Epäsosiaalinen ammatti?
Mikä ammatti sopisi henkilölle, joka ei sopeudu työyhteisöön? Mitä voisi tehdä kotona tai yksin? Olen todella ahkera,mutta työelämän sosiaalinen puoli ei kiinnosta.
Kommentit (32)
Monet kirjoitusammatit. Itse olen tekninen kirjoittaja, ja vaikka siinä on välillä tietysti yhteydenpitoa sidosryhmiin, usein saa vaan hioa tekstejä omassa rauhassa.
Sosiaalisuus on ihan turhaan hehkutettu elämän "taito".
Olin aikanani hyvin sosiaalinen ja kärsin sen myötä jokaisesta yksinäisestä hetkestä, mutta iän myötä olen oppinut olemaan itseni kanssa ja ymmärtämään epäsosiaalisia ihmisiä.
Jos vain olisi mahdollista, tekisin juuri töitä yksin kenenkään häiritsemättä.
Yhteisö, jossa työskentelen, on täysin mätä. Kaikki esittävät kivaa, mutta todellisuudessa jokainen juoruaa kaikille kaiken ja pelaa pelejään omaan pussiin, vaikka esittää luotettavaa.
Täysin kammottava "yhteisö"... ennemminkin kuin apinalauma.
Laboratoriolääkäri. Tutkii näytteitä mikroskoopilla ja kirjoittaa 'löydöksistään' raportin. Mun epäsosiaalinen serkkuni tekee tätä - ja nauttii.
No tulihan se perinteinen harhaluulo, että kirjastoammateista jonkun heittämänä tähän ketjuun. Kirjastotyö kun oikeasti on nykyään kaikkea muuta kuin epäsosiaaliselle tyypille sopivaa työtä.
Se joka sanoi ettei tehdastyöläisen tarvitse olla sosiaalinen, meillä ainakin painetaan töitä tiimeissä.
Tänne tosin tulee töihin juuri ne, joilla ei ole edes alkeellisia sosiaalisia taitoja eikä kyllä paljon muutakaan.. kesätyöläisten vallatessa hallin työntekijöiden keskimääräinen älykkyysosamäärä saattaa juuri nousta yli 80.
Patologi