Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5v:n raju oksennustauti/ripuli, vinkkejä hoitoon??

Vierailija
19.04.2006 |

Meillä on nyt poika jo kohta 3vrk oksennellut ja ripuloinut oikein kunnolla. Ensimmäinen vuorokausi meni oksentaen kaikki melkein samantien ulos. Juoma maistui hyvin, mutta tosiaan tuli heti ylös ja ulos myös peräpäästä....

Nyt oksennusta ei ole tullut enää 15 tuntiin, mutta ripulointi jatkuu. Eilen illalla kuume kävi 40 asteessa,mutta laski onneksi Panadolilla ja nyt on vaan 37.5.

Olen juottanut eilisestä iltapäivästä Osmosalia sen pussillisen, eli 0,5litraa. Se on joten kuten ainakin suurelta osin pysynyt sisällä. Lisäksi olen tarjonnut vettä ja mehua, pieniä kulauksia silloin tällöin. Kaksi ekaa päivää lapsi joi innolla kaikki mitä tarjosin, nyt ei meinaa enää huolia juomaa (eikä kyllä ruokaakaan). Tämä päivä on mennyt nukkuessa melkein koko ajan. Kakan tuloon on herännyt välillä ja olen antanut juotavaa samalla. Imetän häntä vielä, olenkin tarjonnut myös rintaa aika useasti ja sitä hän on myös siis jonkun verran syönyt.

Eli mitä neuvoja antaisitte? Kuinka kauan tuo väsymys/vetämättömyys saa jatkua? Nestettä on nyt mennyt mielestäni n. litra vuorokaudessa, mistä suuri osa on pysynyt sisällä. Lisäksi muutama lusikallinen gefilus jogurttia. Pitääkö vielä seurata täällä kotona, kun kerran oksentelu näyttäisi loppuneen ja ripuli myös harventunut..

Painoa en ole mitannut ollenkaan, mikä harmittaa, olisi pitänyt heti aluksi.

Kuinka paljon tuota Osmosalia kannattaisi juottaa?

Neuvolasta kyselin, heidän ohjeensa oli vaan koittaa juottaa itse mahdollisimman pitkään. Väsymys on normaalia, antaa vaan nukkua niin paljon kuin haluaa... Jos menee täysin veltoksi, sitten sairaalaan.

Mutta mitä tarkoittaa tuo täysin veltto? Kun poika nyt vaan makaa unessa sängyssään ja välillä hetken on pystyssä nuokkuen...

Aamulla tepasteli ihan reippaastikin vähän aikaa.

Millaisia kokemuksia teillä on vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitkään on jo jatkunut tuo ripulointi, ja jos kerran ei pysy edes kunnolla hereillä niin voi olla lievää kuivumistakin.

Vierailija
2/4 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat itsellesikin rauhan eikä tarvii miettiä ja olla huolissaan. Kuulostaa minun mielestä että on kuivunut,eli nestettä ei ole mennyt tarpeeksi. Ystävän poika oli saanut rotaviruksen ja oli mennyt niin huonoon kuntoon et joutu melkein viikoksi tiputukseen lastenosastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suolakeksit ne olisivat hieman suolaista niin voisi tulla janokin.

Vierailija
4/4 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaahan tuo jo aika huonolta. Ei se auta että joi toissapäivänä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä