Hyviä suolaisia ristiäisiin?
Heips!
Laskettu aika lähestyy ja sitä myöten myös ristiäismenu alkaa mietityttää... Makeita tarjottavia on aina helppo keksiä, mutta suolaisten kanssa menee aina pää sekaisin. Esikoisen ristiäisissä oli tarjolla karjalanpiirakat+munavoi, ja IHANIA pieniä suolaisia piirakoita, joissa täytteenä pekoni+cheddar ja savukala+kermajuusto. Noi pikkupiirakat oli ihan hitti ja kieltämättä tosi hyviä, mutta en millään viitsisi samoja tarjota... Lisäksi olivat aika työläät tehdä.
Nyt siis kaipaan hyviä vinkkejä suolaisiin tarjottaviin. Suolaiset piirakat on mun lemppareita, joten uusia reseptejä otan innolla vastaan. Mulla on yksi ihana katkarapupiiraan ohje, mutta kun ei kaikki tykkää katkaravuista... Voileipäkakkua en ole koskaan itse tehnyt, mutta kaipa sellainenkin onnistuu jos on hyvä ohje.
Niin ja vielä, pakko kysyä mielipidettä... Mietin jossain vaiheessa, että tarjoaisin ristiäisissä " seisovan salaattipöydän" (kun on kuitenkin kesä ja raaka-aineetkin tuoreita ja kotimaisia..) eli esim. kolmea eri salaattia +kastikkeet, leivät ja levitteet. Yksi salaateista olisi vihersalaatti, sitten varmaan yksi makaroni- ja yksi riisipohjainen... " jälkiruoaksi" olisi sitten perinteiset kakkukahvit makeine tarjottavineen. Kuulostaako tämä ihan hassulta idealta? En siis vielä tiedä päädynkö tähän salaatti- vai perinteiseen vaihtoehtoon, joten kommentteja ja ehdotuksia otan ilolla vastaan. Myös hyviä salaattiohjeita saa laittaa!
Kiitos oikein paljon, jos joku jaksoi lukea ja vieläpä vastata. Aurinkoista kevättä!!!
Pjs
Kommentit (2)
Hei!
Nuo pienet suolaiset piiraat kuulostavat ihanilta!! Kertoisitko reseptin niihin? Teitkö ne muffinipellillä vai millaisissa vuoissa?
Kiitoksia jo etukäteen!! :)
en ehdi linkittämään, mutta oletko katsonut meidän blogejamme, joissa on myös ristiäistarjoiluja...
www.Lintu75.vuodatus.net
www.Lintu75-2.vuodatus.net
www.sekasoppa.vuodatus.net
ja tällä sivulla on noita upeita kakkulinkkejä....ja blogeja...ne tosin taitaa olla vähän turhan vaikeita " taviksille;) "
Hyvältä kuulostaa tarjoilusi, salaatit on suosittuja ja kesällä ihanaa tarjottavaa!