Omena, päärynä, tiimalasi, suora vartalo, miten pukeutua? Oon noiden yhdistelmä?
Tajusin tänään, että vartaloni on aika hirveä, en jaksaisi kuvailla ja rupee yököttämään itseä. Itsetunto on aika nollassa kun mitkään vaatteet ei sovi.,Kun otan kuvan niin näytän leveältä ja hirveältä.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä mitenkään voi olla samaan aikaan kaikkia noita
no ei ole mihinkään suuntaan erityisesti, ei tarpeeksi leveä perse, ei tarpeeksi kapea vyötärö, ei tarpeeksi littana maha, kuitenkin vyötärö löytyy.
ap
Tällä kuvauksella on todella paha sanoa mitään, koska todellisuudessa tarvitsisin edes jotain kuvausta rinta-vyötärö-lantio-suhteesta ja olkapäistä, jotta voisin sanoa.
Kuvauksestasi tulee lähinnä mieleen, että vaatteet eivät istu ja leikkaukset eivät sovi vartalollesi. Parhaassa tapauksessa leikkaus korostaa vartalon hyviä puolia ja tasapainottaa sitä.
Vääränlainen leikkaus voi esimerkiksi saada tiimalasivartaloisen naisen näyttämään tasapaksulta pötköltä.
olkapäät 117
rinta 107
vyötärö 105
lantio 117
eli lihava oon ja kauhea vartalo, en vain osaa korostaa parhaita puolia. Ei taida olla edes niitä. Oon pallo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei ole mihinkään suuntaan erityisesti, ei tarpeeksi leveä perse, ei tarpeeksi kapea vyötärö, ei tarpeeksi littana maha, kuitenkin vyötärö löytyy.
ap
Littana maha ei kyllä määritä vartalotyyppiä. Naisten vartalotyyppejä on kaksitoista, mutta niistä tunnetaan yleisesti vain 4-5.
Jos hartiat on leveät, niin naruolkaimiset topit ja mekot vaan korostaa sitä leveyttä. Kannattaa valita vähän leveämmät olkaimet. Samoin jos paidan kaula-aukko on samaa tasoa kuin miesten paidoissa, se leventää hirveästi. Näin olen ainakin itse leveäharteisena naisena huomannut.
Pitkät yläosat ja mekot yleensä hoikistavat. Jos vatsassa on ylimääräistä, kannattaa katsoa anteeksiantavia materiaaleja (ei liian ohuita ja venyviä, korostavat makkaroita ja kumpuja). Levenevä helma saa vyötärön näyttämään hoikemmalta myös jonkun verran ylipainoisella, mutta tokihan se on melko huomiota herättävä asu. Mutta esim. kellomekko juhla-asuna voi olla todella nätti ja kehon parhaita puolia korostava. :)
Mikä toi hartiamitta on olevinaan?
Oikein ylipainoisen mitoista on todella hankala sanoa vartalomallia. Kerääntyykö sulla rasva ensin alavartaloon vai vatsaan? Pysyykö vyötärö pisimpään solakkana? Millainen vartalosi oli ennen ylipainoa?
Vierailija kirjoitti:
Oikein ylipainoisen mitoista on todella hankala sanoa vartalomallia. Kerääntyykö sulla rasva ensin alavartaloon vai vatsaan? Pysyykö vyötärö pisimpään solakkana? Millainen vartalosi oli ennen ylipainoa?
siis hartioiden kohdalta mitattu mitta.
Rasva kerääntyy alavatsaan ja alavartaloon ensin. Vyötärö on pisimpään solakka. Olin ehkä pehmeä suora ennen lihomista, en muista enää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Littana maha ei kyllä määritä vartalotyyppiä. Naisten vartalotyyppejä on kaksitoista, mutta niistä tunnetaan yleisesti vain 4-5.
Olipa oudot mallikuvat. "Skinny" oli yläkropasta isompi kuin "athletic". Ei kukaan ole atleettinen jos lihakset on surkastuneet pois ja vartalo yksi kukkakeppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olipa oudot mallikuvat. "Skinny" oli yläkropasta isompi kuin "athletic". Ei kukaan ole atleettinen jos lihakset on surkastuneet pois ja vartalo yksi kukkakeppi.
Joo, ne on oudot mallikuvat, mallikuvat noissa on ihan järjestään huonoja. Tekstikuvaus oli parempi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein ylipainoisen mitoista on todella hankala sanoa vartalomallia. Kerääntyykö sulla rasva ensin alavartaloon vai vatsaan? Pysyykö vyötärö pisimpään solakkana? Millainen vartalosi oli ennen ylipainoa?siis hartioiden kohdalta mitattu mitta.
Rasva kerääntyy alavatsaan ja alavartaloon ensin. Vyötärö on pisimpään solakka. Olin ehkä pehmeä suora ennen lihomista, en muista enää.ap
Totta kai se on hartioiden kohdalta mitattu, mutta miten se voi olla 117? Mittaa se pelkästään edestä olkapäästä olkapäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein ylipainoisen mitoista on todella hankala sanoa vartalomallia. Kerääntyykö sulla rasva ensin alavartaloon vai vatsaan? Pysyykö vyötärö pisimpään solakkana? Millainen vartalosi oli ennen ylipainoa?Rasva kerääntyy alavatsaan ja alavartaloon ensin. Vyötärö on pisimpään solakka. Olin ehkä pehmeä suora ennen lihomista, en muista enää.
ap
Jos vyötärö on/oli selvästi lantiota kapeampi, olet varmaan päärynä. Jos samaa luokkaa, sitten suora. Jos hartiat paljon muuta leveämmät, käännetty kolmio.
Mulla on vähän sama ongelma, en ole selkeästi minkään vartalotyypin muotoinen vaan pelkästään ruma. Näytän edestä katsottuna paksureitiseltä lyhytjalkaiselta pötkylältä koska lantio on suhteellisen kapea eikä vyötärölinja ikinä ollut selkeä, vaikka ennen raskautta minulla periaatteessa oli optimaalinen vyötärö-lantiosuhde. Nykyään vyötärön ympärys on paksumpi ja näytän edestäpäin entistäkin pötkylämmältä. Paksuihin reisiin yhdistettynä tämä näyttää oudolle. Takaa katsottuna näkymää hallitsee jäätävän iso muodoton perse. Ei mikään kaunis kyykkäperä, vaan leveä neliskanttinen hehtaarilaatikko. Tissejä ei juurikaan ole ( ne on myös ruman muotoiset) ja ylävartalo on alavartaloa sirompi ja vaikutelma on epäsuhtainen. Harmittaa ihan todella olla tällainen sekasikiö. Itkettää katsoa peiliin ja todeta, että minut on tuomittu tällaisen muotopuoleen kroppaan. Yhtä virhettä on helppo peitellä pukeutumisoppaiden neuvoilla, mutta sitten kun niitä on monta ja neuvot sotivat toisiaan vastaan, itselle sopivan asukokonaisuuden löytäminen alkaa mennä mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein ylipainoisen mitoista on todella hankala sanoa vartalomallia. Kerääntyykö sulla rasva ensin alavartaloon vai vatsaan? Pysyykö vyötärö pisimpään solakkana? Millainen vartalosi oli ennen ylipainoa?siis hartioiden kohdalta mitattu mitta.
Rasva kerääntyy alavatsaan ja alavartaloon ensin. Vyötärö on pisimpään solakka. Olin ehkä pehmeä suora ennen lihomista, en muista enää.ap
Totta kai se on hartioiden kohdalta mitattu, mutta miten se voi olla 117? Mittaa se pelkästään edestä olkapäästä olkapäähän.
ehkä 52cm
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein ylipainoisen mitoista on todella hankala sanoa vartalomallia. Kerääntyykö sulla rasva ensin alavartaloon vai vatsaan? Pysyykö vyötärö pisimpään solakkana? Millainen vartalosi oli ennen ylipainoa?Rasva kerääntyy alavatsaan ja alavartaloon ensin. Vyötärö on pisimpään solakka. Olin ehkä pehmeä suora ennen lihomista, en muista enää.
ap
Jos vyötärö on/oli selvästi lantiota kapeampi, olet varmaan päärynä. Jos samaa luokkaa, sitten suora. Jos hartiat paljon muuta leveämmät, käännetty kolmio.
ei ole selkeästi kumpikaan vyötäröä hirveästi leveämpi. Paitsi takana on jäätävä pehva myös, neliskanttinen.
ap