Joka päivä kotiin tullessa sata kassia ja nyssäkkää käsissä + lapset. Miten järkeistää tätä?
Kommentit (23)
Älä kanna lapsia käsissä. Anna lasten kulkea omilla jaloilla.
Laita ne auton peräkonttiin ja lapset takapenkille ja kivaa musaa radiosta.
Reppu. Ja pitkäremmisiä kasseja, jota saa yli olan, kädet vapaana. Lapsia käsistä kiinni ja mennään!
Kaupassa ei tarvi käydä joka päivä.
Joka viikko vähennät yhden kassin, niin parissa vuodessa pääset normaaliin elämään.
Tilaa ruokaa netistä kotiinkuljetuksella. Toimii!
Mun lapsella on hoitoreppu. Sinne mahtuu kaikki. Piirustuksille ja litteille askarteluille repussa on kulmalukkokansio. Lapsi kantaa reppunsa usein itse. Itselläni on iso olkalaukku yhdellä hihnalla, jonka pyöräytän selkäpuolelle tai reppu. Kaupassa ei käydä kuin 2 krt viikossa, joten kauppaostoksia ei ole päivittäin. Kura-aikaan sitten yksi pussi jossa kuravaatteet, mutta nekin yleensä mahtuu joko minun tai lapsen reppuun.
Lapsille ja itselle omat reput käyttoon. Lasten jutut omiin reppuihin, suuremmat taideteokset voit hakea kerralla isompaan kassiin. Suunnittele viikon ostokset järkevästi etukäteen. Näin pärjäät vähemmällä, päivittäisellä, nyssykkämäärällä.
Sellaista se on perhe- elämä. Niin paljon helpompaa ja rauhallisempaa olisi yksin eläminen.
Jokainen kantaa omat nyssykkänsä ja kassinsa. Myös lapset. Ihan pienenkin selässä kyllä reppu pysyy.
Ei meillä kuljeteta hoitoreppuja joka päivä edestakaisin. Niihin pakataan vaihtovaatteet ja viedään hoitoon maanantaiaamuna (tai ti, jos ma on vapaapäivä). Reput otetaan mukaan kotiin vasta perjantaina. Jos on likapyykkiä tullut, toki se tuodaan heti kotiin pestäväksi.
Perjantaisin lapsen reppu, lapsi kantaa itse ja kävelee itse. Oma työkassi. Joskus joku satunnainen märkä hanska tai kurahousut.... En muista muuta vieneeni työpäivän/tarhan jälkeen kotiin.
Osta perästä vedettävä ostoskassi. Jossa on pyörät.
https://www.google.fi/search?biw=853&bih=410&tbm=isch&sa=1&ei=rl2hWvSEH…
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kuljeteta hoitoreppuja joka päivä edestakaisin. Niihin pakataan vaihtovaatteet ja viedään hoitoon maanantaiaamuna (tai ti, jos ma on vapaapäivä). Reput otetaan mukaan kotiin vasta perjantaina. Jos on likapyykkiä tullut, toki se tuodaan heti kotiin pestäväksi.
Näin meilläkin ennen. Nyt toinen lapsi toisessa päiväkodissa, jossa älyttömänä aääntönä, että kaikki tavarat pitää roudata joka päivä eestaas.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kantaa omat nyssykkänsä ja kassinsa. Myös lapset. Ihan pienenkin selässä kyllä reppu pysyy.
Miksi ne pienten reput pitäisi kuljettaa edestakaisin joka ikinen päivä? Koululaisilla tietysti eri juttu.
Kassien ja nyssäköiden lisäksi lasten päiväkodissa tekemät taideteokset, joita ei kasseihin voi sulloa.