Huono mutsi - ja ylpeä siitä!
Ensimmäinen lapsemme syntyy pian ja sen kunniaksi aion tehdä tunnustuksen, jota en voi ystävieni kuullen sanoa.
Kokeilen kyllä imettämistä, mutta lopetan sen jos se on tuskaista enkä todellakaan imetä lasta joka osaa sanoa tissi tai ottaa rinnan esiin liiveistä omatoimisesti. Ruoan maistelua ei säästellä mihinkään puoleen vuoteen vaan aloitetaan heti 3-4kk iässä. Lisäksi alusta asti lapsi saa ruokaa myös pullosta, kokeilen sitä pumppaamista mutta myös korvikkeita on jo valmiiksi ostettuna.
Harkinnassa vielä nukkumisjärjestely, annanko lapsen nukkua pari ensimmäistä kuukautta kopassa makuuhuoneessamme vai laitetaanko alusta asti omaan huoneeseensa.
Alle vuoden vanhana annamme hänet jo yhden yön hoitoihin isovanhemmille, jotta tottuu olemaan myös erossa.
Ja töihin palaan äitiysloman loputtua, jolloin lapsi menee päiväkotiin.
Tähän asti olen vielä hyvin onnistunut ystävien tentit läpäisemään, heissä on sitä supermutsia, kestovaippaa, lapsentahtisuutta ja imetyssoturia. Hienosti toki lapsensa kasvattavat, ei vain ole minua varten.
Kommentit (9)
Voi kyllä se mieli muuttuu useaan kertaan tai sitten ei. Mitäs noita etukäteen miettimään.
T.kolmen äiti
Toivottavasti ystäväsi tekevät susta ilmon!
Olen pettynyt. Luulin, että narkkaat tms, mutta että oletkin tuollainen lälläriversio huonosta äidistä. Ei jatkoon.
Kukin tyylillään. Enkä ole sarkastinen.
Mä imetin sitkeästi, mutta vain koska maitoa tuli niin perkeleesti, enkä halunnut haaskata sitä "nuukana". 😂
Onnea odotukseen ja mukavia hetkiä vauvan kanssa.
Miksi edes hankit lapsen jos et halua hänelle tarjota parasta mahdollista ravintoa? Vaikka joutuisit näkemään aluksi sen eteen vaivaa?
Minkä takia hankit lapsen jos et halua itse häntä hoitaa vaan työnnät johonkin laitokseen muiden hoidettavaksi?
En luokittelisi sinua huonoksi äidiksi välttämättä mutta helvetin itsekkääksi. Kannattaa varautua siihen että se vauva ei ole kiinnostunut siitä missä olet ajatellut sen nukkuvan.
Ymmärrätkö yhtään mihin valoon saatat oikeat huonot mutsit?
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes hankit lapsen jos et halua hänelle tarjota parasta mahdollista ravintoa? Vaikka joutuisit näkemään aluksi sen eteen vaivaa?
Minkä takia hankit lapsen jos et halua itse häntä hoitaa vaan työnnät johonkin laitokseen muiden hoidettavaksi?
En luokittelisi sinua huonoksi äidiksi välttämättä mutta helvetin itsekkääksi. Kannattaa varautua siihen että se vauva ei ole kiinnostunut siitä missä olet ajatellut sen nukkuvan.
Milläs se vauva asian määrää?
Miksi et halua parasta lapsellesi? Kuvitteletko noin voivasi hyvin, etkä muka ala sääliä avutonta vauvaasi, vaan edelleeenkin asetat sen, mitä itse haluat lapsesi edelle?
Kukin tyylillään. Hyvä että nyt on selvät sävelet. Lapsi voi muuttaa vielä suunnitelmasi:)