Pitäisikö Naisten päivän mielestänne olla nimeltään Henkilön päivä?
Jos ei mielestänne kumpikaan, lisää kommentteihin oma mielipiteesi.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Painoin kyllä, koska olen transnainen ja naistenpäivä on vaan teille cis-paskoille
Huono trolli.... naistenpäivä koskettaa sinuakin. Kaikki ketkä ovat lainsilmissä tunnustettu naisiksi niin voi viettää ihan täysin rinnoin naistenpäivää. YK on tehnyt paljon transihmisten oikeuksien eteen. Naistenpäivä ei ole mikään sellainen päivä joka jaottelisi ihmisiä (tai) naisia niin että joku saa viettää ja joku ei.
Vierailija kirjoitti:
Normaali päivä tämä on....
Ei eroa millään tavalla muista päivistä.
Aivan turhaa huuhaata. Jos tämä olisi NAISTENPÄIVÄ niin mä en olisi aamuviideltä ollu muksua syöttämässä vaan mies. Ja mä oisin vaan nukkunu.Eli 14.3 laitan äijän lasta hoitamaan koko päiväksi
Niin, naiseushan naistenpäivänä vapauttaa meidät naiset velvollisuuksistamme omia lapsiamme kohtaan. Jos et puhu imetyksestä, eikä miehelläsi ole oikeaa syytä skipata aamutoimia lapsen kanssa, muutatte järjestelyitänne.
Niin kauan kuin maailmassa tytöillä ei ole mahdollisuutta koulutukseen tai työelämään vietettäköön naistenpäivää. Täällä voidaan viedä kukkapuskaa puolisolle tai saivarrella sanamuodoista.
Naistenpäivä on sitä varten, että muistaisimme nämä huntujen alle piilotetut orjat ja ihmisarvottomat tytöt.
Meetoo laittaa länsimaisia arvoja uuteen järjestykseen. Hyvin onnistuen päätellen miesten itkupotkuraivareista ja uhriutumisista. Leikkikää siis katkerana sanoilla. Mutta olkoon naistenpäivä nyt muistutuksena. Vai onko aloittajalla ehdotusta myös sotaveteraaneille??
Huhtasaari, tuo miehen kylkiluusta luotu pitää yllä vielä vanhaa natsiajattelua. Ei lue saamaansa kirjaa vaan määhkii miesten suosioon blogissaan. Sananvapaus kaikille, mutta naistenpäivänä hän löysi nyt väylän tehdä politiikkaansa. Ja hänen puolueessaanhan nainen on vähemmän tasa-arvoinen. Koriste, joka papukaijana toistaa miesten mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ja naisten pitäisi muistaa, että naistenpäivä ei ole mikään naisten hemmottelupäivä, jolloin naisille kuuluu kantaa lahjoja ja kukkia. Sillä on ihan toisenlainen tarkoitus.
Tätä minä olen miehenä ihmetellyt, että miten naiset tuntuvat itse määrittävän sukupuolensa niin, että se määrittyy miesten romanttisen ihailun kautta.
Tyttöjen päivänä nähdään jo tasa-arvotempauksia (Girl takes over), mutta naisten päivänä netti täyttyy naisista, jotka kitisee kukkien ja suklaan perään. Nämäkö ne naisten oikeudet sitten on?
OON NIIN SAMAA MIELTÄ! Tänä vuonna naistenpäivän kunniaksi mies ei todellakaan yritä ilahduttaa minua romanttisilla rakkaudenosoituksilla tai hemmottelulla, vaan hän saa nuolla varpaanvälini, juoda kylpyveteni, kantaa minua joka paikkaan ja itkua pidätellen pyytää anteeksi kaikkea sitä, mitä jotkut miehet joskus jossain ovat joillekin naisille tehneet!
Vierailija kirjoitti:
Huoh... heti aamustako täällä jo jotkut melkein toistensa raiveleissa kiinni. Niile ihanille änkyrä miehille jotka alkavat urputtamaan että missä se meidän päivä niin teidän miesten päivä - Kansainvälinen miestenpäivä on 19. marraskuuta.
Täällä kukaan mies ole urputtanut ja en muuten yleensä ole huomannut 19.11, että miehet itkisivät netissä, kun eivät saa lahjoja. Sinä päivänä lehdissä on yleensä pari juttua miesten asemasta ja pari feministiä raivoamassa komenttikentässä, ettei miesten päivää saisi viettää.
Kuka tahansa voi juhlistaa mitä tahansa haluaa, milloin vain haluaa. Mihin näitä naisten- ja miestenpäiviä edes tarvitaan? Miksi ystävien muistamiselle on "virallinen" päivä? Eikö isää tai äitiä voi hemmotella kuin yhtenä päivänä vuodessa?
Just äsken luin sanomalehdestä, että naistenpäivän historia juontaa 1800-luvulle, jolloin amerikkalaiset vaatetehtaan työntekijät osoittivat mieltään työolosuhteidensa parantamiseksi. Itsekin olen luullut, että päivä on tullut Neuvostoliitosta. Nämä ikisinkkumiehet luulevat, että nyt parisuhteissa olevat miehet kantavat naisilleen suklaata ja ruusuja, mutta kuten tavallista, he kuvittelevat taas omiaan. Mutta mistäpä he tietäisivät mitään parisuhteesta.
koulua ja lukutaitoa kirjoitti:
Niin kauan kuin maailmassa tytöillä ei ole mahdollisuutta koulutukseen tai työelämään vietettäköön naistenpäivää. Täällä voidaan viedä kukkapuskaa puolisolle tai saivarrella sanamuodoista.
Naistenpäivä on sitä varten, että muistaisimme nämä huntujen alle piilotetut orjat ja ihmisarvottomat tytöt.
Meetoo laittaa länsimaisia arvoja uuteen järjestykseen. Hyvin onnistuen päätellen miesten itkupotkuraivareista ja uhriutumisista. Leikkikää siis katkerana sanoilla. Mutta olkoon naistenpäivä nyt muistutuksena. Vai onko aloittajalla ehdotusta myös sotaveteraaneille??
Huhtasaari, tuo miehen kylkiluusta luotu pitää yllä vielä vanhaa natsiajattelua. Ei lue saamaansa kirjaa vaan määhkii miesten suosioon blogissaan. Sananvapaus kaikille, mutta naistenpäivänä hän löysi nyt väylän tehdä politiikkaansa. Ja hänen puolueessaanhan nainen on vähemmän tasa-arvoinen. Koriste, joka papukaijana toistaa miesten mielipiteitä.
Tämä on mahtava. Feministinen vuodatus, joka lopulta kiertyy hyökkäykseksi yksittäistä naista vastaan. Hämmentävää.
En todella ole Huhtasaari- fani, mutta ihmettelen silti, että feministit lyövät juuri häntä - siis periaatteessa sukupuolen perusteella.
Mitä naisten oikeudet sitten on, jos ei poliittista ja uskonnollista vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Just äsken luin sanomalehdestä, että naistenpäivän historia juontaa 1800-luvulle, jolloin amerikkalaiset vaatetehtaan työntekijät osoittivat mieltään työolosuhteidensa parantamiseksi. Itsekin olen luullut, että päivä on tullut Neuvostoliitosta. Nämä ikisinkkumiehet luulevat, että nyt parisuhteissa olevat miehet kantavat naisilleen suklaata ja ruusuja, mutta kuten tavallista, he kuvittelevat taas omiaan. Mutta mistäpä he tietäisivät mitään parisuhteesta.
Kannetaanhan me - ihan niin kuin hääpäivän, äitienpäivänä, ystävänpäivänä, nimipäivänä, jouluna ja parina satunnaisena päivänä ihan varmuuden vuoksi.
Jos sinäkin vetäisit pääsi sieltä perseestäsi, niin olisit ehkä huomannut, että jokaisena aikaisempana vuotena tämäkin palsta täyttyy naisista, jotka valittavat kun mies ei muistanut. Samoin Facebook. Toki voit vapaasti tulkita tämän trollaukseksi ja kaikki tilit kaapatuiksi, mutta jos tämän ketjun ekoissa kommenteissa ihmeteltiin, mitä vikaa näissä lahjoissa on. Ja sinun mielestä niitä ei ole edes olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh... heti aamustako täällä jo jotkut melkein toistensa raiveleissa kiinni. Niile ihanille änkyrä miehille jotka alkavat urputtamaan että missä se meidän päivä niin teidän miesten päivä - Kansainvälinen miestenpäivä on 19. marraskuuta.
Täällä kukaan mies ole urputtanut ja en muuten yleensä ole huomannut 19.11, että miehet itkisivät netissä, kun eivät saa lahjoja. Sinä päivänä lehdissä on yleensä pari juttua miesten asemasta ja pari feministiä raivoamassa komenttikentässä, ettei miesten päivää saisi viettää.
Niinpä. Miestenpäivä kiellettävä, koska miehet saavat automaattisesti kunniaa ja arvostusta ja rahaa ja valtaa. Huoh. Joo, ehkä 1% väestöstä, eli ne rikkaat ja menestyneet miehet, mutta ei tavikset, Tavismiesten harteille kaatuu kaikki se kura, joista naiset heitä keksivät syyttää.
Olisi hoitoalallakin paremmat palkat, jos miehet olisivat siellä töissä. Mitään tekemistä sillä ei ole sen kanssa, että hoitoalan palkat maksetaan veroista, koska julkinen sektori. Mutta ei, naisten systemaattista syrjintää se on, vaikka miesvaltaisilla verovaroin ylläpidettävillä aloilla on myös aivan naurettavan kusinen palkka, esim. poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ja naisten pitäisi muistaa, että naistenpäivä ei ole mikään naisten hemmottelupäivä, jolloin naisille kuuluu kantaa lahjoja ja kukkia. Sillä on ihan toisenlainen tarkoitus.
Alunperin Naistenpäivä tulee Venäjältä ja siellä nimenomaan on tarkoitus muistaa sitä merkittävä naista elämässään kukkasilla. Niin köyhää miestä ei olekaan, etteikö se raapaisi jostain kasaan edes yhden kukan hintaa.
Ja nykyään tietenkin joka ikinen venäläinen yhteistyökumppani (mies) lähettää niitä sähköpostikukkia :)
Vierailija kirjoitti:
koulua ja lukutaitoa kirjoitti:
Tämä on mahtava. Feministinen vuodatus, joka lopulta kiertyy hyökkäykseksi yksittäistä naista vastaan. Hämmentävää.
En todella ole Huhtasaari- fani, mutta ihmettelen silti, että feministit lyövät juuri häntä - siis periaatteessa sukupuolen perusteella.
Mitä naisten oikeudet sitten on, jos ei poliittista ja uskonnollista vapautta.
Näin juuri. Ja olkoon siis kaikki kommentit sallittua. Kirjoitus siis loppui mielestäsi väärin? Se oli kirjoittajan ajatus ja mahtuu varmaan palstalle.
Itse tätä Huhtasaarta olen seuraillut ja surettaa, että hän on laitettu kehityksen jarruksi lyömään omaa sukupuoltaan. Ehkä hänelle tekisi hyvää työskennellä muidenkin kuin valkoisten uskovaisten heteromiesten puolesta. Tai jospa hän onkin ovela omaneduntavoittelija ja ratsastaa hillotolpalle juurikin "kylkiluuna". Saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Ja se sanomalehti oli mikä? (Lähdekritiikki)
Amerikkalaisilla on tapa muokata tiettyjen asioiden taustoja ’amerikkamyönteisemmiksi’ ja jopa tosiaan omia toisten perinteitä.
Naistenpäivä Venäjällä on vanhempi, mutta ei kai nyt Jenkeissä voida myöntää että jotain (hyvää) tulisi myös kommunistimaasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannetaanhan me - ihan niin kuin hääpäivän, äitienpäivänä, ystävänpäivänä, nimipäivänä, jouluna ja parina satunnaisena päivänä ihan varmuuden vuoksi.
Jos sinäkin vetäisit pääsi sieltä perseestäsi, niin olisit ehkä huomannut, että jokaisena aikaisempana vuotena tämäkin palsta täyttyy naisista, jotka valittavat kun mies ei muistanut. Samoin Facebook. Toki voit vapaasti tulkita tämän trollaukseksi ja kaikki tilit kaapatuiksi, mutta jos tämän ketjun ekoissa kommenteissa ihmeteltiin, mitä vikaa näissä lahjoissa on. Ja sinun mielestä niitä ei ole edes olemassa?
Ne kiukuttelijat ovat miehiä, jotka leikkivät olevansa naisia, joille mies toi väärät lahjat. Toki mukana voi olla muutama häiriintynyt nainenkin. Me tavalliset naiset, jotka käymme töissä ja huolehdimme läheisistä, ei me olla vaatimassa lahjoja. Hyvin moni nainen tekee itse äitienpäiväkakunkin, että lapset pääsevät juhlimaan äitienpäivää.
Naistenpäivä on Suomessa niin uusi juttu, että harva nainen haluaa silloin henkilökohtaista muistamista. Tavallinen suomalainen nainen on vaatimaton, mutta se tarkoittaa sitä, että ei meitä edes huomata. Paitsi silloin, kun palstalla haukutaan suomalaisten naisten harmaata ulkonäköä, kun ei meikata eikä käytetä seksikkäitä vaatteita.
Niin, ja ihan itse me kukkamme ostamme, jos sellaisia halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te palstamammat muka
Miesten päivänä noteeraa miestänne?
Meillä ainakin on aina silloin hyvät pihviateriat ja yleensä myös aikuisten kahdenkeskistä aikaa.
Hmm, nuo kukkaset tosin olen unohtanut, mutta ei meidän mies paljon muistakaan rehuista piittaa :)
Mun mielestä tällaiset ’olet mulle tärkeä’ päivät on kivoja ja niitä voi viettää ihan oman mieltymyksen mukaan tai olla viettämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisilla on tapa muokata tiettyjen asioiden taustoja ’amerikkamyönteisemmiksi’ ja jopa tosiaan omia toisten perinteitä.
Naistenpäivä Venäjällä on vanhempi, mutta ei kai nyt Jenkeissä voida myöntää että jotain (hyvää) tulisi myös kommunistimaasta?
Sanomalehti on Suomessa ilmestyvä maakunnallinen lehti, ei siis Helsingin Sanomat. Jos naistenpäivä on saanut alkunsa 1800-luvulla, niin silloin ei ollut Neuvostoliittoa eikä yhtään kommunistivaltiota.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Yhteiskunta-painajainen, jossa naisille ei anneta lahjoja eikä kukkia eikä hemmotella ja naisten pitää vielä sen lisäksi muistaa se. Surkeeta ja sairasta.
Mitä ihmettä täällä tapellaan? Ei miesten kuulu naistenpäivänä vuodattaa katkeria kyyneliä kaikkien maailman naisten kohtaloiden takia, vaan enemmänkin pohtia ja iloitakin siitä, miten naiset ovat hyvällä tavalla vaikuttaneet hänen elämäänsä ja heille sitten merkiksi kiintymyksestä antaa vaikka sen kukkapuskan. Ihme narinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivä Venäjällä on vanhempi, mutta ei kai nyt Jenkeissä voida myöntää että jotain (hyvää) tulisi myös kommunistimaasta?Sanomalehti on Suomessa ilmestyvä maakunnallinen lehti, ei siis Helsingin Sanomat. Jos naistenpäivä on saanut alkunsa 1800-luvulla, niin silloin ei ollut Neuvostoliittoa eikä yhtään kommunistivaltiota.
Luuletko että Butch amerikkalainen osaa tehdä eron kommunismin ajan Venäjän ja vaikkapa 1500-luvun Venäjän kesken?
Tuo perinne tulee siis Venäjän alueelta hyvin pitkän ajan takaa, eikä minulla ainakaan ole mitään käsitystä siitä kuka tsaari siellä tuolloin piti hoviaan, vai onlo se jo aikaa ennen tsaareja.
Kiinnostavaa olisi tietää tuon ’paikaölislehden’ Lähde - Huffington Post kenties? (Josta toimittajanplantut ainakin iltalehtiin kääntävät ’uutisia’ ilman lähdekritiikkiä saati kritiikkiä sisällön tasosta ja oikeellisuudesta)?
Tätä minä olen miehenä ihmetellyt, että miten naiset tuntuvat itse määrittävän sukupuolensa niin, että se määrittyy miesten romanttisen ihailun kautta.
Tyttöjen päivänä nähdään jo tasa-arvotempauksia (Girl takes over), mutta naisten päivänä netti täyttyy naisista, jotka kitisee kukkien ja suklaan perään. Nämäkö ne naisten oikeudet sitten on?