Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveyshuolto sairastaa

Sairas vai ei?
09.03.2018 |

Olen 50 vuotias. Aina ollut terve kuin pukki. Vuosittain korkeintaan 0-2 päivää poissaoloa yleensä flunssan takia. 50 vee vuositarkastuksessa tuli olo että olen kuoleman partaalla kun oli verenpaine koholla ja vähän kolestrolia. Heti verikokeisiin uudestaan ja taas uudestaan jne. Tuli niin vahva tunne siitä että yritetään tehdä tarkotuksella ihmisistä keinolla millä hyvänsä sairaita ja vain rahastaa. Mitä mieltä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.terveysportti.fi/terveysportti/uutismaailma.duodecimapi.uuti…

Hup linkki ei ilmeisesti toiminut ihan niin kuin kuvittelin mutta kolumni "Kävin terveystarkastuksessa 11.10.2017"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohonneesta verenpaineesta ja kolesterolista kannattaisi olla huolissaan ja ennen kaikkea yrittää korjata tilanne.

Vierailija
4/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks perusverikokeet kuulu ihan normaaliin ikäkusitarkastukseen. Meillä ainakin kuuluu. Sinulla on sit epäilty jotain muutakin, kun ovat pyytäneet lisäkokeita.

Vierailija
5/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pääkaupunkiseudulla ainakin työterveyslääkärit tekemällä tekee vastaanotoista pitkiä ja toistuvia, vaikka juuri mitään vaivaa ei olisikaan. Papereita tulostavat kaikenmaailman nettijutuista ja ohjeista, jotka jokainen voi lukea omalta koneelta. Näin saavat lisää kiireen tuntua, vakansseja ja palkkaa sekä tietysti hyviä valitusjuttuja, kuinka ovat ylityöllistettyjä. Työterveyshuolto pitää siirtää terveysasemille.

Vierailija
6/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolilääkkeistä tulee lihaskramppeja. Kolesterolin saa alas ruokavaliolla, ja liikunnalla.

Vierailija
7/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen syyllistämisen tunne tuli ja kun olen muutekin roteva ja leveäharteinen että ihan kaikki pielessä. Huvittavaa sinällään että terkkari itse oli minuakin tukevapaa sorttia.. ihan rahastuksen tunne tuli ja lääkettä mukaan kassikaupalla..

Vierailija
8/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sellainen syyllistämisen tunne tuli ja kun olen muutekin roteva ja leveäharteinen että ihan kaikki pielessä. Huvittavaa sinällään että terkkari itse oli minuakin tukevapaa sorttia.. ihan rahastuksen tunne tuli ja lääkettä mukaan kassikaupalla..

Kassikaupalla.. Oliko verenpaine siis niin pahasti koholla että piti heti aloittaa useammalla lääkkeellä? Ilmeisesti myös kolesterolilääkitys aloitettiin? Eli 2 tai ehkä 3 lääkettä?

Kyllä sinunlaisille "terveille" keski-ikäisille miehille (ja naisille) on olemassa ihan kuvaava nimitys lääkärien keskuudessa: kävelevä aikapommi. Kun ei lääkärissä käy niin luulee olevansa terve ja kun joku tarkastus pakottaa käymään lääkärissä, todetaan yhtä aikaa parhaassa tapauksessa verenpainetauti, diabetes, hyperkolesterolemia, sepelvaltimotauti, liikalihavuus ja ehkä tuurilla vielä krooninen flimmerikin. Sitten ihmetellään kun yhtäkkiä ollaan niin sairaita, että. Ja ihan vaan kun kävi lääkärissä!

Vierailija
9/9 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkusitarkastus:-).