Argh mikä aamu 3-luokkalaisella
Etsi tumppujaan. Sitten teki eväitä koulun retkeä varten, kun eilen oli päättänyt että ei halua eväitä ja nyt muutti mielensä. Kello oli jo aika paljon ja muisti, että matikan koe pitää allekirjoittaa. Etsi kuulakärkikynää. Ei löytänyt ennen kuin menin näyttämään (nenän edessä). Tähän mennessä oli hukannut tumppunsa ja myöhässä... Olin päättänyt että periaatteesta en hirveästi auta, kun eilen ei ole hoitanut asioitaan. Kysyin kyllä onko reppu valmis huomiseksi ja oliko jotain erityistä, ja onko varma ettei tahdo eväitä.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
No nyt on ollut rankka aamu lapsella että vanhemmalla, toivottavasti pärjäätte kuitenkin!!!
Lapsella vähän jännä asenne myös "no jos sä haluut että mä saan merkinnän (jos ei vie koetta kun pitää)" Hänhän sen mahdollisen merkinnän saisi enkä minä. Olenkohan liikaa holhonnut jossain vaiheessa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on ollut rankka aamu lapsella että vanhemmalla, toivottavasti pärjäätte kuitenkin!!!
Lapsella vähän jännä asenne myös "no jos sä haluut että mä saan merkinnän (jos ei vie koetta kun pitää)" Hänhän sen mahdollisen merkinnän saisi enkä minä. Olenkohan liikaa holhonnut jossain vaiheessa? Ap
Olisin alkanut nauraa kunnon röhönaurua ja sanoa että sinähän niistä merkinnöistä ongelmiin joudut, en minä.
Hmmmm... Meillä 3-luokkalainen on kyllä hyvinkin huolehtivainen, mutta kyllä minä sen kynän annan, jos sitä etsii ja tiedän missä se on. Ja allekirjoitan tietenkin, oli vuorokauden aika mikä hyvänsä. No en tietty yöllä nukkuessani.
Haluan etteivät lapseni saa merkintöjä. Silti 2-luokkalaiseni niitä saa jatkuvasti, koska taitaa olla luonteeltaan vähän samanlainen kuin sinun lapsesi. Kun edellisenä päivänä kysyy läksyasiat yms, ei niitä muka ole tullut. (Ei viitsi tai jaksa tehdä niitä) mutta aamulla tuleekin kiirus, kun muistaa että läksyy ovat tekemättä. Toki silloin autan löytämään ne vaatteet yms (kun hän tekee sillä aikaa läksyjä), koska ymmärrän, että hän on vain lapsi ja koska haluan opettaa hänelle, että kaikki tehtävät on tehtävä, mutta mistään ei saa myöhästyä.
Itse lähden aamuisin töihin ennen lapsia, joten loput aamutoimet he tekevät itse. Toki minä pakkaan 2-luokkalaiselle retkieväät edellisenä päivänä, halusi hän tai ei, koska hän ei aina tiedä mitä haluaa, ennenkuin on myöhäistä. 3-luokkalainen huolehtii itse kaiken.
Uskon, että 2-luokkalaiseni on ensi vuonna (3-luokkalaisena) yhtä hajamielinen ja päättämätön, mutta hän on luonteeltaan sellainen ja tarvitsee enemmän tukea asioihin.