RAIVOSTUTTAA kuinka naiset paapovat niin poikiaan kuin miehiään!!!
[quote=Vierailija]Tänään olen saanut kerätä lattialta mieheni likaisia sukkia ja käytettyjä nenäliinoja.
Taidan paskantaa lattialle miestenpäivänä.[/quote]
^Yllä esimerkit käytöksestä,jota tarkoitan.
Olen kasvanut taloudessa,jossa äitini on hoitanut kahden veljeni ja isäni asiat. Pakannut laukut/koulureput, siivonnut sotkut, tehnyt pyykit,tarjoillut ruuan pöytään joka jumalan aterialla mukaan lukien poistanut ruokalautasen aterian loputtua, leikannut veljieni kynnet&putsannut topsilla korvat yhä aikuisiässä(!!!) jne. Paapomiselle perheessämme EI OLE loppua. Viime viikonloppuna toinen veljistäni oli shokissa kun kuuli poikaystäväni leiponeen erääseen juhlatilaisuuteen. Aidosti kuvitteli siis etteivät miehet "hääri keittiössä". Äidilleni kun kerroin tapahtuneesta,hän vain naurahti ja hyväksyvästi sanoi että sellainen se meidän *nimi* on. Yhtä lailla hyväksyy sen miten isästäni on hauskaa kun "sormia napsauttamalla" äidistäni tulee tarjoilija ruokahetkissä. Puistattavaa!
Olen yrittänyt etsiä syy-seuraussuhdetta äitini käytökselle. Tuoko ylenmääräinen paapominen hänelle ja kaltaisilleen naisille merkityksen/sisältöä elämään vai mikä siinä on että kasvatustyyli on tämä? Isäni ja veljeni ovat kaikki laiskoja ja "menevät siitä mistä aita on matalin". Kunnianhimosta tai naisten arvostuksesta ei ole tietoakaan. Voin sanoa kotona saamani miehen mallin olevan ala-arvoinen. Itseeni tämä on vaikuttanut siten etten enää nykyään voi sietää perheeni seuraa.
Toinen asia,joka jaksaa mietityttää, on lainaamaani kommenttiin liittyvä. Miksi te naiset pysytte suhteessa, jossa teitä ei selvästikään arvosteta? Suhteessa, jossa siedätte sikailun?! Liittyykö se itsearvostuksen puutteeseen vai mihin? Tasa-arvoisia suhteita,joissa miehet ovat naisia huomioonottavia, on olemassa ja teillä on oikeus kokea se!
Ketään tuomitsematta (noh,perhettäni lukuunottamatta) Haluaisin tämän ketjun myötä päästä niihin todellisiin syihin mikä ilmiön aiheuttaa.
Kommentit (24)
Mikä sinussa meni vikaan kun et oppinut mitään lapsuudenkodissasi? Onko sinulla diagnosoitu feminismiä?
Ainakin anoppini on henkisesti laiska. Hän ei ole puuttunut miehensä oikaisua vaativiin puoliin vaan paennut omiin kiinnostuksen kohteisiinsa, lasten hyvinvoinnin kustannuksella. Hänellä pitää olla jotain voivotellen hössötettävää ja levottomana ihmisenä puuhattavaa sekä säädettävää. Hän ei sano järkevästi vastaan, vaan " sitten vasta kun"... Appiukko on sairas ja tästä taakasta ruikuttaminen on henki ja elämä. Sillä ostetaan aikaa, kun "hoidetaan" toista pakettina kotona.
Mieheni on sanonut, ettei mikään ole niin helppoa kuin paapoa mies pilalle. Se heillä onkin tehty. Lisäksi hänen veljensä vaimo passasi lankoani, ennen kuin hän siirtyi takaisin äidin helmoihin. Tästä tuli samanlainen masentunut aikamiespoika kuin vaimon omista veljistä. Meillä ei eletä niin.
Äiti meni usein mukaan isän päähänpinttymiin ja huonoihin päätöksiin, vaikka olisi ollut toista mieltä. Hän osasi päättää huonosti itse isoissa asioissa ja jätti vastuun muille. Selän takana manattiin. Me sitten kuljimme huonoissa vaatteissa ja söimme mitä sattuu, kun on taas niin paljon laskuja eikä isä halua muuta kuin perunoita. Jollei hän sitten tehnyt täysin omien oikkujensa mukaan ja yrittänyt haalia "valtaa" itselleen.
Aina se ei ollut noin älytöntä, mutta usein.
Tuleekohan kaikki syrjäytyneet pojut tollasista kodeista?
Miehen tehtävänä on tehdä kotityöt ja lisäksi elättää nainen. Jostain kumman syystä nykynainen haluaa jakaa kotityöt niin, että mies tekee enemmän, mutta sen lisäksi nainen haluaa käyttöönsä miehen koko palkan. Kun me ei olla perhe, jos ei ole yhteisiä rahoja, jotka mies tienaa.
Meillä miehen kotona hänen äitinsä teki aina kaikki kotityöt. Mies passitettiin lapsena aina tieltä pois omaan huoneeseensa.
Mä taas en oo mikään pirttihirmu niinkuin miehen äiti. Mä en jaksa huolehtia ja siivota miehen sotkuja pois. Olkoot vaatteet ja sipsikipot siinä mihin mies ne jättää.
Nykyäänkin miehen äidillä on kunnon siivouspäivä kotona, kaikki matot sun muut ulos ja kukaan ei saa olla tiellä. Tänäänkin kuulemma oli siivouspäivä siellä ja miehen piti tulla kotiin tieltä pois. Kotiin, missä vaatteet ja kipot seilaa missä sattuu. Täällä ei kyllä samanlaista passausta ole kuin hänen lapsuuskodissaan. Jos sitä odottaa, saa odottaa ikuisuuden.
Mielummin lasta passaan kuin AIKUISTA miestä.
Ei meillä mies siivoa. Hän maksaa kotiavun 2 pv/vko ja lunastaa sillä itselleen vapaata aikaa.
Meillä äiti paapoi tasapuolisesti sekä tyttäriään että poikiaan, ihan omillaan ja itsenäisesti pärjätään silti kaikki. Liekö ero sitten siinä, ettei passannut meidän isää 🤔
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävänä on tehdä kotityöt ja lisäksi elättää nainen. Jostain kumman syystä nykynainen haluaa jakaa kotityöt niin, että mies tekee enemmän, mutta sen lisäksi nainen haluaa käyttöönsä miehen koko palkan. Kun me ei olla perhe, jos ei ole yhteisiä rahoja, jotka mies tienaa.
Tämä on oikein hyvä tuoda esiin. Palstalla esiintyvä yleistely ilmentyköön näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kotona hänen äitinsä teki aina kaikki kotityöt. Mies passitettiin lapsena aina tieltä pois omaan huoneeseensa.
Mä taas en oo mikään pirttihirmu niinkuin miehen äiti. Mä en jaksa huolehtia ja siivota miehen sotkuja pois. Olkoot vaatteet ja sipsikipot siinä mihin mies ne jättää.
Nykyäänkin miehen äidillä on kunnon siivouspäivä kotona, kaikki matot sun muut ulos ja kukaan ei saa olla tiellä. Tänäänkin kuulemma oli siivouspäivä siellä ja miehen piti tulla kotiin tieltä pois. Kotiin, missä vaatteet ja kipot seilaa missä sattuu. Täällä ei kyllä samanlaista passausta ole kuin hänen lapsuuskodissaan. Jos sitä odottaa, saa odottaa ikuisuuden.
Muistappa että niistä lapsista kasvaa AIKUISIA MIEHIÄ,jotka saattavat odottaa passausta eivätkä laita tikkua ristiin muiden hyväksi. Eli älä jooko passaa edes sitä lasta!!
Itse en ole koskaan törmännyt tuollaiseen, mutta tiedän sen olevan yleistä.
Suomalaisissa perheissä on yleistä myös se, että pojat saavat enemmän viikkorahaa kuin tytöt, ja ne tytöt valjastetaan palvelemaan niitä poikia, pojat myös harrastavat (kalliita harrastuksia) kuulemma enemmän kuin tytöt.
Mutta siis omassa suvussani en tiedä yhtään tuollaista tapausta, samoin isäni on ihan normaali, omakin mieheni on normaali, ja sen perheessä tytöt ja pojat ovat olleet aina samalla viivalla kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistappa että niistä lapsista kasvaa AIKUISIA MIEHIÄ,jotka saattavat odottaa passausta eivätkä laita tikkua ristiin muiden hyväksi. Eli älä jooko passaa edes sitä lasta!!
Hyvä pointti
Näillä paapovilla naisilla ei ole mitään muuta elämässään. :-(
Hirveä perhemalli lapsille, toivottavasti näkevät myös normaalia elämää kavereillaan.
Kuulostaa tutulta.. kolme veljeä ja olen ainoa tytär. Veljillä oli paremmat viikkorahat, moninkertaisesti kalliimpia lahjoja (paremmat puhelimet, pyörät), ajokortit, itse en saanut edes ajokorttia, jouduin hiihtopäivinä hiihtämään kouluun kun veljien sukset vietiin autolla koulun pihaan.. lista on pitkä. Kun veljeni vaimo odotti esikoista, eikä lapsen sukupuolta oltu vielä kerrottu, äitini sanoi, että jos lapsi olisi poika, ei veljeni malttaisi olla kertomatta. Kyllä, kehtasi ainoalle tyttärelleen näin kommentoida.
Mä olen aika onnekas, kun mulla ei ole veljiä. Kaikki "äijäjutut", mitä faija halusi opettaa lapsilleen, hän joutui opettamaan tyttärilleen. Ja aika "kovia jätkiä" meistä tytöistä tulikin. Eikä meidän omissa perheissä olisi tullut enää kuuloonkaan, että perheessä olisi mies makoilemassa sohvalla tai tiputtamassa likaisia sukkiaan lattialle samalla kun hierovat nälästä murisevaa vatsaansa katsellen kaihoten keittiön suuntaan, josko se "piika" saisi sapuskat valmiiksi. Meidän siskosten pojistakin kasvoi omatoimisia nuoria miehiä, joille mutsi ei ole koskaan ollut mikään kotitalouskone. Mutsi oli se, jolta kysyttiin neuvoa rakentamiseen tai tietokoneen korjaamiseen.
Kun tuo nuorimmainen joskus tuo mulle miniäkokelaan näytille, aion ihan suoraan sanoa nuorelle naiselle, että älä ikinä ala tekemään mitään kotihommia poikani puolesta. Älä alla passaamaan ja paapomaan. Koska poikani osaa tehdä kaiken ihan itsekin. Ja osaa tehdä ihan pirun hyvinkin vielä.
Tasa-arvoa vaaditaan , mutta armeijaa ei prinsessat suostu suorittamaan . Kyllä feministeillä on valikoiva tasa-arvokäsitys.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa vaaditaan , mutta armeijaa ei prinsessat suostu suorittamaan . Kyllä feministeillä on valikoiva tasa-arvokäsitys.
Tämä prinsessa kannattaa asevelvollisuuden poistamista kokonaan. Menköön armeijaan ne, jotka haluavat.
Mulla samammoinen lapsuus. Sikoja kaikki