annan kaikkeni enkä saa edes kiitosta.
Parisuhteemme oli kriisissä, intohimo puuttui yms jolloin monesti erotaan. Vaimo valitti etten tee mitään, niin siksi ei kiinnosta häntäkään illalla tehdä mitään. No olen alkanut hoitamaan kotia, siivonnut, pyykännyt, ollut enemmän lasten kanssa, yrittänyt tehdä asioita että olisi tasaisempi arki. Silti, saan joka kerta saman vastauksen, "enkä harrasta sitten kun mennään nukkumaan". Muutenkin tuntuu että vain minun piti muuttua, en saa huomiota enkä muutakaan. Pariterapiaa ehdotin mutta vaimo sanoi ettei niistä ole apua. Pelkääkö hän niin paljon erota että ei uskalla tehdä sitä, tai pelkää sitä yksinäisyyttä,vai miksi käyttäytyy noin ilkeästi?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Huutelisin muuten jo provoa, mutta kun näitä miehiä oikeastikin on.
Vuosikausia teetetään kaikki kotityöt vaimolla (ja vaimolla tietty oma palkkatyönsä), kiitoksen sanaa ei kuulu, ehkä jopa moitetta kun ei ollut tänään sitä lempiruokaa.
Sitten vaimo väsyy. Hän ei enää jaksa eikä halua kaiken työn jälkeen vielä miellyttää miestä makkarin puolella.
Mies tarttuu härkää sarvista, imuroi yhden kerran kehnosti (ei kaappien alta yms, vain näkyvät paikat) ja tiskaa pari kuppia. Sitten uhriudutaan, kun vaimo ei järjestä riemubileitä tämän uroteon vuoksi.Joten mies kiukkuaa "en sitten enää tee kerran ei kelpaa!".
Lopulta vaimo väsyy lopullisesti ja muuttaa pois. Ja mies itkee, että hänet jätettiin kertomatta edes syytä.
Juuri näin. Kiteytit asian hienosti.
Meillä on mies imuroinut 1 kerran viimeisen 2 vuoden aikana. Ei kuulemma ole hyvä imuri :-D Eipä tietenkään kun se on minun ostamani, juuri reilu 2 vuotta sitten.
Syythän löytyy aina, ja ne ovat aina jossain muualla kuin siinä että on vaan laiska.
Minä olen nyt vähän aikaa sitten hakenut avioeroa. Mies ei usko minun olevan tosissaan. No, hakemus maksaa 200€ joten kyllä, olen tosissani. Yllättäen eilen sitten osti minulle jotain sipsiä ja suklaata. Joo, sehän nyt korjasikin kaiken! Mies todella näkyy luulevan niin, käyttäytyy kuten erosta ei olisi puhuttu sanallakaan.
Kaksi lasta on ja surettaa hirveästi heidän puolestaan. Mutta kun en vaan jaksa ja toinen ei välitä. Paremmin jaksan ilman aikuista lasta tässä lisänä.
Kyllä minä osaan imuroida huolellisesti ettei sängyn tai sohvan alle jää pölyä tai pöydänjalat kolhiinnu. Pari kertaa viikossa niin paikat pysyvät tip top kunnossa :)
Yksi vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia teetetään kaikki kotityöt vaimolla (ja vaimolla tietty oma palkkatyönsä), kiitoksen sanaa ei kuulu, ehkä jopa moitetta kun ei ollut tänään sitä lempiruokaa.
Sitten vaimo väsyy. Hän ei enää jaksa eikä halua kaiken työn jälkeen vielä miellyttää miestä makkarin puolella.
Mies tarttuu härkää sarvista, imuroi yhden kerran kehnosti (ei kaappien alta yms, vain näkyvät paikat) ja tiskaa pari kuppia. Sitten uhriudutaan, kun vaimo ei järjestä riemubileitä tämän uroteon vuoksi.Joten mies kiukkuaa "en sitten enää tee kerran ei kelpaa!".
Lopulta vaimo väsyy lopullisesti ja muuttaa pois. Ja mies itkee, että hänet jätettiin kertomatta edes syytä.
Meillä on mies imuroinut 1 kerran viimeisen 2 vuoden aikana. Ei kuulemma ole hyvä imuri :-D Eipä tietenkään kun se on minun ostamani, juuri reilu 2 vuotta sitten.
Syythän löytyy aina, ja ne ovat aina jossain muualla kuin siinä että on vaan laiska.Minä olen nyt vähän aikaa sitten hakenut avioeroa. Mies ei usko minun olevan tosissaan. No, hakemus maksaa 200€ joten kyllä, olen tosissani. Yllättäen eilen sitten osti minulle jotain sipsiä ja suklaata. Joo, sehän nyt korjasikin kaiken! Mies todella näkyy luulevan niin, käyttäytyy kuten erosta ei olisi puhuttu sanallakaan.
Kaksi lasta on ja surettaa hirveästi heidän puolestaan. Mutta kun en vaan jaksa ja toinen ei välitä. Paremmin jaksan ilman aikuista lasta tässä lisänä.
Ymmärrän. Meilläkin miehellä ei pysy rätti eikä imuri kädessä, tiskitkin on niin vaikeaa laittaa sinne koneeseen asti, joten kasataan ruokatähteineen tiskipöydälle. Kun siitähän ne mystisesti aina katoaa...
Lisäksi vaikeissa tilanteissa erokortti viuhuu, miehen puolelta siis.
Ja joo, seksiä ei tee enää mieli. Välillä havahdun siihen, että laskeskelen minkälaiseen asuntoon minulla olisi lapsen kanssa varaa yksin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet teettänyt tähän asti kotityöt vaimolla, nyt olet pari kertaa tehnyt ja ajattelet tilien olevan tasan?
Aikaa on mennyt 2kk, kerroppas nyt pitääkö minun käydä jopa hänen puolestaan töissäkin että tilanne muuttuu.
-ap
Jos hän on vuosia hoitanut kotityöt puolestasi, niin korvaako sinusta tosiaan 2kk sen?
Veikkaan, että hän haluaa nähdä jatkuuko tuo suunta, vai rupeatko hiljalleen vierittämään enemmistön taas hänelle. Itse luen rivien välistä, että olet koeajalla jatkuuko liitto vai ei.
En sinänsä ole eri mieltä että tasa-arvoinen arki on tärkeää liiton onnellisuudelle, mutta sitä painotetaan tässä ketjussa niin paljon että se puheyhteyden avaaminen tai vaaliminen ja yhdessä tekeminen jää vähän sivuun. Seksihalujen ja rakkauden säilymisen osalta noi puhumiset, kuuntelemiset, huomioimiset, arvostuksen osoittamiset ja yhteinen aika taitaa kuitenkin olla vielä paljon tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
2 kk on kovin vähän. Anna aikaa ja osoita hellyyttä muutoin koskettamalla kevyesti ym. pieniä hellyyden osoituksia niitä kotitöitä unohtamatta. Älä kuitenkaan ole alistuvainen ja ns. säälittävä. Helpompi sanoa, kuin tehty, mutta unohda petipuuhat joksikin aikaa ja jatka samaa malliin kuin nyt + kotihommat. MUTTA ÄLÄ NÖYRISTELE. Sinä olet mies ja uskoakseni naiset pitävät miehistä, eivät letkuilijoista, jotka tekevät vähän aikaa töitä palkinnon toivossa. Se vaan pitää tulla sinusta esiin, että okeasti haluat kantaa osasi. Ja edelleen nöyristelemättä, vaan pää pystyssä. Sinua testataan ja ehkäpä ihan ansaitusti, jos vuosia on menty toisella tavalla. Ja niihin estelyihin suhtaudu huumorilla, vaikka ottaa päähän. Uskoisin, että jo sekin, että toinen voi ilman pelkoa riitelystä kieltäytyä petihommista, voi pikkuhiljaa avata lukkoja. Ja seksiä ei ruinata, vaan se otetaan niin, että nainen tuntee itsensä halutuksi. Ja edellistä lausetta ei pidä ymmärtää väärin. Miehen on vain oltava mies, eikä palkinnon perässä juokseva koira.
Nimenomaan pitää ottaa puheeksi mikä tekisin suhteesta paremman ja osoittaa kuuntelevansa ja välittävänsä ja olevansa kiinnostunut siitä mitä naiselta puuttuu ja miten asian voi korjata. Tätä varmaan pidät nöyristelynä, eikö niin? Te "miehen on oltava mies"-tyypit kun ette yleensä ole niitä välkyimpiä suhde-eksperttejä, jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syythän löytyy aina, ja ne ovat aina jossain muualla kuin siinä että on vaan laiska.Minä olen nyt vähän aikaa sitten hakenut avioeroa. Mies ei usko minun olevan tosissaan. No, hakemus maksaa 200€ joten kyllä, olen tosissani. Yllättäen eilen sitten osti minulle jotain sipsiä ja suklaata. Joo, sehän nyt korjasikin kaiken! Mies todella näkyy luulevan niin, käyttäytyy kuten erosta ei olisi puhuttu sanallakaan.
Ymmärrän. Meilläkin miehellä ei pysy rätti eikä imuri kädessä, tiskitkin on niin vaikeaa laittaa sinne koneeseen asti, joten kasataan ruokatähteineen tiskipöydälle. Kun siitähän ne mystisesti aina katoaa...
Ja joo, seksiä ei tee enää mieli. Välillä havahdun siihen, että laskeskelen minkälaiseen asuntoon minulla olisi lapsen kanssa varaa yksin maksaa.
Meillä myös mies on uhkaillut erolla lukuisia kertoja, ja muutamia kertoja hyvin teatraalisesti poistunut kotoa ja ollut yötäkin poissa (tiedän missä, ei mitään naisjuttuja liity tähän). On luullut tekevänsä minulle varmaan tosi ison vahingon, vaikka todellisuudessä meillä on silloin ollut lasten kanssa oikein mukavaa.
No, nyt niittäköön mitä on kylvänyt. Tuskin ymmärtää koskaan miksi olen eron ottanut.
Teet kotitöitä vain siksi, että saisit piparia 🙄
Todella reilua 😂
Otat ap eron siitä ja etit jonku jolta saat, tosin tilanne saattaa muodostua samaksi uudessakin suhteessa mutta onhan noita naisia maailma täynnä. Ja kaikilla pilsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet teettänyt tähän asti kotityöt vaimolla, nyt olet pari kertaa tehnyt ja ajattelet tilien olevan tasan?
Aikaa on mennyt 2kk, kerroppas nyt pitääkö minun käydä jopa hänen puolestaan töissäkin että tilanne muuttuu.
-ap
Jos hän on vuosia hoitanut kotityöt puolestasi, niin korvaako sinusta tosiaan 2kk sen?
Veikkaan, että hän haluaa nähdä jatkuuko tuo suunta, vai rupeatko hiljalleen vierittämään enemmistön taas hänelle. Itse luen rivien välistä, että olet koeajalla jatkuuko liitto vai ei.
En sinänsä ole eri mieltä että tasa-arvoinen arki on tärkeää liiton onnellisuudelle, mutta sitä painotetaan tässä ketjussa niin paljon että se puheyhteyden avaaminen tai vaaliminen ja yhdessä tekeminen jää vähän sivuun. Seksihalujen ja rakkauden säilymisen osalta noi puhumiset, kuuntelemiset, huomioimiset, arvostuksen osoittamiset ja yhteinen aika taitaa kuitenkin olla vielä paljon tärkeämpiä.
Ja mikäköhän olisi näiden keskustelujen sisältö? Joissa mies "oikeasti" olisi kiinnostunut vaimon kokemuksista? Joista selviäisi ikävällä tavalla, miltä tuntuu elää lapseksi heittäytyvän miehen kanssa, jolle antaminen tuntuu siltä, kuin menisi poikansa kanssa sänkyyn?
Ensin on lähdettävä korjaamaan niitä vääryyksiä, huolellisesti. Opeteltava sitä miehen roolia perheessä ja luovuttava mieslapsuudesta. Annettava toiselle jotain havaintomateriaalia, että muutos on mahdollinen ja jopa uskottava. Sitten vasta voidaan puhua aidosti. Koska jos nyt yritetään, vaimo alkaa puhua vääryydenkokemuksista. Ja kiitoksenkipeä miespoika loukkaantuu, koska hänhän on niin kovasti yrittänyt.
Ääk. Tulee mieleen seitsemänvuotiaani, joka teatraalisesti kertoo vieneensä eilenkin yhden mukin tiskiin. Sen jälkeen hän on kylläkin sotkenut viisi uutta, ja ne ovat rivissä ruokapöydällä... Mutta niitähän ei lasketa, kun pelataan lasten säännöillä.
Ap, kuinka paljon olet itse viljellyt kiitosta vaimollesi tähän saakka?
tais ap jo säikähtää palautetta ja paeta paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ja montako vuotta passautit itseäsi sen sijaan että olisit suhteen alusta asti osallistunut kotitöihin ja siivonnut omat jälkesi? Niin? 2 kk ei riitä mihinkään jos sitä ennen sikailit vuosia.
Yksi vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös mies on uhkaillut erolla lukuisia kertoja, ja muutamia kertoja hyvin teatraalisesti poistunut kotoa ja ollut yötäkin poissa (tiedän missä, ei mitään naisjuttuja liity tähän). On luullut tekevänsä minulle varmaan tosi ison vahingon, vaikka todellisuudessä meillä on silloin ollut lasten kanssa oikein mukavaa.
No, nyt niittäköön mitä on kylvänyt. Tuskin ymmärtää koskaan miksi olen eron ottanut.
Saman teki meilläkin mies viime kesänä. Meilläkin oli vaan mukavaa lapsen kanssa 😁 melkein toivoin, että olisi ollut siellä toisenkin yön.
Vierailija kirjoitti:
tais ap jo säikähtää palautetta ja paeta paikalta.
Jep. Taisi odotella ihailua, kun jopa 2kk tehnyt sentään kotitöitä 😂😂😂
Huoh, muistelin tässä aikaa kun oltiin nuoria ja virkeitä... mies imuroi ja luuttusi kerran viikossa, minä hoidin tiskit ja pölyt... ja iltaisin katsottiin kylki kyljessä leffaa punaviinilasi käsissä ja popkornit sylissä ja kyllä sitä vällyä pöllyytettiin joka ilta.
Sitten jäin äitiyslomalle. Syliini kaatui lapsen tarpeet, kaikki, siis ihan kaikki kodin siivoamiset, edes astiat eivät edenneet tiskialtaalle, saatikka koneeseen... roskat jäävät mihin jäävät, roskikseen ei ikinä.
Illalla mies tulee kotiin, potkaisee kengät sinne tänne ja heittää takin lattialle, syö valmiiksi tehdyn ruuan ja rojahtaa sohvalle kännykän kourassa... laitan lapsen nukkumaan, siivoan ja kun myöhään illalla olen valmis ja lopulta uupuneena istahdan sohvalle itsekin, mies hyppää viereen ja alkaa väkisin tunkea kättään housuihin... tekeepi ainoastaan mieli potkaista naamaan.
Yritti hän ennen lastakin heittäytyä palveltavaksi, silloin vielä jaksoin opettaa miksi se ei käy... nyt vaan hänen mielestä pihtaan, vaikka voisi seksikin maistua jos minäkin saisi levätä ja läheisyyttäkin saisi muussakin muodossa kuin puolisuorassa raiskausyrityksessä. Tuo yhden vertaus että seksi lapsimiehen kanssa on kuin teinin kanssa. Prrrrr.... sama tunne, on kuin ei olisi mies ollenkaan vaan oma lapsi. Jos toista joutuu passaamaan, ei häntä enää koe puolisona, jota kohtaan löytyy seksuaalisuutta halukkuutta.
Tätä olin tulossa myös kommentoimaan.
Meillä ja mies ryhdistäyi 18v jälkeen kun sanoin että se on loppu nyt. Jaksoi ihan kaksi viikkoa, aivan kuten muinakin kertoina mutta nyt en antanut itseäni kusetettavan vaan erosin lopullisesti.
Vieläkin vuosia myöhemmin ei voi ymmärtää kuinka ihan yhtäkkiä halusin eron.
Että onhan ap aika sankari: ehkä? noin 10v versus 2kk 😂😂😂😂😂
Kyllähän siitä tottakai mitali kuuluu 😂
Mun exä oli aina yliauttavainen ja kiinnostunut juttelemisesta kun halusi seksiä. Muuten istui sohvalla ja oli täysin puhelimen/pelien maailmassa. Ällötti.
Onko niin että vain miehet laiskistuu, onko kellekään käynyt päinvastoin? Että mies passaa, ja tuntee että suhde on isä tytär suhde
Otsikko on kyllä aika hauska.
Odotin jotain aivan muuta, mutta nyt siis ap on antanut kaiken ja aivan loppu, kun on 2 kuukautta osallistunut arkeen normaalin miehen tavoin.
2 kk on kovin vähän. Anna aikaa ja osoita hellyyttä muutoin koskettamalla kevyesti ym. pieniä hellyyden osoituksia niitä kotitöitä unohtamatta. Älä kuitenkaan ole alistuvainen ja ns. säälittävä. Helpompi sanoa, kuin tehty, mutta unohda petipuuhat joksikin aikaa ja jatka samaa malliin kuin nyt + kotihommat. MUTTA ÄLÄ NÖYRISTELE. Sinä olet mies ja uskoakseni naiset pitävät miehistä, eivät letkuilijoista, jotka tekevät vähän aikaa töitä palkinnon toivossa. Se vaan pitää tulla sinusta esiin, että okeasti haluat kantaa osasi. Ja edelleen nöyristelemättä, vaan pää pystyssä. Sinua testataan ja ehkäpä ihan ansaitusti, jos vuosia on menty toisella tavalla. Ja niihin estelyihin suhtaudu huumorilla, vaikka ottaa päähän. Uskoisin, että jo sekin, että toinen voi ilman pelkoa riitelystä kieltäytyä petihommista, voi pikkuhiljaa avata lukkoja. Ja seksiä ei ruinata, vaan se otetaan niin, että nainen tuntee itsensä halutuksi. Ja edellistä lausetta ei pidä ymmärtää väärin. Miehen on vain oltava mies, eikä palkinnon perässä juokseva koira.