaitakuvio. Näiden lisäksi mulla on vielä sitä kuhinaa, visual snowta , joka näkyy lähinnä hämärässä tai pimeässä. Aivot ja silmät on tutkittu, eikä niistä löytynyt mitään poikkeavaa. Migreenin lisäksi on diagnosoitu masennus ja olen myös ahdistunut. Nämä oireet on pelottavia, mutta olen elänyt niiden kanssa jo vuosia.

Näkyykö sulla siniset värit migreenin aikana vai muutenkin? Kiitos vastauksestasi!

Vierailija
24/25 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään ollut sinisiä pisteitä tai väläyksiä silmissä? Mulla tutkittu aivot ja silmät, eikä niistä löytynyt mitään.

Minulla välähtelee joskus sinisiä länttejä näkökentässä, lisäksi näen erilaisia vaaleita ja tummia välhteleviä pisteitä. Aurallinen migreeni on todettu ja kohtauksiin liittyy toispuoleinen näkökenttäpuutos ja klassinen sateenkaaren väreissä sähisevä sahalaitakuvio. Näiden lisäksi mulla on vielä sitä kuhinaa, visual snowta , joka näkyy lähinnä hämärässä tai pimeässä. Aivot ja silmät on tutkittu, eikä niistä löytynyt mitään poikkeavaa. Migreenin lisäksi on diagnosoitu masennus ja olen myös ahdistunut. Nämä oireet on pelottavia, mutta olen elänyt niiden kanssa jo vuosia.

Näkyykö sulla siniset värit migreenin aikana vai muutenkin? Kiitos vastauksestasi!

Mahdatkohan lukea tätä enää, mutta siniset läntit ei liity minulla migreeniin.

Vierailija
25/25 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, kyllä näköhäiriöitä löytyy. itsellä paniikkikohtaukset alkoi muutama vuosi sitten ja niitä tuli pari kolme kertaa viikossa muutaman kuukauden ajan. oireina  korkea epäsäännöllinen syke, hyperventilaatio, huimaus, raajojen pistelyä/puutumista, rintakipua, sekoamisen ja kuoleman pelkoa, näköhäiriöitä ja muuta epämiellyttävää.

jossain vaiheessa aloitin terapian ja lääkityksen. paniikkikohtaukset harvenivat ja laimenivat ja lopulta katosivat.  Niistä kuitenkin jäi epätodellisuuden tunne, jonkinlainen ns. aivosumu. silmät utuiset ja sumuiset jatkuvasti, jatkuva väsymys. välillä pahempi välillä parempi, univaikeudet ja mikään ei kiinnosta tai ei kiinnosta samalla tavalla.  päässä jatkuvasti outo paineen tunne välillä huimaa ja toinen korva ikäänkuin menisi tukkoon. mutta näillä menty jo melkein kaks vuotta. lääkäriaikaa odotellaan josko sais ns. normaalin olon joskus takaisin ja pystyis nauttimaan elämästä täysillä.  tässä vähän samalla omia kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän