Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4996)
Olimme olleet uimassa hallissa ja kaamea nälkä ja menimme Macciin, hampurilaiset olivat kylmiä ja epäonneksi ranskalaisetkin tippui lattialle. Se kävi pinnan päälle ja meni monta vuotta, että menin sinne.
Minulta kysyttiin kerran koronapassia. En huolinut takeawaytakaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei ole ollut tarvetta koska saan suuni auki ja ilmoitettua mikä on homman nimi. Kuitenkin yksi parturi meni mustalle listalle. Jos miesten hiusten leikkuu kestää 1,5 h niin ei kiitos. Huvittavasti vanhempi veljeni haksahsti tähän kanssa. Teki silloin taloremppaa ja ajatteli, että jos parturi on klo 16, niin ehtii rautakauppaan ennen klo 17 sulkemisaikaa. Eipä ehtinyt vaikka karkasi kesken leikkuun.. Lähinnä sääliä tunsin parturi kohtaan. Ainoa syy tuohon oli, että sai ajan sopivasti ja kuvittelin ettei nyt normi hiusten leikkuu voi kestää yli 30 min. Ihan mukava likka kyllä, mutta ei hemmetti voi noin kauaa kestää. Leikkaan jo itsekin nopeammin.
Olen nainen, jolla keskimittaiset suorat hiukset. Löysin miesparturin, joka tasoittaa latvat 15 minuutissa.
Teininä, noin 15 vuotiaana olin ostamassa farkkuja kesätyörahallani ja äiti oli mukana. Eräässä kaupassa myyjä oli mielinkielin ja toi hirveästi vaatteita sovitettavaksi, kunnes selvisi ettei tyylikkäästi pukeutunut äitini ollutkaan maksajana vaan kuski ja makutuomari. Myyjän palveluhalu katosi kuin napista painaen.
Nuorena aikuisena, noin 22vuotiaana menimme kaverini kanssa baariin ja tilasimme siiderit, saimme ne ongelmitta ja menimme istuskelemaan. Olimme juoneet puolet kun baarimikko ilmestyi äkkiä tivaamaan henkkareita, ei kelpuuttanut ystäväni passia, otti juomat pois ja ajoi meidät ulos! Huusin "ei ihme että täällä on tyhjää!" ja näytin keskaria ovelta.
Etsin mustaa kulmakynää ja Sokoksella minua palveli ylimeikattu, kurttuinen mummeli joka totesi ettei millään merkillä taida olla enää täysin mustaa kulmakynää koska se ei sovi kenenkään ihonväriin. Koetti myydä tummanruskeaa. Nykyään teen sitten mustalla kajalkynällä kulmat :D
Hesburgerissa lopetin käymisen sen pääjohtajan idioottimaisten juttujen takia.
Kävin aikoinaan eräällä kampaajalla, jolla oli kampaamotilat omakotitalonsa yhteydessä.
Joka kerta hän sanoi olevansa hirveän väsynyt ja kipeä. Kesken permanentinlaittoa hän kävi
asuntonsa puolella pari kertaa ja joka välissä huokaili ja voivotteli.
Päätin, että en enää ole hänelle vaivoiksi ja aiheuta uupumusta ja vaihdoin kampaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Etsin mustaa kulmakynää ja Sokoksella minua palveli ylimeikattu, kurttuinen mummeli joka totesi ettei millään merkillä taida olla enää täysin mustaa kulmakynää koska se ei sovi kenenkään ihonväriin. Koetti myydä tummanruskeaa. Nykyään teen sitten mustalla kajalkynällä kulmat :D
No kyllö myydään, mikset ostanut muualta?
-
Koronarokotekielteinen suhtauminen oman henkilöstön rokottautumiseen ja valeuutisten levittely lopetti kuin leikaten kaiken asiointini tavaratalo Kärkkäisellä.
- Pistin siitä heille tiedonkin sähköpostilla tuhansien muiden tapaan. En usko palaavani heille asiakkaaksi ilman julkista muutosta feikkimedian suosimiseen ja uskomiseen.
-
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyttiin kerran koronapassia. En huolinut takeawaytakaan.
"Kun on tyhmä pää, kärsii koko ruumis".
Nuorena ja tosi rahattomana en osannut kaivata huonoa enkä hyvää palvelua.
Sitten en ollut enää ihan niin nuori enkä enää niin rahaton ja kai se näkyi vaatteistakin ja kun vielä miehellä on ihan "näkyvä" asema, niin palvelu on sen mukaista eli kaikkialla sirkutetaan ja tungetaan kaiken maailman testituotteitakin mukaan.
Kerran sitten olin vakikaupassa ostamassa lempparihuulipunaa kun kauppaan tuli "ihan tavallisissa ei-niin-muodikkaisiin" vaatteisiin pukeutunut nainen.
Myyjä (omistaja!) siinä heti kysyi vähän tiuskien "mitä etsit". Ja asiakas vastasi että tuli katsomaan löytyykö hyllyiltä XYZ-hiusväriä (en muista mikä merkki oli kyseessä).
Siihen omistajamyyjä sanoi ylimielisesti: että voi-voi, tämä on laatutuotteiden kauppa. Jos rouva haluaa markettitavaraa niin olisi hyvä mennä markettiin. Ja samalla loi minuun merkitsevän katseen että huh-huh, mitä tyyppejä tulee tänne häiritsemään meitä.
"Köyhä" asiakas hiipi ulos ja minäkin poistuin. Ostamatta huulipunaani. Enkä koskaan enää palannut tuohon kauppaan. Minusta oli todella törkeätä jaotella asiakkaat sen mukaan missä sosiaalisessa asemassa tai taloudellisessa tilanteessa ovat.
Sama "kemppari" on vielä olemassa, tosin aiempi omistaja on jo eläkeellä. En vieläkään osta sieltä mitään...
Kampaaja Orivedellä: piti tehdä vaaleita 'highlight" raitoja ja sen sijaan sain vihertäviä, leveitä palkkiraitoja. Se asiakassuhde päättyi siihen.
Ravintola Hämeenlinnassa: listalla kasvispihvi, jonka kuvauksena "reilun kokoinen, käsintehty ja suussa sulava". Lautasella tuli kaksi pakastimesta elvytettyä pientä einespihviä. Lähetin annoksen takaisin, eikä tarvitse mennä toiste.
Tatuointiliike Tampere: lähetin kuukautta ennen varattua aikaa tatuoijalle tarkan kuvauksen haluamastani kuvasta ja sain kuittauksen että viesti tuli perille ja onnistuu. Kun menin sovittuun aikaan paikalle, niin hän otti minut vastaan ja hävisi sitten jonnekin. Vähän ihmettelin, mutta ajattelin että ehkä on vielä edellisen asiakkaan työ kesken. Lopulta tunnin päästä hän palasi. Selvisi, että hän oli ollut piirtämässä mallikuvaa siirtopaperille. Muuten hyvä, mutta kuva ei ollut aiheeltaan minun tilaamani. Tuli järjesteltyä oma työpäivä vapaaksi turhaan. Enpä jäänyt enää odottamaan toista tuntia ja teetin kuvan muualla.
H&M, Lindex ym halpisvaateketjut: en osta mitään periaatteesta.
Kärkkäinen: voiko yrityksen omistaja olla enempää vastenmielinen? 🤮
Eivät huolehtineet korona-turvallisuudesta. Olen ollut kyseisestä kaupasta pois yli vuoden. Vaihdoin viereiseen lähikauppaan, jossa on huonompi valikoima, mutta turvallisuudesta huolehditaan. Entiseen kauppaan en palaa enää koskaan.
Kahvilaketju menetti asiakkuuteni sinä päivänä, kun selvisi, että levittävät koronadisinformaatiota. Oli ivermektiiniä ja muuta skeidaa.
Vierailija kirjoitti:
En muista olenko kertonut jo mutta yhdessä ruokakaupassa ostin välipalaksi kaksi banaania. Kun olin maksanut kassan akka alkoi toitottaa että "kaks banaania osti!" niin että kuulisin ja katsoi tuohtunutta esittäen perään. Mitä mahdoin tehdä väärin? 🍌
Minä olisin tokaissut tuohon kuukuvalla äänellä, ”Niin ostin. Toisen p*lluun ja toisen p*llyyn!”
Montakin paikkaa jotka olen heittänyt mappi öööööööööööööööö.
Kampaaja :pilasi hiukseni tyvivärin laiton yhteydessä -nuori nainen ei osannut tehdä siis tyviväriä.Laittoi väriaineen koko päähän vaikka just olin sanonut että ne katkeaa jos latvoihin laittaa..juu katkesi.
Hieroja: Kyseli kauheasti kaikenlaista sitten kun kerroin jotain juttua niin sanoi että eikö sulla ole muita ystäviä jolle tollasia kerrot!!!!!!!!!!
Toinen hieroja: Nuori nainen teki työnsä hyvin mutta hänen miesystävä istui lähes joka kerta siellä toisessa huoneessa odottamassa ..välillä hieroja sitten kävi sanomassa että juu ,menee vielä hetki pla pla.
Viimeinen kerta kun siinä paikassa kävin oli sellainen että mies kyseli kun tulin liikkeeseen että onko sulla ja ...hierojalla jotain nyt koska pitäisi naisen kanssa päästä lounaalle. siis tä? en kai mene jonnekin hoitolaan vaan juttelemaan hierojan kanssa ..Tuli sellainen fiilis että sorry kun tulin mutta tämä saa nyt riittää.Firman pomo sitten lähettää sähköpostilla mainoksia joka kuukausia jossa kertoo että voi että kun tämä korona aika on vienyt asiakkaat saisko vähän apuja ,osta lahjakortti ym ym ...EI KIITOS!!
Kyllä huono palvelu on yleensä syy, miksi olen lopettanut asioinnin jossain liikkeessä. Esim. Instrumentariumissa sain nuorena niin tylyä kohtelua, etten ole sen jälkeen enää asioinut siellä. OP on myös toinen firma mitä boikotoin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huono palvelu on yleensä syy, miksi olen lopettanut asioinnin jossain liikkeessä. Esim. Instrumentariumissa sain nuorena niin tylyä kohtelua, etten ole sen jälkeen enää asioinut siellä. OP on myös toinen firma mitä boikotoin.
Nimenomaan. Huono palvelu - tavalla tai toisella.
Maksupäätteiden eri tavoin muotoillut "jätätkö tippiä"-kysymykset maksupäätteissä kortilla maksaessa. Tosi mukava tehdä tuommoinen valinta, kun (mahdollisesti) tipattava tarjoilija tai kampaaja seisoo siinä nokan edessä maksua odottamassa... Näinä aikoina kun käteistä ei suosita, käyn paikoissa, jossa ei luoda tuollaisia kiusallisia tilanteita.