Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatteko parhaat vinkit ihmiselle vai ajatteletteko, ettei ole teidän oma etu jakaa?

Vierailija
10.03.2018 |

Itse usein ajattelen näin.

Nytkin tekisi mieli kertoa eräästä jutusta, mutta kun ei ole oma etuni niin en kerro asiaa. Tämä tietysti kuulostaa typerältä. Loogisesi ajateltuna jos ihminen on niin typerä ettei tiedä sitä, niin kykeneekö hän käyttämään hyväkseen tietoa vaikka hänelle sen kertoisikin.

Joka tapauksessa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei olisi oma etuni? Haluan aidon kilpailutilanteen, miten voisin luottaa olevani parempi, jos toinen olisikin, tietäessään saman kuin mä. Haluan saada sen selville ja kerron kaiken mitä vain tiedän. Lisäksi muut pitävät minusta sen takia ja tukevat minua.

Vierailija
2/6 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei olisi oma etuni? Haluan aidon kilpailutilanteen, miten voisin luottaa olevani parempi, jos toinen olisikin, tietäessään saman kuin mä. Haluan saada sen selville ja kerron kaiken mitä vain tiedän. Lisäksi muut pitävät minusta sen takia ja tukevat minua.

On olemassa paljon pelkkiä faktoja, ja jotka toinen tietää, ja toinen ei ole välittänyt ottaa selvää ja tämmöisellekkö pitäisi vaan jakaa tietoa? Vastapuolella harvoin on mitään annettavaa.

Netin ulkopuolella on toki eri asia kavereiden kesken.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samoin tietoa pantaten toimii varsinkin joku yhteisö. Ay-liike, poliittinen puolue jne. Aina pantataan totuutta ja kerrotaan asia parhain päin omaksi eduksi.

Että jos yksilö toimii samoin, ei siinä ole mitään merkillistä.

Vierailija
4/6 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina kerro, riippuu tilanteesta, ja ihmisistä, ystävilleni kerron.

Vierailija
5/6 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haha, riippuu niin paljon aiheesta. Esim. mulle rakas aihe: ihon kunto/hoito, oon aina valmis jakamaan kaikki vinkkini ja ottamaan niitä vastaan, koska tiedän, miten rasittavaa on hoitaa ihoaan väärin tai painia iho-ongelmien kanssa. En vaan tiedä, arvostaako ihmiset mun ihonhoitovinkkejä, koska mun iho nyt syntyjään sattuu olemaan huonompi. :D

Vierailija
6/6 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan jaa hyviä ja totuudenmukaisia neuvoja. Kaikki haluaa vaikuttaa jakamallaan tiedolla. Kaikki on "lasten parhaaksi, vanhusten parhaaksi, järjestyksen parhaaksi, kotien parhaaksi, työttömien parhaaksi, talouskasvun parhaaksi" jne.