Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ihmiset oikeen juo alkoholia?

Vierailija
08.03.2018 |

Kävin lääkärissä ja lääkärihän kysyi polttamiset ja juomiset. Kerroin rehellisesti, että juon kerran viikossa. Lääkäri totesi, että juominen vähäistä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan päihteitä.

Vierailija
2/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs ystävä (alkoholisti) juo päivässä 6-12 kaljaa. Joka. Ikinen. Päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kerran viikossa on paljon jos juo useamman annoksen kerrallaan.

Itse juon alkoholia 2-4 kertaa vuodessa ja mielestäni se on vähäistä käyttöä.

Vierailija
4/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo myöntää, että pitäisi laihduttaa ja kohentaa muutenkin terveyttään, mutta paljon vaikeampi luopua jokapäiväisestä alkoholistamme.

Vierailija
5/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä meidät pahasta kirjoitti:

On helppo myöntää, että pitäisi laihduttaa ja kohentaa muutenkin terveyttään, mutta paljon vaikeampi luopua jokapäiväisestä alkoholistamme.

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Vierailija
6/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän kerran viikossa on vähäistä, paitsi jos silloin vetäisee ihan tolkuttomat lärvit. Sellaiset, joita ei pitäisi vetää edes kerran vuodessa. Itse käytän alkoholijuomia noin 5 päivänä viikossa, mutta määrät ovat sellaisia, että pääsen vain suomalaisten keskikulutukseen. Humalaan asti en juo koskaan.

Vierailija
7/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-/lauantai-iltaisin ruokaa laittaessa saatan juoda alkoholittoman oluen, mutta se ei ole mikään must-juttu kuitenkaan....

Vierailija
8/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran viikossa juo itsensä humalaan, se on mielestäni paljon. Toki tätä tuli itsekin nuorena harrastettua.

Vierailija
9/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuodessa tulee juotua yksi lonkero/siideri tai vähän viiniä.

Vierailija
10/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ensimmäinen asiakas joka ei ostanut alkoholia oli klo 9.42 ja se mummo osti kardemumman. Ensimmäiset 42 minuuttia möin kaljaa, lonkeroa ja siideriä. Ja joka aamu samat kuviot. Pöyristyisivät jos joku edes kehtaisi vihjaistakkaan ongelmakäytöstä....

Vierailija
11/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertojen määrä ei mun mielestä yksin määritä käytön vähäisyyttä. Kerran viikkoon kaatokännit on jo reippaasti riskikäyttöä, kun yksi viinilasi vaikka sunnuntaiaterialla on varsin vähäistä.

Ite juon ehkä kymmenkunta alkoholiannosta vuodessa ja koskaan en kolmea enempää kerralla; moni tituleeraa (väärin perustein) absolutistiksi. Se olisi musta turhaa elämän hankaloittamista jos pitäisi miettiä että eihän tässä vain ole alkoholia. Jos alkaa vähänkään tuntua alkoholin mieltä samentava vaikutus lopetan heti (siitä tunteesta en pidä).

Vierailija
12/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän alkoholia ehkä kerran/kaksi kuussa, silloin noin puolikkaan annoksen. Pari kertaa vuodessa reilummin eli noin kaksi annosta. Pidän käyttöäni melko vähäisenä.

Vierailija
13/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ok. Mä sanoin taas juovani kahden viikon välein ja nyt on diagnoosina alkoholin väärinkäyttö. :D Viimeksi olen nyt lähiaikoina juonut kylläkin helmikuussa kun oli synttärit.

Vierailija
14/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ensimmäinen asiakas joka ei ostanut alkoholia oli klo 9.42 ja se mummo osti kardemumman. Ensimmäiset 42 minuuttia möin kaljaa, lonkeroa ja siideriä. Ja joka aamu samat kuviot. Pöyristyisivät jos joku edes kehtaisi vihjaistakkaan ongelmakäytöstä....

Saahan sitä juoda niin paljon kuin pää ja kroppa kestää. Laillinen päihde nääs, nääs. Ahkerimmat hakee baltian maista kun halvemmalla saa.

Vierailija
15/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden puolella en ole vielä ottanut alkoholia. Jos otan niin pari lasia viiniä riittää. Keskimäärin ehkä kerran kuussa, mutta nyt ei ole maistunut sitäkään.

Vierailija
16/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 16 - 24 annosta joka työpäivä. Vapailla sitten hieman enemmän.

T: kokki-tarjoilija

Vierailija
17/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertojen määrä ei mun mielestä yksin määritä käytön vähäisyyttä. Kerran viikkoon kaatokännit on jo reippaasti riskikäyttöä, kun yksi viinilasi vaikka sunnuntaiaterialla on varsin vähäistä.

Ite juon ehkä kymmenkunta alkoholiannosta vuodessa ja koskaan en kolmea enempää kerralla; moni tituleeraa (väärin perustein) absolutistiksi. Se olisi musta turhaa elämän hankaloittamista jos pitäisi miettiä että eihän tässä vain ole alkoholia. Jos alkaa vähänkään tuntua alkoholin mieltä samentava vaikutus lopetan heti (siitä tunteesta en pidä).

Minä olen absolutisti. Mut nyt en oikein ymmärrä, miten esim. huoltsikalta ostetusta kahvista tai itse korkattu limpparipullo tai hanasta otettu vesi, niin miten näistä pitäisi miettiä ettei vaan ole alkoholia?

Vierailija
18/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multa kysyttäisiin, kuinka usein käytän alkoholia, voisin rehellisesti vastata että pari kertaa vuodessa. Eri asia sitten, jos kysyttäisiin, että paljonko silloin kerralla menee...

Vierailija
19/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, ok. Mä sanoin taas juovani kahden viikon välein ja nyt on diagnoosina alkoholin väärinkäyttö. :D Viimeksi olen nyt lähiaikoina juonut kylläkin helmikuussa kun oli synttärit.

Olisikohan syynä ollut kerralla nautittu määrä? :)

Mielestäni säännöllinen useammin kuin kahdesti viikossa nautittuna yli 4 annosta tai selkeä humalahakuisuus harvoinkin juotaessa on riskikäyttöä, vaikkei itsessään vielä kovin suuria riskejä aiheuta (jos jätetään kasvanut onnettomuusriski juopuneena huomiotta).

Vierailija
20/38 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lääkärissä ja lääkärihän kysyi polttamiset ja juomiset. Kerroin rehellisesti, että juon kerran viikossa. Lääkäri totesi, että juominen vähäistä.

Juot kerran viikossa? Mitä se tarkoittaa? Käyt kirkossa ehtoollisella, vai juot kaiken käsiisi saaman alkoholin niin kauan kuin olet tajuissasi?