Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume iski 3.nnen kerran...

19.04.2006 |

Nuorimmainen on nyt 10 kk ja vanhempi kohta 4 v. Ja nyt mulle on taas iskenyt kauhea vauvakuume. Mies ei kuitenkaan haluaisi enempää lapsia. Ikääkin on jo muutamaa vuotta vajaa 40 ... Kertokaahan 3-lapsisten perheiden äidit, miten teillä. Miten kolmas muuttaa elämää ja jaksaako lähemmäs 40-kymppinen kolmen pienen kanssa. Lapset on vaan niin sulosia (yleensä)... Että käy kateeksi noita isomahaisia... ajatella että on ikävä tuota kauheeta raskausaikaakin !!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen on 6kk ja vanhempi 4.5 kk...ja itsellä ikää muutaman vuoden vajaa 40 ;)

Ihan samaa olen miettinyt kuin sinäkin tuon jaksamisen kannalta...

Vierailija
2/6 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti olla 4.5 v eikä kk...heh heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko vastata tähän! Meilläkin miehelle olis riittänyt kaksi lasta, mutta mulla oli vahva tunne siitä, että joku puuttuu. Sain miehen " puhuttua ympäri" ja nyt meidän vika vauveli on 6kk! Isukkikin on ihan myyty.. :)

Meillä on isommat syntyny -96 ja -00, joten ei ole ihan verrattavissa sun tilanteeseen, kun teidän lapsilla on paljon pienemmät ikäerot. Mutta vanhempien ikä taas.. mies yli nelikymppinen, itse kohta 35. Kyllä tässä kummasti jaksaa, vaikka enhän mäkään mikään varsa enää ole. Joten ette te varmaan liian vanhoja ole. :)

Jaksamiseen vaikuttaa tietysti myös se, millainen vauva (ja isommat lapset) on. Jos perheessä nukutaan, syödään ja voidaan hyvin, niin kukapa sitä ei jaksaisi. Mutta etukäteen kun ei voi tietää miten ne asiat sitten sujuvat.

Ehdotan, että puhutte vielä miehesi kanssa asiasta ja teette yhteisen, lopullisen päätöksen siitä, saako kolmas tulla vai ei. Mä ainakin halusin tietää, voinko vielä unelmoida vauvasta vai sopeudunko ajatukseen, että perheemme on oleva " vain" nelihenkinen. Toki olen kiitollinen kaikista lapsistamme, mutta kyllä tämä kolmonen teki meidän perheestä ihan täydellisen!

Kaikkea hyvää teille!

Aurinkoisin ajatuksin,

Pähkis :)

Vierailija
4/6 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle olisi riittänyt 2 lasta mutta reilun puolen vuoden maanittelun jälkeen suostui kolmanteen. hoitaa tosi paljon vauvaa ja isompia lapsia. yksin jos tämä olisi minun vastuullani niin voisin väsähtää mutta mies tosiaan hoitaa lapsia paljon. ikää mulla ei ole kuin pian 28v mutta kyllä tämä lasten hoito ihan työstä käy. meidän isommat lapset melko tahtovia ja kovia tappelupukareita keskenään mutta vauva on kiltti ja suht hyvin nukkuu alkukankeuksien jälkeen. hyvin on silti jaksettu. suosittelen.

Vierailija
5/6 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 30 vuotias ja mieheni 37 v. Hänen mielestään meidän perhe on tässä, mutta minä toivoisin vielä kolmatta. Tosin on päiviä että ajattelen että tämä perhe on tässä, mutta toisina päivinä taas ajattelen että vielä yksi vauveli ja sit olen tyytyväinen.

Vierailija
6/6 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 6v, 5v ja 5kk. Kaksi vanhempaa tuli pienellä ikäerolla ja silloin oltiin molemmat pitkään sitä mieltä että lapsiluku on täynnä.

Mutta mutta, mun vauvakuume alkoi nousta kun lapset oli 4 ja 3 vuotiaat..Miestä sain taivutella reilun vuoden verran!

Kaveripiirin vauvat saivat miehenkin lopullisesti lämpenemään syksyllä 2004, ja nyt kun se kolmonen 5kk on olemassa, niin ei voisi mieskään onnellisempi olla:) Synnytyssalissa sanoi mulle pojan synnyttyä että Todellakin kannatti vielä alkaa tähän:)

Isommat muksut on vilkkaita ja kovia tappelemaan, myöskin hyvin reippaita ja omatoimisia. Vauva on ollut helppo kaikinpuolin, joten jaksamisen suhteen ei ole ollut mitään ongelmia. Mieheni on yrittäjä ja paljon poissa kotoa, niin lasten/kodinhoito on lähes täysin mun harteilla. Mutta en kadu hetkeäkään että tuo kuopus vielä hankittiin!

Ikää mulla 25, joten iän tuomiin juttuihin en osaa sanoa....Mutta muuten suosittelen!

äitykkä ja lapsukaiset -00, -01, ja -05