Mikä oli ensimmäinen kesätyöpaikkasi?
Itse olin eräässä pitopalvelussa yhden kesän. Lähinnä homma oli sitä, että esim. hautajaisten muistotilaisuuksissa kaadoin kahvia ihmisille ja keittiön puolella tiskasin.
Kommentit (13)
Puuduttavaa hommaa!
Olin varmaan 16v
Jos sain työt tehtyä aikaisemmin kuin piti, lähdin pokkana himaan ottamaan aurinkoa.
Hoidin puolivuotiasta poikaa ja nelivuotiasta tyttöä.
Oli ihana lämmin kesä, sai olla ulkona ja pelata muksujen kanssa pesistä. Jes!
Sokerijuurikasmaa :). Olisinkohan ollut jotain 10v.
Opetti sen että erittäin ahkerasti etsin myöhempinä vuosina muista kesätöitä =) Ja nyt aikuisena oon ylpeä siitä että tuotakin tuli kokeiltua
Olin siivoojana pari kesää ja sitten yhden vielä ko. paikan kahviossa. Kun 4. kesänä tarjottiin paikkaa vastaanotossa, sanoin kiitos ei ja menin pienemmällä palkalla kunnankirjastoon.
Kyllä tuo motellityö - varsinkin siivoojana - innoitti mua kovasti opiskelemaan ja hankkimaan itselleni siistin sisätyön :)
15v alkaen olin kahvilassa kesät ja viikonloput.
Oli se kesä, jonka lopulla täytin 15 vuotta. Hoidin erään tuttavaperheen 1,5 vuotiasta lasta. Täytyy sanoa, että olin tyhmä hoitaja. Ihmettelen, että minun kontolleni se lapsi luotettiin. Hävettää vieläkin ne typeryydet, mitä tein. Suurin vika oli hurjan huon itsetuntoni, joten tein kaikkea typerää salatakseni töppäilyni ja niin kaikesta tuli kaksinkertaisia töppäilyjä.
Ekan tienestini sain joskus 10-vuotiaana kai, kun piirtelin kuvituksia johonkin julkaisuun, johon tarvittiin lapsen tekemiä juttuja.
Minä olen ollut jo vuonna 1980 erään Rossin tilalla poimimassa mansikoita. Olin tuolloin 16 vuotta. Tämä Rossi oli juuri mennyt naimisiin nuoren naisen kanssa ja he odottivat ensimmäistä lastaan. Kuulin myöhemmin, että lapsesta olisi tullut kehitysvammainen. En ole ihan varma, onko tuo juoru totta.
vieläkin enemmän palkkaa!!!!