annan kaikkeni enkä saa edes kiitosta.
Parisuhteemme oli kriisissä, intohimo puuttui yms jolloin monesti erotaan. Vaimo valitti etten tee mitään, niin siksi ei kiinnosta häntäkään illalla tehdä mitään. No olen alkanut hoitamaan kotia, siivonnut, pyykännyt, ollut enemmän lasten kanssa, yrittänyt tehdä asioita että olisi tasaisempi arki. Silti, saan joka kerta saman vastauksen, "enkä harrasta sitten kun mennään nukkumaan". Muutenkin tuntuu että vain minun piti muuttua, en saa huomiota enkä muutakaan. Pariterapiaa ehdotin mutta vaimo sanoi ettei niistä ole apua. Pelkääkö hän niin paljon erota että ei uskalla tehdä sitä, tai pelkää sitä yksinäisyyttä,vai miksi käyttäytyy noin ilkeästi?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa myös kommentoimaan.
Meillä ja mies ryhdistäyi 18v jälkeen kun sanoin että se on loppu nyt. Jaksoi ihan kaksi viikkoa, aivan kuten muinakin kertoina mutta nyt en antanut itseäni kusetettavan vaan erosin lopullisesti.
Vieläkin vuosia myöhemmin ei voi ymmärtää kuinka ihan yhtäkkiä halusin eron.
Että onhan ap aika sankari: ehkä? noin 10v versus 2kk 😂😂😂😂😂
Kyllähän siitä tottakai mitali kuuluu 😂
Täällä vaikuttaisi olevan sama tilanne....mies oikein leikki lattialla meidän kuopuksen kanssa ja tätä ihmettä ei ole tapahtunut sanoisinko vuoteen. On muutenkin oikein itse aurinkoisuus nyt.
Alkaa vaan v-tuttaa kahta kauheammin. Noin tyhmänäkö hän minua pitää?
Puoli vuotta on tässä tämä harkinta-aika ja voisin lyödä isosta summasta vetoa, että ne todelliset karvat paljastuu vielä monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteemme oli kriisissä, intohimo puuttui yms jolloin monesti erotaan. Vaimo valitti etten tee mitään, niin siksi ei kiinnosta häntäkään illalla tehdä mitään. No olen alkanut hoitamaan kotia, siivonnut, pyykännyt, ollut enemmän lasten kanssa, yrittänyt tehdä asioita että olisi tasaisempi arki. Silti, saan joka kerta saman vastauksen, "enkä harrasta sitten kun mennään nukkumaan". Muutenkin tuntuu että vain minun piti muuttua, en saa huomiota enkä muutakaan. Pariterapiaa ehdotin mutta vaimo sanoi ettei niistä ole apua. Pelkääkö hän niin paljon erota että ei uskalla tehdä sitä, tai pelkää sitä yksinäisyyttä,vai miksi käyttäytyy noin ilkeästi?
Näin nämä avioliitot menee. Intohimo loppuu vuosien varrella, kellä missäkin ajassa.
Tulee omat vaikeudet ja kidutaan liitossa.
Vaihtoehtoina on ero tai tyytyä tuohon liittoon. Ei se liitto millään terapioilla siitä enää muuksi muutu, korkeintaa väliaikaisesti.
Onpa täällä paljon marttyyrinaisia. Voisin yleisen elämänkokemuksena perusteella sanoa, että 90 % heistä liioittelee tekemiensä kotitöiden määrää.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä paljon marttyyrinaisia. Voisin yleisen elämänkokemuksena perusteella sanoa, että 90 % heistä liioittelee tekemiensä kotitöiden määrää.
Satun nyt olemaan tässä linjoilla, niin vastaanpa omasta puolestani. Ei ole tarvetta liioitella, joten kuulun sitten siihen 10% vähemmistöön. Tässä esimerkkipäiväni:
- Yöheräämisiä takana 2-3 per yö, joka yö, kuopus vielä valvottaa. On reilun vuoden vanha.
- Aamulla minulla soi kello 06.30 jotta tsekkaan että koululainen on herännyt. Mies jatkaa uniaan.
- Kuopus herää ~ 7.00. Vaipan ja vaatteiden vaihto, aamupuurot ja itselle samalla aamukahvit. Mies nukkuu.
- Koululainen osaa aamutoimet itse, kunhan varmistelen. Ennen kuin hän lähtee, ulkoilutan koiran ja hän vahtii pienempää sisarusta. Mies nukkuu.
- Leikkimistä ym. Mies vaivautuu nousemaan joskus 9.30-10 yleensä. Menee tietokoneelleen.
- Päiväunien aikaan käyn yleensä kaupassa/asioilla/teen lumityöt/leikkaan nurtsin, mitä nyt milloinkin onko kesä vai talvi vai siltä väliltä. Mies jököttää tietokoneen edessä.
- Koululainen tulee. Syödään välipalaa ja jutellaan koulupäivästä. Käytän koiran ulkona.
- Harrastukseen vienti (näin talvella). Mies vie jos on erityisen hyvällä tuulella, eli yleensä ei vaan yllättäen on koneella.
- Ruuan teko kun koululainen harrastuksessa. Samalla kuopuksen iltatoimet.
- Koululaisen haku harrastuksesta ja sitten syödään. Usein mies keksii kiukutella jostain, ruuasta, ruokailun kellonajasta tai mistä vaan.
- Kuopus nukkumaan. Koululaisen kanssa katsotaan jos läksyissä on ollut jotain ongelmia. Sitten voidaan katsoa vähän aikaa vaikka telkkaria ennen kuin hänellä on iltatoimet ja nukkumaan meno.
- Käytän vielä koiran, tiskaan ja menen nukkumaan jotta jaksan herätä yöllä ja jaksan seuraavan päivän, ja seuraavan. Tässä vaiheessa usein muistan että märät pyykit ovat vielä koneessa ja käyn laittamassa ne kuivumaan. Mies on koneella, hän kömpii nukkumaan joskus 00-01 välillä ilmeisen pettyneenä kun en taaskaan tee aloitetta seksiin.
Tämän ohella olen myöskin remontoinut yhtä vaille kaikki huoneet talossamme ja tehnyt kaikki ns. kausihommat. Ja tosiaan kuopus on vielä pieni, häntä imetin 11kk. Että sellainen mies minulla on. Ja ei auta apua pyytää, olen yrittänyt hyvällä ja olen yrittänyt pahalla. Siksi nyt ero.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin että vain miehet laiskistuu, onko kellekään käynyt päinvastoin? Että mies passaa, ja tuntee että suhde on isä tytär suhde
Meidän naapureilla on näin. Ovat viisikymppisiä ja molemmat palkkatöissä. Vaimo on pettynyt uraansa ja myös miehensä uraan. Korvaukseksi miehen pitää tehdä kaikki kotityöt myös esim leipomiset.
Yritän kaikkeni, enkä PYSTY sanomaan kuinka kiitollinen olen.
Ei pysty ymmärtämään kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin että vain miehet laiskistuu, onko kellekään käynyt päinvastoin? Että mies passaa, ja tuntee että suhde on isä tytär suhde
Meidän naapureilla on näin. Ovat viisikymppisiä ja molemmat palkkatöissä. Vaimo on pettynyt uraansa ja myös miehensä uraan. Korvaukseksi miehen pitää tehdä kaikki kotityöt myös esim leipomiset.
Ja mies suostuu tähän miksi? Kiinnostaa kuulla.
Lisään vielä, olen itse mies.