Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen itselläni olevan ADHD, miten nyt toimin??

Vierailija
08.03.2018 |

Auttakaa, soitanko siis terveyskeskukseen? Kyllähän ne nauraa minut ulos jos tuollaisen asian takia soitan. Oon vaan niin väsynyt tähän keskittymiskyvyttömään elämään, masennuslääkkeitä vaan lykätään käteen kun apua hakee. Vuoden syönnin jälkeen ei olo ole muuttunut miksikään. Käyn jatkuvana ylikierroksilla. Auttakaa jos tiedätte miten toimia!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin asiasta äitini kanssa, hän sanoi heti että isälläsi on ADD piirteitä, niin ja veljellä myös.. Isoisältä perittyä. Että näin. Ap.

Vierailija
22/32 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä lähti erikoisille kiemuroille tämä.ketju, mutta oli siellä onneksi asiallistakin viestiä!

Masennus voi aiheuttaa keskittymisenongelmia, joten voi semmoisestakin olla kyse!

Netistäkin löytyy testejä, joilla voit vähän itsekin seuloa ajatuksiasi ja saada tukea pyynnöllesi päästä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin. Jos voit kysellä vanhemmilta lapsuutesi toiminnoista, kysele!

Mutta tosiaan, lähde hakemaan vastausta pulmiisi!

Tuohon ADHD-lääkitykseen ja sen huumevaikutukseen! Ei kai lähtökohtaisesti lääkitystä ole tarkoitus käyttää väärin?! Teen töitä nepsy-lasten kanssa, siis ADHD lasten myös, ja olen monesti nähnyt sen ihmeen, kun aamulla lapsi herää "tehosekoittimena" ja kuinka lääkkeen ottamisen jälkeen löytyy lapsi, joka voi mennä kouluun, oppia, keskittyä, toimia kavereiden kanssa. Lääkkeestä voi olla montaa mieltä, mutta etkö antaisi kyynärsauvoja jalkansa murtaneelle? Se on vähän sama senkin lääkityksen kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ADHD testin mieheni läsnäollessa, hän varmisti etten lievennä vastauksia. Yläraja 70pistettä, minun pistemääräni oli 115. :( vertailun vuoksi mieheni pistemäärä 25. Ap

Vierailija
24/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä testin teit? 

Vierailija
25/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä huumeita ja alkoholiakin satunnaisesti viikonloppuisin, joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa. En halua tulla vielä virittyneemmäksi, imuroin ja luen kirjaa samalla jo nyt, haluaisin pystyä rauhoittumaan ja keskittymään yhteen asiaan kerrallaan. Jätän kaikki hommat puolitiehen kun yritän tehdä monia asioita samaan aikaan. En vaan jaksa keskittyä esim kirjaan kun en ymmärrä lukemaani. Opiskelusta turha puhuakkaan, aivot on kuin sumussa. Vaikka kuinka keskityn ja olen innoissani oppimisesta, huomaan että ajatukseni on taas harhautunut muihin asioihin enkä siis opi mitään.

Mulla ihan samanlaista. VArasin ajan tk:hon, mutta lekuri sanoi minun olevan masentunut, ja stressissä, ja siksi olen tällainen. En ole masentunut enkä stressissä. Suosittelen ottamaan yhteyttä suoraan psyk. puolelle.

Vierailija
26/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd lääkkeet, vaikuttaa normaaleilla aivoilla virkistävästi, valvot öitä putkeen yms.

Adhd-ihmisillä lääkkeet antaa keskittymiskykyä, rauhoittaa aivoja, jne

Eli ihan eri asia, turha haukkua piripäiksi. Sillä lääkkeellä selvii se, että onko oikeesti adhd :D

Tosin 60% adhd:sta se ei toimi mitenkään.

Mutta Ap varaudu kaikkeen.

Mullakin, epäiltiin masennusta, söin vuosia niitä, pahenti vaan oireita, lopetin itse lääkkeet, kaikki masennus/itsemurha asiat loppui kuin seinään. Lääkäri totesi että mulla on tosi huono sairauden tunto, kun lopetin lääkkeet ja oon itsetuhoinen ja riskikorkealla..

No mä itse pyysin päästä testeihin. Sitten mun psyk.lääkäri mietti onko mulla disso, kaksisuuntainen, skitsosfrenia tai epävakaa persoonallisuus. Niiden takia laittoi psykologisiintesteihin missä testattiin ihan kaikkea ja myös adhd.

Ei ollut yhtään mitään muuta kuin add, mutta silti mun tiedoissa lukee "ei voi sulkea dissoa pois koska puhuu eläimille ja itsekseen"

Öööö??

Onneks lääkäri vaihtu, mun hoitaja sano ettei toi edellinen lääkäri tahtonut kovin helpolla päästää mua noihin testeihin, halus keksiä mahd. Outoja diagnooseja tilalle. Näinpä.

Vierailija
27/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd lääkkeet, vaikuttaa normaaleilla aivoilla virkistävästi, valvot öitä putkeen yms.

Eli ihan eri asia, turha haukkua piripäiksi. Sillä lääkkeellä selvii se, että onko oikeesti adhd :D

Mullakin, epäiltiin masennusta, söin vuosia niitä, pahenti vaan oireita, lopetin itse lääkkeet, kaikki masennus/itsemurha asiat loppui kuin seinään. Lääkäri totesi että mulla on tosi huono sairauden tunto, kun lopetin lääkkeet ja oon itsetuhoinen ja riskikorkealla..

No mä itse pyysin päästä testeihin. Sitten mun psyk.lääkäri mietti onko mulla disso, kaksisuuntainen, skitsosfrenia tai epävakaa persoonallisuus. Niiden takia laittoi psykologisiintesteihin missä testattiin ihan kaikkea ja myös adhd.

Ei ollut yhtään mitään muuta kuin add, mutta silti mun tiedoissa lukee "ei voi sulkea dissoa pois koska puhuu eläimille ja itsekseen"

Öööö??

Onneks lääkäri vaihtu, mun hoitaja sano ettei toi edellinen lääkäri tahtonut kovin helpolla päästää mua noihin testeihin, halus keksiä mahd. Outoja diagnooseja tilalle. Näinpä.

Ja ei oo vielkään ollut masennusta, siitä lääkkeiden lopetuksesta on 5v aikaa.

Mulle ei sopinut adhd-lääkkeet, mutta jo diagnoosin saaminen auttaa tavallaan, kun tajuaa ettet ole idioottilaiskapaska, vaan sulla on neurologinenhäiriö.

Adhd-liitosta saa apua ja vertaistukea yms. :)

Vierailija
28/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö??

Ja ei oo vielkään ollut masennusta, siitä lääkkeiden lopetuksesta on 5v aikaa.

Mulle ei sopinut adhd-lääkkeet, mutta jo diagnoosin saaminen auttaa tavallaan, kun tajuaa ettet ole idioottilaiskapaska, vaan sulla on neurologinenhäiriö.

Adhd-liitosta saa apua ja vertaistukea yms. :)

Ja en nyt sano että noi on outoja diagnooseja, mutta mulle ne olisi outoja diagnooseja.

Vierailija
29/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse add tutkimuksissa ihan loppusuoralla. Hidas, siis todella hidas prosessi Espoon kunnalla.

Ajan sain ihan soittamalla terveyskeskukseen ensimmäiset 2-3 kertaa oli vähän toistensa toistoa koska heittelivät minua lääkäriltä toiselle, jotka olivat vähän "ei tämä kyllä minulle kuulu, vaan tuolle toiselle".

Huumetestit otettiin ihan alkuvaiheessa, koska se on pois suljettava eikä kukaan ala tutkia ennen sitä.

Psykologi käynnit ovat olleet noin tunnin mittaisia ja lisäksi kysyivät tahdonko selvittää oppimisvaikeudet. Selvitettiin nekin varmuuden vuoksi. Voinpahan sanoa nyt että oppimiskyvyissä ei ole mitään poikkeavaa, olen jopa hyvinkin skarppi tietynlaisissa tehtävissä (lapsena sain laiska-tyhmä-saamaton leiman, luultavasti juuri add vuoksi)

Mutta sitten se odottelu kun seuraavaa aikaa ei ole voinut aina varata suoraan edellisellä käynnillä... Puolen vuoden taukoja liioittelematta. Olen ollut tutkimuksissa tammikuusta 2018 asti. Nyt olisi jäljellä se viimeinen kerta, jossa katsotaan lääkitys ym. Jouduin perumaan tarjotun ajan koska olin ulkomailla, ja uutta aikaa on odoteltu 2kk.

Vierailija
30/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä oleviin ADHD testeihin ei kannata luottaa. Näin ADD henkilönä voin sanoa tuon.

Parasta olisi säästää rahaa ja mennä yksityiselle testeihin. Julkisella puolella et välttämättä edes pääse testeihin ja jos pääset, niin se on vähintään se vuoden odotus. Tietääkseni julkisella saat käydä mielenterveystoimistossa pitkään ennen kuin edes tekevät lähetteen.

Vierailija
31/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, terveyskeskeukseen vain, mutta varaudu siihen, että aikaa mahdollisen diagnoosin saamiseen voimennä vuosikin (nyt sitten on vielä kesäkausi, joten mitä luultavimmin sinulle tarjotaan aikojen osalta eioota, kun lääkäri ja psykologi on lomalla :x). Pitkä dg-aika on toisaalta hyvä, mutta toisaalta vaatii paljon sinnikkyttä juosta juttelemassa ja käydä tekemässä testejä.

ole mahdollisimman rehellinen, niin on lääkärin helpompi löytää diagnoosi. 

itse valitsin julkisen puolen, koska silloin varmistuisi ainakin se, että oma hoitava lääkärini julkisella voisi saada helpommin varmistettua, että olen oikeasti adhd enkä vain kärkkymässä lääkkeitä. jos olisin käynyt yksityisellä ja sitten siirtynyt julksielle pyytämään reseptejä lääkkeisiin, niin olisi tullut liian monta hoidettavaa asiaa yhdenreseptin vuoksi tälle adhd:lle.

Vierailija
32/32 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla meni kunnallisella 4kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi