Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4996)
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Laillistettua orjatyötä hyvinvointivaltiossa.
Mitä tai ketä siellä kierrätetään? Naisia vai jotain tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaton kassa kaupan kassalla, haastoi riitaa kun otin kuitin.
Lopetin käynnin paikallisessa Tokmannin myymälässä, kun siellä kassat kyselivät aina: Tulostanko kuitin? Vastaan aina, että tottakai minä haluan kuitin, että voin tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ostoksen. Eikös Suomen lakien mukaan asiakkaalle pitää antaa kuitti maksamistaan ostoksista. Jos joku ei kuittia halua säilyttää, niin oma häpeänsä, repiköön sen.
Turha valittaa, että säästävät kuitissa paperia. Mitä tekevät kuitista 20 senttiä pitkiä, joissa puolet on kaupan mainosta!
Kuitit näkee nykyään verkkopankista.
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin kaikkia sateenkaari-hypetykseen mukaan lähteneitä.
Jos jossakin näkyy sateenkaaritunnuksia niin käännyn kannoillani saman tien ja vaihdan putiikkia
Pankkitilin olet sulkenut? Et tarvitse sähköä? Et osta etkä lainaa kirjoja kirjastosta? On se rankkaa kun näkee sateenkarilippuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin kaikkia niitä tuotteita ja yrityksiä jotka "päälleliimaavat" Suomalaisiiin mainoksiinsa jonkun negridirotua edustavan. Onhan maailmassa kiinalaisia ja intialaisia jopa enemmän, miksei heitä samalla tavalla nosteta edustamaan muka Suomen moninaisuutta.
H&M on toki ruotsalainen, mutta minua on ruvennut ärsyttämään kun jokainen somessa vastaantuleva mainos sisältää tummaihoisen ihmisen. Siis valehtelematta jotain 8/10 mallista "sattuu olemaan" tummia! Ja lastenvaatteiden puolella nettisivuilla on AINA yliedustus tummissa lapsissa. Vaaleita ei ole yleensä pelkästään, tummia voi olla. Jos kuvassa on kaikkia etnisyyksiä, tummia on eniten siinäkin.
Kaipa H&M haluaa markkinoida pienituloisille m.amuäideille, jotka tuilla ostelevat lastenvaatteita? Mutta jos lähes jokaisessa kuvassa on tummaihoinen malli, se vääristää myös sitä, miltä vaate näyttää keskivertopohjoismaalaisen yllä (värit ym.). Ehkä vaaleaihoisia ei sitten haluta asiakkaiksi?
Luulen, että näissä mainoksissa haetaan sellaista "kansainvälistä, suvaitsevaista imagoa" ja se on se syy miksi mainoksista halutaan tehdä kansainvälisen näköisiä. Suurin osa mainoksista on juuri tällaisia ja joskus se on tosiaan vähän läpinäkyvää ja alleviivattua. We get it ;) Ainoat mainokset, joissa näkyy jotain hassunhauskaa perisuomalaista ovat koomisia "peruna lippis päässä ja hammas puuttuu, puhhuu savvoo ja on menossa ostamaan mäkkäriltä jotain".
Elisan robotti mainokset :)
Ei tässä tarvi nähdä mitään suurta tietyn ihonvärin pakkosyöttöä. Toisaalta, voin kuvitella tilanteen olevan aika kiva niille tummaihoisille joita täälläkin hengailee ja jotka ehkä kokevat joskus olonsa ulkopuolisiksi vaikka kuinka viäntäisivät savvoo kuten me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin kaikkia niitä tuotteita ja yrityksiä jotka "päälleliimaavat" Suomalaisiiin mainoksiinsa jonkun negridirotua edustavan. Onhan maailmassa kiinalaisia ja intialaisia jopa enemmän, miksei heitä samalla tavalla nosteta edustamaan muka Suomen moninaisuutta.
H&M on toki ruotsalainen, mutta minua on ruvennut ärsyttämään kun jokainen somessa vastaantuleva mainos sisältää tummaihoisen ihmisen. Siis valehtelematta jotain 8/10 mallista "sattuu olemaan" tummia! Ja lastenvaatteiden puolella nettisivuilla on AINA yliedustus tummissa lapsissa. Vaaleita ei ole yleensä pelkästään, tummia voi olla. Jos kuvassa on kaikkia etnisyyksiä, tummia on eniten siinäkin.
Kaipa H&M haluaa markkinoida pienituloisille m.amuäideille, jotka tuilla ostelevat lastenvaatteita? Mutta jos lähes jokaisessa kuvassa on tummaihoinen malli, se vääristää myös sitä, miltä vaate näyttää keskivertopohjoismaalaisen yllä (värit ym.). Ehkä vaaleaihoisia ei sitten haluta asiakkaiksi?
Luulen, että näissä mainoksissa haetaan sellaista "kansainvälistä, suvaitsevaista imagoa" ja se on se syy miksi mainoksista halutaan tehdä kansainvälisen näköisiä. Suurin osa mainoksista on juuri tällaisia ja joskus se on tosiaan vähän läpinäkyvää ja alleviivattua. We get it ;) Ainoat mainokset, joissa näkyy jotain hassunhauskaa perisuomalaista ovat koomisia "peruna lippis päässä ja hammas puuttuu, puhhuu savvoo ja on menossa ostamaan mäkkäriltä jotain".
Elisan robotti mainokset :)
Ei tässä tarvi nähdä mitään suurta tietyn ihonvärin pakkosyöttöä. Toisaalta, voin kuvitella tilanteen olevan aika kiva niille tummaihoisille joita täälläkin hengailee ja jotka ehkä kokevat joskus olonsa ulkopuolisiksi vaikka kuinka viäntäisivät savvoo kuten me muutkin.
Elisan robotti mainokset
”Suljetaan: Siihen aikaan, kun hallituksen idiootit pakottavat.”
Näin ravintola Artturi kertoo aukioloajoistaan ikkunaansa Tampereen Kauppakadulla kiinnitetyssä paperilapussa.
Tuossa on minulle syytä lopettaa ko. ravintolassa asiointi. En nyt korona-aikaan ole muuten käynytkään kuin kesällä istuin terassilla yhden kerran. Aikaisemmin tuli käytyä useammin, mutta nyt meni boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käynnin paikallisessa Tokmannin myymälässä, kun siellä kassat kyselivät aina: Tulostanko kuitin? Vastaan aina, että tottakai minä haluan kuitin, että voin tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ostoksen. Eikös Suomen lakien mukaan asiakkaalle pitää antaa kuitti maksamistaan ostoksista. Jos joku ei kuittia halua säilyttää, niin oma häpeänsä, repiköön sen.
Turha valittaa, että säästävät kuitissa paperia. Mitä tekevät kuitista 20 senttiä pitkiä, joissa puolet on kaupan mainosta!
Ei taatusti näy, kun maksaa käteisellä!
Vierailija kirjoitti:
”Suljetaan: Siihen aikaan, kun hallituksen idiootit pakottavat.”
Näin ravintola Artturi kertoo aukioloajoistaan ikkunaansa Tampereen Kauppakadulla kiinnitetyssä paperilapussa.
Tuossa on minulle syytä lopettaa ko. ravintolassa asiointi. En nyt korona-aikaan ole muuten käynytkään kuin kesällä istuin terassilla yhden kerran. Aikaisemmin tuli käytyä useammin, mutta nyt meni boikottiin.
No mutta, sinun poissaoloasi tuskin edes huomataan!
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin pitkään kuntosalijäsenyyttä, ja olin menossa lähipäivinä tekemään sopimuksen yhteen hyvältä vaikuttavaan paikkaan. Sitten someen pamahti kuvia pukeutumis ym. tilojen remontista. Miesten puolella oli sauna ja uusittu suihkut ym. Naisten puolella...oli meikkausnurkka. Ja salin omistaja, mies itsekin, kehuskeli nimenomaan sillä meikkinurkalla niinkuin pari halpaa nojatuolia ja iso peili pöytineen olisi ollut jotenkin paljon isompi investointi kuin se sauna miesten puolella. "Kyllä nyt teidän naisten kelpaa!" jne. Juu, minusta ei puntit menneet ihan tasan, ja kun noita "Katsokaas leidien puolta, huhhuh miten upeeta!!"-päivityksiä tuli pari lisää, pyörsin pääni jäsenyyden suhteen.
t. vaikka nainen olenkin, mielummin ottaisin löylyt ja hierovan suihkun treenin jälkeen kuin istuisin tälläytymässä.
Jösses. Ootko laittanut palautetta tosta? Jäbä ei ehkä vaan tajuu.
Tukka pilalla kirjoitti:
Kampaaja käräytti permanentissa tukkani. Toinen puoli jäi lisäksi täysin suoraksi. Pyysin korjausta. Yritti korjata samalla tavoin kuin aiemmalla kerralla. Lopputulos kammottava - itkien lähdin pois. Hyvitystä 110 euron hinnasta en saanut ja tukka oli vuosiksi pilalla. Ikinä en mene ko. paikkaan.
Kannattaa teetättää pehmis mummojen kampaajalla. Niillä on kokemusta vanhan ajan permanenteista ja uuden koulutuksen jälkeen osaavat käyttää uusiakin aineita.. tai siis mummot teetättää paljon permiksiä joten kampaajille tulee kokemusta.
Lopetin käymisen eräässä erotiikkaliikkeessä, koska myivät minulle sellaisen liukuvoide pumppupullon, joka tiputteli kokoajan yöpöydälle. Oli vielä semmoista tahmaista sokerista siirappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan totta! Kuitista nään että hinnat laskutettu oikein, että rahat lyöty kassaan, saan takuun sekä todistan toiseen kauppaan mennessäni, että tavarat on jo maksettu ja ovat toisesta kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin pitkään kuntosalijäsenyyttä, ja olin menossa lähipäivinä tekemään sopimuksen yhteen hyvältä vaikuttavaan paikkaan. Sitten someen pamahti kuvia pukeutumis ym. tilojen remontista. Miesten puolella oli sauna ja uusittu suihkut ym. Naisten puolella...oli meikkausnurkka. Ja salin omistaja, mies itsekin, kehuskeli nimenomaan sillä meikkinurkalla niinkuin pari halpaa nojatuolia ja iso peili pöytineen olisi ollut jotenkin paljon isompi investointi kuin se sauna miesten puolella. "Kyllä nyt teidän naisten kelpaa!" jne. Juu, minusta ei puntit menneet ihan tasan, ja kun noita "Katsokaas leidien puolta, huhhuh miten upeeta!!"-päivityksiä tuli pari lisää, pyörsin pääni jäsenyyden suhteen.
t. vaikka nainen olenkin, mielummin ottaisin löylyt ja hierovan suihkun treenin jälkeen kuin istuisin tälläytymässä.
Eräässä oululaisessakin kuntosalissa on miehille hieno hirsisauna ja saunatilassa bilispöydät. Naisille taisi olla tavan saunan lisäksi joku tuoksuton pukkari. En ottanut jäsenyyttä, ärsytti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Tokmanni ainakaan OP:n verkkopankkiin kuitteja lähettele? Loppusummat toki näkee tililtä, mutta se on eri asia kuin kuitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono palvelu, huono laatu tai tiettävästi epäeettiset olosuhteet työntekijöillä (esim. nepalilaiset ravintolat, Hairstore). Lisäksi liika tuputtaminen, ei ymmärretä että haluaa katsella rauhassa.
Yksi tekijä mikä saattaa vaikuttaa mihin kauppaan menen esim. ruokaostoksille, ovat feissarit ja liittymämyyjät. Kun menen hakemaan lounasta kaupasta, niin Prismaan pääsen ilman näitä ja Cittariin mennessä joudun kohtaamaan pahimmillaan hesarin, elisan, jonkun tuotetestaajan, satunnaisesti jonkun hyväntekeväisyyskeräystyypin ja vielä telia myymälän sisällä, ja samat taas poistuessa. Arvatkaa kumpaan kauppaan menen?
Asioit varmaan samassa kauppakeskuksessa kuin minä! Just nuo samat ärsyttää joka päivä. Etenkin Hesarin kaupustelijat - mennen tullen joutuu selittämään että mulle tulee Hesari, joten ei kiitos, en halua ilmaista lehteä mukaan. Eihän se sinänsä iso vaiva ole, mutta kaksi kertaa joka jumalan päivä on kyllä liikaa.
Ei tarvitse selitellä mitään, tokaisee vaan "Ei kiitos!" vauhtia hidastamatta. Feissarit on oikeasti hyvä paikka opetella pitämään rajoja.
Meni itäuusmaalaisen pikkukunnan muuten kuvassa terveyskeskuksessa oli tosi ärsyttävä psykiatrinen saikku. Tarvin sen apuja, mutten voinu SIETÄÄ sitä kun se nauro. Kokoajan. Kaikelle. Mitä tahansa se sano, tuli nauru mukana. Myös sillo kun se puhu pahaa parista työkaveristaan. Koin että se nauro myös mulle, eikä ottanu mua tosissaan tai vakavasti.
Ny se on jonkin aikaa pois. Toivottavasti sijainen ei oo sellainen helvetin naureskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä oululaisessakin kuntosalissa on miehille hieno hirsisauna ja saunatilassa bilispöydät. Naisille taisi olla tavan saunan lisäksi joku tuoksuton pukkari. En ottanut jäsenyyttä, ärsytti :D
Tässä on taustalla ettei naisia toivotakaan jäseniksi vaan halutaan pitää sali Äijänä! 💪🏻
Suoraanhan sitä ei voi kertoa kun eukot saisivat syrrrjintä!-paskahalvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
Body Shop myytiin aikoinaan L'orealille eli se siitä eläinkokeiden boikotoinnista. En ole asioinut siellä sen jälkeen. Tosin nyt Body Shopin omistaa Natura jonka pitäisi olla parempi.
Olen tuon alkuperäisen Body Shop -kommentin kirjoittaja ja siihen vastanneelle tiedoksi, että EU:n alueella ei käytetä eläinkokeita kosmetiikan testaamiseen. Eli ihan humpuukia tuo väitteesi.
Yksi kauppa jäi, koska myyjä sai jonkinlaisen foobisen kohtauksen ja alkoi sättimään asiakkaita. Lisäksi hän ei yhtään tiennyt omista tuotteistaan. Yhdestä kampaamosta lähdin, koska kampaaja puolusti narkomaaneja. Ei ollut rentouttava ja viehättävä kokemus. Ylihinnoitellut paikat lopetan kuitenkin. Samoin kaupat, jossa myydään huuhaata tai turhuuksia.
Onhan noita.