Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
621/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosso Joensuu - tarjoilija oli nyrpeä eikä vilkaissutkaan silmiin hänelle puhuessani, sen sijaan toiselle syömärille hän puhui ihan normaalisti, silmiin katsoen ja hymyillen.

Rosso Kuopio - odotimme siskon ja äitini kanssa pöydässä melkein 30 minuuttia ilman palvelua, vaikka ruokalilijoita ei ollut kuin muutama meidän lisäksemme. Siirryimme lopulta viereiseen Heseen.

Myös monen elektroniikkaliikkeen miesmyyjät ovat aina epäkohteliaita (olen 23 v nainen), tuntuu että he pitävät tyhmänä (siksipä ostan kaiken elektroniikkani nykyään netistä). Esimerkiksi tympeä tyyppi Joensuulaisessa liikkeessä yritti väittää, ettei micro USB kaapeli mitä olin ostamassa sovi minun puhelimeeni, vaikka se oli täysin samanlainen mitä olin aikaisemmin käyttänyt. Näytin sitten todisteeksi vanhaa kaapeliani ja lopulta hän suostui kaapelin minulle myymään.

Vierailija
622/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maistuis ilmainen pulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.

Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille

paria donitsia vielä.

Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.

Se liikke oli KIINNI. Ne myyjätkin haluu kotiin joskus. Kassat oli tuolloin jo varmasti suljettu. Ei niitä kassoja aleta avaamaan siksi että joku ei ehdi käymään aukioloajan puitteissa.

No jaa, täytyy näin entisenä kahvilamyyjänä ja nykyisenä yrittäjänä sanoa, että vähän voi kyllä pelisilmää olla. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut että ok, tosta saatte näitä mukaan, mutta otan vastaan vain käteismaksun. Ja sit sen käteismaksun olisi voinut tilittää aamulla, kyllä jonkun 5€ voi laittaa sivuun piiloon ja lapun, että tilitetään huomenna. Olisin jopa saattanut antaa roskiin meneviä ilmaiseksi. Se olisi voinut tuoda lisää asiakkaita, kun olisi jäänyt hyvä mielin ja asiakas olisi tullut uudestaan kahville / kehunut meitä muille.

HUUTONAURUA

ENTINEN kahvilamyyjä antoi kahvilan tuotteita asiakkaille ilmaiseksi

Niin siis, ole nykyään kahvilayrittäjä eli mulla on ihan oma kahvila, siksi entinen kun YLENIN ja menin ETEENPÄIN ELÄMÄSSÄ. Ja se kahvila tuottaa myös kivasti, enemmän tienaan nyt kun silloin kun olin toisen leivissä. Juurikin koska panostan asiakaspalveluun ja oon valkannut töihin myös asiakasPALVELIJAN luonteella olevia myyjiä.

Antavatko myyjäsi tuotteitanne ilmaiseksi, kun tulee sulkemisaika.?

Laita sulkemisaika ja kahvilan nimi/osoite

Edelleenkin, minulla on pelisilmää ja myös työntekijöinä ihmisiä, joilla on pelisilmää. En tietenkään huutele jokaiselle asiakkaalle että voi saada jotain ilmaiseksi jos on vika asiakas, mutta jos esim joku ison kakun tilaaja tulee noutamaan tilaustaan siinä 20.45 kun kahvila menee kiinni klo21 ja pullia on edelleen vitriinissä niin tottakai silloin annan niitä esim kaupanpäällisiksi. Ei ole minulta pois, kun muuten menisivät roskiin. Sen sijaan se pieni ele voi johtaa siihen, että minulta tilataan se kakku jatkossakin eikä kilpailijalta. Se on sitä hyvää asiakaspalvelua. Samoin tuossa tapauksessa että olisin vielä liikkeessä ja joku mattimyöhäinen haluaisi jotain ostaa, mutta olisin jo pistänyt kassan ja korttipäätteet kiinni, tosiaan ottaisin joko käteisellä maksun tai sitten vaan nopeasti pari pullaa pussiin ja sanoisin "Talo tarjoaa, tulkaa joku toinen päivä sitten hyvällä ajalla kahville, kiitos!" Ja hymyä päälle. Johtaa tuollainen käytös pysyviin asiakassuhteisiin. Tietenkin jos joku asiakas alkaisi tuota hyväksikäyttää ja tulla jatkuvasti 20.59 paikalle loppuisi ilmaisen tarjoaminen. Se on sitä pelisilmää.

Vähän vanha jo, mutta vastaanpa kuitenkin. Arvostan kaltaisiasi yrittäjiä ja tuollaisestahan jää vain hyvä jälkimaku asiakkaalle, kuten tulee ollakin. Pointti on kuitenkin siinä, että taidat olla yksityisyrittäjä. Kaikilla ketjuilla on kuitenkin yleensä todella tarkat pilkunnussimisohjeet ihan kaikessa toiminnassa. Olen itsekin ollut hetken työntekijänä eräässä nyt jo myydyssä kauppaketjussa. Siellä lähtökohtaisesti työntekijöitäkin kohdeltiin potentiaalisina varkaina, joille täytyi eväistä lähtien tehdä aika ajoin pistotarkastuksia ettei vaan ole kaupan puolelta luvatta otettu käyttöön, vaikka nyt päiväyksien umpeutuneita tuotteita. Käytännössä mitään oikeita todisteita ei välttämättä olisi edes tarvittu, vaan se ettet itse pystynyt todistamaan syyttömyyttäsi olisi voinut johtaa potkuihin. Eipä kyllä kauheasti kasvata semmoinen kohtelu luottamasta ja halua tehdä parhaansa työnantajalleen, mikä tietysti heti näkyy asiakaspalvelun laadussa.

Muistan tapauksen lidlistäkin muutaman vuoden takaa, kun siellä käytiin oikeustaistoa, kun pomo oli antanut huhupuheiden perusteella potkuja monille työntekijöilleen syynä, että olisivat ottaneet tuorehyllyltä roskiin laitettuja tuotteita omaan suuhunsa. Virallisesti oli kiellettyä toimintaa, mutta kaikki tekivät sitä kuitenkin. Mitään järkeähän näissä pelisilmättömissä säännöissä ei ole, mutta yksittäistä myyjäähän ei voi sormellaan osoittaa, koska byrokratia puhuu. Tuskin sitä toki nyt tarkoitettiinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat seurasivat myös minua Sokoksella. Syynä varmasti se, että kävelin levottamasti edes takaisin odotellessani ystävääni, jonka piti tulla sinne perässäni kun oli ensin käynyt muualla. Häntä ei kuitenkaan näkynyt missään. Siinä sitten tuli varmasti toimittua vähän epäilyttävästi, kun kiersin vaan niitä hyllyjä edestakaisin. Kyseessä oli siis kosmetiikkapuoli Helsingin Sokoksella. Nämä vartijat olivat myös aika pelottavia. Todella isokoisia. Toinen vaaleaihoinen ja toinen tumma ja hänestä tuli ihan mieleen joku jenkkisarjan poliisi. Onneksi eivät tulleet mitään kysymään, sillä olisin varmaan pelästynyt aika lailla. Olin silloin vielä alaikäinen ujo nuori, joka oli vaan käymässä Helsingissä ja en ollut "tottunut" mihinkään vartioiden kyttäämiseen. Sitten, kun ystäväni tuli niin lähdettiin sieltä heti pois. Onneksi kukaan ei seurannut. Olin pukeutunut aika tavallisesti, eikä minulla ollut edes mitään laukkua mukana. Tietysti taskuihin olisi jotain voinut napata ja varmaan tätä seurasivatkin.

Vierailija
624/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin huonoa palvelua sai Cyber shop Turusta etten enää koskaan mene ko. liikkeeseen. Jos myyjä tekee virheen, ts. myy väärän tuotteen. Hänen kuuluisi olla pahoillaan ja hyvittää asia jotenkin, eikä alkaa haukkua ja syytellä asiakasta! törkeää!!! onneksi muitakin liikkeitä olemassa!!

Oon kuullu että paikka pyörii ilmaisilla työharjoittelijoilla.

Tottakai ihminen jota ei ole perehdytetty voi tehdä virheen.

Ihmeen agressiivista porukkaa täällä

Vierailija
625/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisen viikon aikana joutunut asioimaan kahdessa helsingin Cyber shopissa, forum ja citycenter, ja voi jumalauta, kun nämä lyhyet lävistetyt nuoret myyjät tarrautuvst kiinni! Minulle riittäisi ”moi, tervetuloa”, ja saisin vapaasti itse tutkiskella mieluisia tuotteita, mutta edellämainituissa liikkeissä, myyjät tulevat iholle kiinni, yrittävät kaupitella kaiken näköistä (vaikka kulmatuptteita olin etsimässä.) Vaikka sanoin,että ei kiitos tarvitse apua, myyjät molemmissa liikkeissä tarrautuivat kiinni, vaikka siellä oli muitakin asiakkaita.

Itselläni on paniikki ja ahdistuneisuushäiriö, ja tällaiset tilanteet ahdistavat minua. Yritän käyttäytyä mahdollisimman ”normaalisti”, kun tällainen tilanne on päällä, mutta tilanne stressauttaa aina. Olisi parempi jos myyjät antaisivat kulkea rauhassa, ja pyytää apua tarvittaessa.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? . Ja olisiko kenelläkään helsingissä suositella kosmetiikkaliikettä,missä saisi asioida rauhassa?

Vierailija
626/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen boikotoinut muutamaa thaihierontapaikkaa. Niissä palvelu ei ole ollut hintansa väärttiä.

Näiden taso vaihtelee valtavasti. Vaikea löytää hyvää vakiopaikkaa.

Kyllä näin on. Vaikka maksat normaalihinnan, ei joka paikassa saa kunnon palvelua loppuun asti. Onnetonta vemputusta.

Vierailija
627/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskus Kaaren La Famigliassa saatiin niin luokatonta risottoa, ettei enää ikinä ainakaan ruokailla siellä. Annos oli tuhottu niin täydellisesti, että moisen voisi sanoa vaativan jo taitoa. Palvelu on kuitenkin aina ollut siellä muutoin ystävällistä, joten juomalla ollaan kyllä käyty siellä edelleen.

Vierailija
628/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen viikon aikana joutunut asioimaan kahdessa helsingin Cyber shopissa, forum ja citycenter, ja voi jumalauta, kun nämä lyhyet lävistetyt nuoret myyjät tarrautuvst kiinni! Minulle riittäisi ”moi, tervetuloa”, ja saisin vapaasti itse tutkiskella mieluisia tuotteita, mutta edellämainituissa liikkeissä, myyjät tulevat iholle kiinni, yrittävät kaupitella kaiken näköistä (vaikka kulmatuptteita olin etsimässä.) Vaikka sanoin,että ei kiitos tarvitse apua, myyjät molemmissa liikkeissä tarrautuivat kiinni, vaikka siellä oli muitakin asiakkaita.

Itselläni on paniikki ja ahdistuneisuushäiriö, ja tällaiset tilanteet ahdistavat minua. Yritän käyttäytyä mahdollisimman ”normaalisti”, kun tällainen tilanne on päällä, mutta tilanne stressauttaa aina. Olisi parempi jos myyjät antaisivat kulkea rauhassa, ja pyytää apua tarvittaessa.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? . Ja olisiko kenelläkään helsingissä suositella kosmetiikkaliikettä,missä saisi asioida rauhassa?

Mitä ihmettä siellä Cyber shopissa oikein myydään?

Miksi sen omistajalta puutuu korva ja intialainen nainen?

Vierailija
629/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen boikotoinut muutamaa thaihierontapaikkaa. Niissä palvelu ei ole ollut hintansa väärttiä.

Kyllä näin on. Vaikka maksat normaalihinnan, ei joka paikassa saa kunnon palvelua loppuun asti. Onnetonta vemputusta.

paljonko kerta maksaa?saako olla alasti?

Vierailija
630/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä siellä Cyber shopissa oikein myydään?

Miksi sen omistajalta puutuu korva ja intialainen nainen?

Siellä myydään samoja kiinalaisia riepuja kuin wish.comissa..mutta hinnat jopa 10kertaisia, helposti rikkoutuvia koruja, lävistyksiä ja hiusvärejä..sekä naamiaispukuja esim hevosen päitä

Vierailija
631/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyn ja ylimakean palvelun ja kokonaan huomiotta jättämisen takia.

Vierailija
632/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissenillä kävi kerran näin. Oli siis laseista mennyt sangat poikki ja pyysin tilaamaan uudet jos vaan niitä vielä saa jostain. Itselläni oli kahdet lasit sieltä ostettuna ja he tilasivat juuri niihin toisiin laseihin sopivat sangat, eikä niihin jotka olivat rikki. Minulla oli vielä kyseiset lasit siellä mallina mukana. Yrittivät vielä ehdottaa, että kyllähän nämäkin sangat sopisivat, vaikka olivat ihan eri väriset. Tämä samainen myyjä oli joskus aiemminkin todella töykeä minulle, kun olin vasta 13-vuotias ja olin "harjoittelemassa" piilolinssien käyttöä siellä ja kun en millään meinannut saada niitä linssejä silmään laitettua niin rupesi tiuskimaan ja oli todella töykeä. Ja tämä "harjoittelu" oli vielä ehtona piilolinssien ostolle kyseisessä liikkeessä.

Vierailija
633/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emotionissa Sellossa kävin kolme päivää sitten, nimenomaan katselemassa. Kolme eri myyjää kysyi tarvitsenko apua. En tarvitse. Jos tarvitsen, osaan itse kysyä. Yleensäkin inhoan "etsitkö tiettyä asiaa" kyselevät myyjät. Apteekeissa sama, katselen ja vertailen, en tarvitse apua. Kyllä mielummin lähden tuollaisista paikoista pois kun jään edes katselemaan. Ärsyttävää.

Vierailija
634/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin käteisellä ja sain liian vähän rahasta takaisin. Kun huomautin asiasta, niin myyjä väitti minun maksaneen pienemmällä setelillä kuin todellisuudessa olin maksanut. Ei meinannut millään antaa puuttuvaa summaa. Ensin sanoi, että voisin sen tulla seuraavana päivänä hakemaan, kunhan ensin olisi illalla laskenut kassan ja tarkistanut asian. Lopulta sain rahani, mutta siihen liikeeseen ei minun tarvinnut enää jalallani astua. 

Ihan tavallinen käytäntö, että jos saman tien ei ole todettavissa, että olet saanut väärin takaisin, silloin toimitaan aina noin, että kassa lasketaan ja vasta sitten asia on selvitetty. Myyjä ei voi suoraan vaan antaa kassasta rahaa, jos joku tulee sanomaan, että on saanut väärin takaisin.

Valitettavasti ne myyjätkin ovat vain ihmisiä, ei koneita. Kukaan ei tahallaan anna rahasta väärin takaisin. Jos tuo on syy, miksi et mene uudelleen tuohon myymälään niin voi voi. Ei voi odottaa että kukaan ei tee virheitä töissä.

Vierailija
635/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa Myllyojan apteekki. Siellä on henkilökunta naama ihan norsunv*tulla joten ei olla aikoihin enää käyty siellä vaikka se on meitä lähin apteekki. Pakko kai siellä on olla työyhteisössä jotain pahasti vialla 🙄

Hahaa, en ole yhtään yllättynyt että tämä on mainittu täällä! Muutimme joku aika sitten ja tuo on tosiaan myös meitä lähin apteekki. Pari kertaa on asioitu ja palvelun taso on aivan järkyttävää, asiakkaita ei tervehditä, reseptitiskillä myyjät huokailevat ja palvelevat tooooodella hitaasti, kassalla puolestaan se henkilö ei ikinä sano MITÄÄN. Itse en mitään erityistä "palvelua" vaadi, mutta normaaleihin kiitoksiin ja päivänjatkojen toivotteluihin toivoisin edes jonkinlaisen reaktion saavani.

Vierailija
636/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akvaariokauppa Akvaariolinna. Sain kasvien mukana kotiloita akvaariooni. Niistä on todella työlästä päästä eroon. Lisäksi myyjä oli tungetteleva ja yritti myydä väkisin. En enää ikinä astu jalallani sinne.

Vierailija
637/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua raukkaa, kun kiittämätön nainen ei ole innoissaan työstä joka on varmasti vastenmielistä, mutta jota on pakko tehdä että pystyy lähettämään perheelle rahaa.

Miesparka.

Vierailija
638/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsiteknikko perui aikoja pienellä varoitusajalla jatkuvasti. Milloin oli muka kipeenä ja milloin vesivahinko.

Vierailija
639/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitassa oli niin tyly ja töykeä myyjä että painelin ulos Kaupasta ostamatta mitään. Onneksi retkikeittimiä myydään muuallakin kuin vaan partioaitoissa.

Vierailija
640/4975 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Life-kaupat. Palvelu ala-arvoista.

2. En hanki Finlayson tavaroita ollenkaan. Yhtiöltä liian jyrkkä kannanotto seksuaali- ja jnm kysymyksiin. Ei kannata, jos olet ASIAKASYSTÄVÄLLINEN. Huomioi KAIKKIA asiakkaita.

3. Mehiläisen naistenlääkärin(jätän nimettömänä) vältän täysin.

4. Aava- lääkärikeskuksen kauneuskirurgi A.K. vältän.(työn lopputulos ei paras mahdollinen, ei siis ylihuonokaan, mutta jos maksaa sen verran, niin kyllä laatuakin odotan).

5. Vältän kahvila Ekberg ylimielisen/kuivan/luonnottoman palvelun vuoksi.

Varmaan vielä ois pari paikka, mut nyt yhtäkkiä ei tule mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi