Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paraneeko peräpukamat itsestään?

Vierailija
19.04.2006 |

Jos vaivaa on ollut jo pidemmän aikaa, raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen, onko toivoa, että vaiva parantuisi itsellään vai tarvitseeko pukamille tehdä jotain, jotta niistä pääsee?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen päälle sain 6 viikkoa sairauslomaa. Teoriassa tarpeen, jos ei käytä itsehoitoa ;) Kamalinta on ne 2 ekaa viikkoa käydä vessassa - ja aluksi ihan pelkkä olokin. Minulle ei sopinut kipulääkkeet (Tramal), joten oli keksittävä muuta heti kotiinpäästyä ja minä hoidin suolen kerran illassa suolihuuhtelulla.

Leikkaus auttoi ja tulos säilyi useamman vuoden, mutta nyt minulla on ihan perinteiset pienet tuossa peräsuolen aukolla. Tulos ei siis ole pysyvä, jos ei elämäntavar muutu oleellisesti - minusta on epäreilua, ettei pelkkä kuitupitoinen ruoka ole riittävä hoito pitää pukamat poissa. Pahaa on kai istumatyö ja vähäinen liikunta. Tuota juoksua pitää kokeilla!

Vierailija
2/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollu pukamat iät ja ajat, eikä ne mihinkään oo kadonnut. ainut hyvä puoli on se etteivät kovin usein oo kipeet. vaan sillon jos tulehtuvat. itse myöskin ensin kokeilin sheriproct-voidetta, muttei siitä mitään hyötyä koskaan ollut. sitten mulle farmaseutti suositteli semmosta kun xyloproct-voide (saa myös puikkoina). siinä on kortisoonin lisäksi puuduttavaa ainetta. mulla ainakin autto. ja myöskin ilman reseptiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuon Xyloproctin valmistus on lopetettu.

Vierailija
4/20 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta tulevat helposti takaisin jos vatsaongelmia. Helpottavat kyllä raskauden jälkeen huomattavasti. Kyllä niiden kans elää, jos eivät tulehdu. Silloinkin apteekista saa Scheriproct Neo- nimistä lääkettä suippona ja voiteena.

Vierailija
5/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. apteekista reseptitön Scheriproct puikko + voide yhdistelmä, käytä kuurina !

ja jos ei auta niin alan lääkärille hirttämään ne pois.

ikävää on se että uusivat usein.

viimeinen keino lienee puukko eli leikkaus.

Vierailija
6/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ne vaivaa,ja sillon käytän salvaa. tosi pahat pukamat varmaankin hoidetaan leikkauksella

Vierailija
7/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja kuitupitoinen ruokavalio auttavat, samoin voiteet, ja suihkuttelu eli hyvä hygienia.

Vierailija
8/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut Scheriproct-puikko

Vierailija
9/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirtto auttaa sisäisiin pukamiin ja voivat siltikin uusia, kuten minulla. nyt myös yksi ulkoinen ja sitä ei voi hirttää, leikkaus ainoa vaihtoehto. mutta kun ei vaivaa kuin kerran tai kaksi vuodessa, niin en aio toistaiseksi leikata, näin suositteli erikoislääkärikin.

hirtossahan ammutaan kumilenkki pukaman kaulan ympärille niin että siihen tulee kuolio (tms) ja se surkastuu pois. kumilenkki irtoaa itsestään. joillekin voi tulla hieman huono olo tai huimausta heti toimenpiteen jälk.

Vierailija
10/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 10 päivää. ja voiteen kanssa paras.

Käytin pari viikkoa joka päivä yhden tai kaksi (enemmän kuin olisi kai pitänyt) eikä mitään vaikutusta. Ehkä syy oli sitten se että en käyttänyt voidetta.

Vierailija
11/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen burana pakkausta hieman isompi (jos pelkät puikot sisällä). valkoinen ja sinistä ja punaista tekstit sun muut.

Vierailija
12/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako peräpukamiin liittyä verivuoto. Nyt on alkanut hieman enemmän jäämään veritahroja vessapaperiin? Eli mikähän vaivaa?

Vierailija
13/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kans auttanut se. Tai autto aluksi mutta sit alko taas paheta muutaman päivän käytön jälkeen. Siinä on jotakin, olisko kortisonia, mikä ei passaa kaikille.

Hädensa oli se lääke (puikko) mikä mulla tepsi. Saa kans ilman reseptiä.

Vierailija
14/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia onko verinen kakka vai verta kakassa. verta kakassa on huolestuttavaa ja vaatii aina lääkärikäynnin kun taas verta kakan mukana tarkoittaa että peräsuolen seinämä pennyt rikki ja paranee kyllä.

Vierailija
15/20 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysäähän tuo. Tulisiko liiallisesta pyyhkimisestä sitten, ei muuta kovaa käyttöä;). Ja ei siis verinen kakka, kai. Se varmaankin olisi vielä huolestuttavampaa. Noh, täytyy kai sit syödä kuituja enemmän...

Vierailija
16/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:40"]Voit ostaa xyloproct ilman ennalta reseptiä et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus  http://www.europetabs.com
[/quote]

Millähän kääntäjällä tuo teksti on käännetty? Aika kökköä....

Vierailija
17/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, osa paranee käyttämällä voiteita ja peräpuikkoja, osa ei. 

Minulla on ollut pari kertaa ulostulevia isoja pukamia. Niihin ei voiteet auttaneet vaan piti mennä lääkärille, joka sitten viilsi ne auki ja poisti hyytyneen veren. Pukamat oli turpeat vielä pari päivää, mutta lähtivät pois sitten. Helppo toimenpide, kesti parikymmentä minuuttia ja oli ohi.

Vierailija
18/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kymmenen vuotta vanha ketju löydetty, vaikka ainoa uusi juttu on tuo kökkökäännetty mainos.

No, onhan peräpukamat aina yhtä ajankohtaisia ...

Vierailija
19/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy et tässä olis 25 vastausta, mutta eka on tuo 7.4.2015 kirjoitettu viesti.

Vierailija
20/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukamat häviää itsestään, kun jättää kokojyvät syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän