Lontoo, Dublin vai Barcelona kesällä neljän päivän lomalla?
Olisi tarkoitus lähteä kesällä miehen kanssa kahdestaan jollekkin lyhyellä kaupunkilomalle.
Nuo kaupungit kiinnostaisivat, mitä suosittelette?
Kommentit (25)
Dublin.
Lontoo on ankea ja Barcelona liian kuuma.
Oon 13wee, eikä tää asia mulle kuulu mut ite menisin lontooseen.
Jokos ajattelit nyt jo matkat tilata?
Dublin on vähän tylsä noin moneksi päiväksi, ellei täytä päiviään Guinnessin juomisella. Minusta Lontoossa on eniten nähtävää näistä kolmesta. Toki Barcelonassa on se ranta, jos aurinkoa haluaa ottaa.
Lontoossa 19.6. Rolling Stones (Twickenham), viimeisiä tilaisuuksia nähdä nuo ukot livenä.
Lontoo, mutta vain jos osaatte/haluatte suunnitella matkan melko tarkasti etukäteen. Nähtävää ja koettavaa on niin paljon, että ilman rajaamista tikahdutte, juututte turistiruuhkaan ja missaatte paljon kivaa. Siis ei koko Lontoota kerralla, vaan tietyt juuri teitä kiinnostavat kohteet.
Dublin tai Lontoo. Barcelona on kesällä hothot ja erittäin epämukavan täynnä turisteja.
Dublin on kyllä parissa päivässä nähty, mut sitten voi tehdä maaseuturetken vaikka viskitislaamolle.
Vierailija kirjoitti:
Jokos ajattelit nyt jo matkat tilata?
Jos on tietyt päivät, jolloin täytyy matkustaa, kannattaahan ne liput ajoissa ostaa. Minä ostin meidän Nizzan ja Pariisin lennot jo yli kuukausi sitten.
Jos ette missään ole käyneet niin aika vaikea valinta.
Jokainen sopii aikuisten lomalle, mutta
Barcelona
+ sopivasti nähtävää etenkin jos arkkitehtuuri kiinnostaa
+ pääsee rannallekin jos huvittaa
- paljon turisteja
Lontoo
+ voi valikoida mitä haluaa nähdä
+ maailman hienoimpia kaupunkeja
+ picnic puistossa on ihan jees
- aina jää jotakin näkemättä
- sää voi olla arvaamaton
Dublin
- vähän nähtävää (Guinnesin panimo ja viski tislaamo ja toki voitte käydä katsomassa book of kellsin)
+ vähän nähtävää voitte keskittyä toisiinne
+ voitte käydä jossakin lähialueella
+ Jos pidätte pubeista ja oluesta ja
- jos ette pidä pubeista ja oluesta
Minä menisin ehkä Barcelonaan
Riippuu mitä matkaltaan hakee. Barcelonassa voi viettää rantaelämää ja nähtävää löytyy paljon. Lontoo, no se on Lontoo. Suuri ja hintava kaupunki Suosittelen kyllä käymään, jos ette ole aikaisemmin vierailleet. Dublin on vähän niinkuin Helsinki. Mukava ja rento kaupunki. Sieltö kannatta tehdä päiväretki muualle Irlantiin tai edes lähikaupunkeihin, meren rannalle.
Mä lähtisin Barcelonaan. Antonio Gaudín arkkitehtuuri on kaunista katseltavaa. Samoin kiinnostaa Picasso museo ja Joan Mirón tuotanto.
Barcelonassa yhdistyy kivasti ranta- ja kaupunkiloma ja katalonialainen ruoka on oikein maukasta.
Dublin on kivoin , ei ole liian suuri, toisin kuin nuo kaksi muuta.
Mutta jos tulossa kurja kesä niin Barcelonassa ainakin pitäisi olla lämmin...
Monta hyvää vinkkiä jo Lontoon suhteen.. Minusta olisi hyvä tietää, millaista lomaa haluatte viettää? Lontoossa on tosiaan museoita/gallerioita/ym muita nähtävyyksiä paljon, eli kuten joku jo sanoi, 4-päivää ei niihin kaikkiin riitä. Barcelona kuuluu vähän samaan kastiin, paljon nähtävää, mutta sään puolesta parempi (lämpimämpi).
Minun täytyy tunnustaa olevani Irkku-fani, olen siellä jonkun verran reissannut, siksi luonnollisesti suosittelen sitä... Siellä ei ole niin paljon kultturellisia elämyksiä, mutta paikalliset (Irlantilaiset) ihmiset aivan parhaita... eli jos haluatte nauttia enemmän, vuokratkaa auto ja ajelkaa vaikka rannikkoa Dublinista alaspäin... hienoja hiekkarantoja ja maisemia... sitten kun väsyttää, ei muuta kuin lähin B&B ja sinne. Ainakin niissä B&B:ssä (Pubeissa) joissa olen käynyt, omistajat mahtavia/ystävällisiä/avuliaita jne... Suomalaiset ja Irkut ovat "sukulaiskansaa", huomaat kyllä kun siellä reissaat ja heidän kanssaan juttelet. Vasemmanpuoleinen liikenne ei ole ongelma sen oppii nopeasti (kun ottaa automaattivaihteisen auton ;o) ).
Barcelona tai Lontoo olisi mun valintani. Molemmissa olen kyllä käynytkin. Paljon nähtävää ja ihania paikkoja molemmat. Turisteja nyt vaan on kaikkialla, ei siitä pääse mihinkään.
Barcelona tai Lontoo olisi mun valintani. Molemmissa olen kyllä käynytkin. Paljon nähtävää ja ihania paikkoja molemmat. Turisteja nyt vaan on kaikkialla, ei siitä pääse mihinkään.
En menis Barcelonaan nyt kun siellä voi esiintyä mellakoita milloin tahansa. Kuuma on ja paljon kerjäläisiä ja huonotapaisia turisteja. Barnaan kannattaa mennä keväällä tai syksyllä. Mont Juicin vuorella kannattaa ehdottomasti käydä ja mennä sinne niillä hisseillä.
Joku ihmetteli, että joko kesän matkoja tilataan - ne on jo varattu ja maksettu ja nyt meillä suunnitellaan pikkuhiljaa jo joulua!
Mutta kysymyksiin:
Dublinissa on oikeasti tosi paljon nähtävää! Muutakin kuin Guinnessin panimomuseo. Lisäksi keskusta on kivan kompakti, siellä pääsee kävelemään museosta toiseen. Englannilla pärjää tosi hyvin, jos siis jaksaa keskittyä siihen irkkumurteeseen...
Barcelona: hyvin toimiva joukkoliikenne, uskomatonta arkkitehtuuria ja tosiaan pääsee rannallekin.
Lontoo: ei kokemusta, mutta haavena on joku päivä käydä jossain huippumusikaalissa tai muussa näytöksessä, sekä isoissa museoissa.
Ireland kirjoitti:
Monta hyvää vinkkiä jo Lontoon suhteen.. Minusta olisi hyvä tietää, millaista lomaa haluatte viettää? Lontoossa on tosiaan museoita/gallerioita/ym muita nähtävyyksiä paljon, eli kuten joku jo sanoi, 4-päivää ei niihin kaikkiin riitä. Barcelona kuuluu vähän samaan kastiin, paljon nähtävää, mutta sään puolesta parempi (lämpimämpi).
Minun täytyy tunnustaa olevani Irkku-fani, olen siellä jonkun verran reissannut, siksi luonnollisesti suosittelen sitä... Siellä ei ole niin paljon kultturellisia elämyksiä, mutta paikalliset (Irlantilaiset) ihmiset aivan parhaita... eli jos haluatte nauttia enemmän, vuokratkaa auto ja ajelkaa vaikka rannikkoa Dublinista alaspäin... hienoja hiekkarantoja ja maisemia... sitten kun väsyttää, ei muuta kuin lähin B&B ja sinne. Ainakin niissä B&B:ssä (Pubeissa) joissa olen käynyt, omistajat mahtavia/ystävällisiä/avuliaita jne... Suomalaiset ja Irkut ovat "sukulaiskansaa", huomaat kyllä kun siellä reissaat ja heidän kanssaan juttelet. Vasemmanpuoleinen liikenne ei ole ongelma sen oppii nopeasti (kun ottaa automaattivaihteisen auton ;o) ).
Me vuokrataan usein auto, on autoiltu useammalla mantereella. Ja täytyy sanoa, että autoilu Irlannissa oli yksi hiuksianostattavimmista kokemuksista. Siellä ajetaan TODELLA lujaa, sellaisilla kapeilla kaksikaistaisilla teilläkin on 100 nopeusrajoitus ja sitä noudatetaan. Mutkan takaa voi hyvin tulla vastaan bussi satasta puoliksi sinun kaistallasi. Jos ajat alle satasta, olet tien tukkona ja aiheutat karmeita ohitustilanteita.
Lontoon ja Dublinin etu on lyhyellä lomalla se, että jos lennätte aamulla, 2h aikaeron ansiosta saatte täyden päivän perillä. Barcaan toki muutenkin pidempi lento. Lontoossa eniten nähtävää, eli 4 päivän lomalle saa tarkkaan miettiä, mitä haluaa nähdä ja tehdä. Barcassa toki yhdistyy meren ranta ja kaupunki, joten jos se on teidän juttu, niin se on plussaa. Dublin on taas pienempi, mutta kiinnostava kaupunki sekin.