Miksi mun vasen nänni kutisee! Inhottavaa.
Oon käyny suihkussa, rasvannut, ja koittanut olla raapimatta. Kutisee ja särkee vähän etenkin vasemman rinnan nänni. Oikea ei kutise. Mistä tämmönen yleensä johtuu?
Kommentit (18)
Oletko minkä ikäinen? Itselläni ainakin vaihdevuosioireet on aiheuttaneet aika voimakastakin kipua ja kutinaa molemmissa rinnoissa. Jos ei helpota, kannattaa mennä lääkärille ja mammoon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko minkä ikäinen? Itselläni ainakin vaihdevuosioireet on aiheuttaneet aika voimakastakin kipua ja kutinaa molemmissa rinnoissa. Jos ei helpota, kannattaa mennä lääkärille ja mammoon.
28. Kutisee vieläkin. - ap
Mee lääkäriin. Se voi olla joku sieni-infektio.
Vierailija kirjoitti:
Mee lääkäriin. Se voi olla joku sieni-infektio.
Tuskimpa.
Salvaa reilusti mobilat tms. elmukelmu päälle.
Iho-oireet rinnassa tai nännissä voivat olla myös syövän oire. Sinuna menisin lääkäriin, jos ei kutina lopu.
Vältä ylenpalttista suihkuttelua. Voiteeksi vain jokin hajustamaton perusvoide tai Bebanthen. Vältä rintaliivejä hetken aikaa. Oletko ostanut uusia liivejä? Pitsi voi ärsyttää ja tekstiileissä olevat väriaineet ja kemikaalit.
Vierailija kirjoitti:
Iho-oireet rinnassa tai nännissä voivat olla myös syövän oire. Sinuna menisin lääkäriin, jos ei kutina lopu.
Vältä ylenpalttista suihkuttelua. Voiteeksi vain jokin hajustamaton perusvoide tai Bebanthen. Vältä rintaliivejä hetken aikaa. Oletko ostanut uusia liivejä? Pitsi voi ärsyttää ja tekstiileissä olevat väriaineet ja kemikaalit.
Täytyy seurailla. Bepanthenia löytyy kotoa, voisin sitä laittaa. En ole ostanut uusia liivejä, ja nykyisiäkin on tullut jo pestyä aina käytön jälkeen. Jännä että vaan toinen kutiaa tällä tavoin :/ - ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin. Tutulle iäkkäämmälle naiselle kävi siten et meni lääkäriin nännin kutinan vuoksi. Lääkäri vähätteli vaivaa ja sanoi että on varmaan jokin sieni. Nainen meni apteekkiin ostamaan salvaa vaivaan ja kertoi oireensa. Apteekista kehottivat menemään uudelleen lääkäriin ja nainen varasi ajan toiselle lääkärille.
Vaiva oli syöpää ja rinta poistettiin. Hoitovirhe ekan lääkärin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin. Tutulle iäkkäämmälle naiselle kävi siten et meni lääkäriin nännin kutinan vuoksi. Lääkäri vähätteli vaivaa ja sanoi että on varmaan jokin sieni. Nainen meni apteekkiin ostamaan salvaa vaivaan ja kertoi oireensa. Apteekista kehottivat menemään uudelleen lääkäriin ja nainen varasi ajan toiselle lääkärille.
Vaiva oli syöpää ja rinta poistettiin. Hoitovirhe ekan lääkärin kohdalla.
No, jos kutina ei lopu viikonlopun aikana niin soitan maanantaina lääkäriin. - ap
Vähän on kyllä kipeät molemmat. Mutta vain vasen kutisee. Kuinkahan usein bepanthenia viitsii laittaa? - ap
Mä olen atoopikko ja joskus nännit voi kutista, ja niihin voi tulla ihottumaa. Kortisoni auttaa ja jos vaiva ei lopu niin sit mene lääkäriin.
Mulla on samaa, muuten ei kutise ikinä. Mun ei tarvi ikinä rasvata ihoa suihkun jälkeen (kasvoista toki), mutta tänä talvena on kiristänyt, kinnannut ja kutittanut vähän joka puolelta. Uskon, että nämä kolmatta kuukautta jatkuvat pakkaset ovat vaan tehneet tehtävänsä ja iho kuivuu. Mua kutittaa myös rintojen sivuista kainaloista, reisistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samaa, muuten ei kutise ikinä. Mun ei tarvi ikinä rasvata ihoa suihkun jälkeen (kasvoista toki), mutta tänä talvena on kiristänyt, kinnannut ja kutittanut vähän joka puolelta. Uskon, että nämä kolmatta kuukautta jatkuvat pakkaset ovat vaan tehneet tehtävänsä ja iho kuivuu. Mua kutittaa myös rintojen sivuista kainaloista, reisistä jne.
Täytyypä huolehtia ihon kosteutuksesta. Käsiä oon muistanu rasvata ku ne kuivaa. - ap
:/