Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen sohva yksiöön?

Vierailija
10.03.2018 |

Muutin 34,5 neliön yksiöön ja haluaisin hankkia tänne sohvan. Mitään hirveän isoa ei mahdu eli sellainen 2-istuttava max 200cm leveä. Haluaisin divaanisohvan, mutta sellaista ei ole löytynyt tarpeeksi pienenä. Divaaninhan voi korvata sitten rahille, että saa jalat ylös. Olisiko vinkkejä/kuvia/linkkejä? Millaisia sohvia teillä on?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakiirin piikkimatto, ei jää vieraat yöks roikkuu

Vierailija
2/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 cm on jo tosi leveä sohva, sängyn kokoinen. Mulla on kahden istuttava, jonka leveys on kai 130 senttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään divaanisohvaa. Ne ovat muotia, mutta jo parin vuoden päästä kaikki kummastelevat, mikä ihme se ylimääräinen uloke sohvissa oli.

Vierailija
4/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvän kokoinen kämppähän tuo on. Mä laittaisin joko jonkinlaisen vuodesohvan tai kaksi runkopatjasänkyä kulmasohvaksi. Vieraille paikat nukkua.

Vierailija
5/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ostaa aina liian pieniä sohvia, vaikka tilaan mahtuisi isompikin. Sitten etsitään lisäjakkaroita vieraille, kun ei ole raaskittu satsata sohvaan. Itselläni on yksiössä iso, lähes kolmemetrinen divaani, jonka divaaniosa on miltei pari metriä. Ei ole puutetta istumatilasta, kun on vieraita ja yksinäni ollessa on ihanaa, kun voi löhötä miten päin vain.

Vierailija
6/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin siihen vuodesohvan, ja siis semmoisen, jossa selkänoja taitetaan alas. Niissä on melkein aina parempi nukkua kuin ulosvedettävissä.

Meillä on mökillä olohuoneessa juuri tuollainen taittovuodesohva, jossa minä ja mies nukumme. On hyvin kestänyt jo kahdeksan vuotta. Päälle nostamme erillisen petarin, koska kovin pehmeä sohva ei ole. Petari on päivisin sohvan alla.

Vierailija
7/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ostaa aina liian pieniä sohvia, vaikka tilaan mahtuisi isompikin. Sitten etsitään lisäjakkaroita vieraille, kun ei ole raaskittu satsata sohvaan. Itselläni on yksiössä iso, lähes kolmemetrinen divaani, jonka divaaniosa on miltei pari metriä. Ei ole puutetta istumatilasta, kun on vieraita ja yksinäni ollessa on ihanaa, kun voi löhötä miten päin vain.

Ei kun just päin vastoin, mistä ei meinaa löytyä tarpeeksi siroja sohvia ahtaisiin suomalaiskoteihin.

Vierailija
8/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Toisaalta, jos tilaan (nyt siis oli puhe yksiöstä) haluaa kunnon ruokapöydän, sohvapöydän, kirjahyllyn, sängyn ja kaapiston, niin ei sinne MAHDU isoa sohvaa.

Sitä paitsi joku sohva vie tilaa enemmäm kuin vastaava määrä vaikkapa jakkaroita. Sohvalle mahtuu kolme ihmistä, divaaniosalle yksi tai kaksi lisää. Jakkaroille vastaavaan tilaan mahtuu ainakin kuusi ihmistä.

Mutta toki jokainen valitsee semmoiset mööpelit, mistä tykkää.

Vierailija
9/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1568/29273/sanza-divaanisohva-rocco…

Minusta tää olis ollut ihana, mut aivan liian pieni omaan 32,5neliöiseen yksiööni. Tosin eihän ne neliöt mitään kerro, kaikki riippuu pohjaratkaisusta.

Vierailija
10/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Toisaalta, jos tilaan (nyt siis oli puhe yksiöstä) haluaa kunnon ruokapöydän, sohvapöydän, kirjahyllyn, sängyn ja kaapiston, niin ei sinne MAHDU isoa sohvaa.

Sitä paitsi joku sohva vie tilaa enemmäm kuin vastaava määrä vaikkapa jakkaroita. Sohvalle mahtuu kolme ihmistä, divaaniosalle yksi tai kaksi lisää. Jakkaroille vastaavaan tilaan mahtuu ainakin kuusi ihmistä.

Itse olen sohvaa ostaessa miettinyt aina vieraiden mukavuutta. Haluan, että kotini on sellainen missä ystävät viihtyvät pidempäänkin ja siksi siis iso sohva, että kaikki pääsevät kunnolla istumaan. Jakkarat kun tuppaa olemaan epämukavia.

Vierailija
11/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun just päin vastoin, mistä ei meinaa löytyä tarpeeksi siroja sohvia ahtaisiin suomalaiskoteihin.

Mulla myös sama kokemus. Joka paikassa tyrkytetään panssarivaunun kokoisisa istumarykelmiä, jotka sopivat korkeintaan perintökartanoon. Olen se, jolla on se 130 sentin sohva - se löytyi pitkien etsintöjen jälkeen käytettynä. Ja kämpässä on 80 neliötä joten ei ole mikään pikkuyksiö. Löhöän sängyssä jos löhötyttää!

Vierailija
12/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sohvaa ostaessa miettinyt aina vieraiden mukavuutta. Haluan, että kotini on sellainen missä ystävät viihtyvät pidempäänkin ja siksi siis iso sohva, että kaikki pääsevät kunnolla istumaan. Jakkarat kun tuppaa olemaan epämukavia.

Jaa, sepä kai riippuu vähän jakkarasta. Minä taas en tykkää istua ahtaasti sohvalla, varsinkin vähän oudomman ihmisen kyljessä.

Vierailija
13/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sohvasta jossa on selkänojassa myös niskaan saakka tukea. Ja pitäisi olla vuodesohva. Joo, sellaisia ei ole..

Vierailija
14/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksiössä Askon KOKO-kulmasohva. Se jakaa tilan, joka on oleiluun. Ihana löhöilysohva, jossa mahtuu nukkumaan kaksi ihmistä. Tykkään selkeydestä, joten en halua asuntoon paljon erilaisia huonekaluja. Olen ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun. Jollekin sopii toisenlainen ratkaisu.

Vierailija
15/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1568/29273/sanza-divaanisohva-rocco…

Minusta tää olis ollut ihana, mut aivan liian pieni omaan 32,5neliöiseen yksiööni. Tosin eihän ne neliöt mitään kerro, kaikki riippuu pohjaratkaisusta.

Mäkin olen katsonut tuota ja se on just ihana, mutta liian iso omaan kämppääni. Se 200cm metriä on maximi, sekin jo vähän liian iso. Divaanissa kun on se uloke niin se ei sitten tahdo mahtua.

ap

Vierailija
16/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin oikean sohvan en vuodesohvaa.

Vierailija
17/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean Söderhamnia voi muokata mielensä mukaan (käsinojilla tai ilman, voi hankkia saman sarjan rahin jne.) Sarjan kolmen istuttava sohva ei tunnu yksiössä liian isolta ja siinä mahtuu vaikka vieras nukkumaan.

Vierailija
18/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean asarum, koristetyynyillä voi piristää sohvan ulkonäköä. Ei käsinojia viemässä tilaa ja tekemässä ahdasta vaikutelmaa, suuri säilytystila sisällä ja tosi hyvä tiläpäiseen nukkumiseen.

Vierailija
19/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kodin1.com/huonekalut/sohvat/divaanisohvat-u-sohvat/divaani…

Meillä on tämä ja on täydellinen! 40 neliön yksiö ja sopii meille hyvin. Oikein siro ja nätti sohva, kokoominenkin oli aika helppoa.

Vierailija
20/24 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkan lotus divaanivudesohva on varmaan yksi pienimmistä, 204 cm leveä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi