Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele keittokirjaa!

Vierailija
07.03.2018 |

Toisesta keskustelusta (jossa kyseenalaistettiin keittokirjat) inspiroituneena ajattelinkin kysyä; mikä on omasta mielestäsi paras keittokirja? Kuvaile kyseistä kirjaa, millaisia reseptejä sisältää jne.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vaihtoehtoa käyttäjästä riippuen: 

Kotikokki tai Kotiruoka (47. painos) , jos on tarkoitus tehdä sellaisiakin ruokia, joita mummo muinoin teki.

Toisessa ääripäässä joku Opiskelijan keittokirja tai koulun kotitalouskirja tumpelolle aloittelijalle.

Vierailija
2/3 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras suomenkielinen käännösteos  pitkään aikaan on Vegestan. Kasvisruokaa Lähi-idästä. Ei liian helppoa eikä liian vaativaa minun kokkausmakuuni. Kirjoittaja on Sally Butcher (hauska nimi vegekirjan tekijälle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tsekkaan opiskeluaikana saamastani Ruutukokki kirjasta paljon sellaisia ihan perusreseptejä, siellä myös juuri niitä "mummi teki aikoinaan"

Tää on näköjään uudistettu painos, en tiedä onko uudistettu "liikaa"

http://www.suomalainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/fi/skk/koko-perhee…

Siis kyllähän netistäkin löytyy miljardi ohjetta kaikkeen, mutta mua just ärsyttää se runsaus. Paljon nopsempaan saan ruutukokista ohjeen ja sitten mulla on niitä ohjeita, joissa on postit laput merkkinä Sellaisia helppoja, mutta joita ei tee niin usein, että muistaisi suhteet ulkoa. Tällainen on vaikka riisipilahvi, eli tutummin risotto. Mutta teen tätä joskus ihan lisäkkeeksi, niin on vaan nopeinta tsekata tosta kirjasta hyväksi havaitut määrät.

Lisäksi mulla on muutamia teemoittain jaoteltuja kirjoja, usein saatu lahjaksi. Esim. What's cooking Italian ja What's cooking Chinese. Aasialaisesta ruoasta mulla on paljon sieltä ostettuja vihkosia, kun siellä asuttiin monta vuotta. Niissä mulla on omat suosikit merkattuna kanssa. Noista on kiva selailla ja hakea silloin kun tekee mieli vaikka kiinalaista, sichuanin ruokaa. Paljon nopeampaa ja helpompaa kuin selata netistä 50 erilaista schuanilaista reseptiä, joista 45 ei juuri siinä tilanteessa sovellu valmistettavaksi (ei esim. ole aineksia ja pitäis lähteä etniseen kauppaan tms.)

Samalla lailla kuin tykkään lukea paperikirjoja, tykkään joskus selailla keittokirjoja ja miettiä ruokia.