Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua aloittaa röllätä ihmisiä mutta en vain ymmärrä miten Windowsin kanssa on mahdollista tehdä tuottavaa työtä

Vierailija
07.03.2018 |

Tai no, jos hankkii softia mitä ei yksinkertaisesti saa *NIX-ympäristölle niin on vähän pakko. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että Windowsin käyttö tuntuu samalta kun tervan juonti. Muut kun kaikkein yksinkertaisimmat toiminnot on joko piilotettu vähintään viiden klikkauksen taakse tai niitä varten pitäisi asentaa erikseen ohjelma. Lopulta koneella on 20 eri softaa ja käyttäjän hajoaa kun pitäisi itse huolehtia niiden päivittämisestä. Tai sitten esimerkiksi C/C++-kääntäjiä löytyy jokaiselle sormelle ja pitäisi osata valita niistä se oikea.
Opiskellessa käytin aina Linuxia ja esimerkiksi jopa KDE toimi siedettävän sujuvasti myös hitaassa koneessa. Sitten kun piti käsitellä pdf-tiedostoja, ei tarvinnut muuta kun ajaa apt-get install pdftk ja muunnokset eri formaattien välillä teki ImageMagickilla. Kaikki hoitui komentoriviltä. Oppimiskäyrä tuntui välillä turhan jyrkältä mutta viimeistään googlaamalla löysi yleensä ratkaisun. Ongelmia tuli lähinnä kun kaverit ei pystynyt avaamaan minun USB-muisteja ellen huomannut luoda niihin NTFS-tiedostojärjestelmää.
Mutta se Windowsin hemmetin hankeus. Tottuuko siihen koskaan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista

Vierailija
2/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt tästä oikeastaan mitään.

Minulla on Mac, mutta olen huomannut pitäväni enemmän Windowsin käyttämisestä. Tuntuu vaan jotenkin helpommalta. Linuxista ei ole kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Mac, mutta olen huomannut pitäväni enemmän Windowsin käyttämisestä. Tuntuu vaan jotenkin helpommalta. Linuxista ei ole kokemusta.

Eikö Macciin saa kaikki komentoriville, kuten Linuxissakin?

Vierailija
4/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai no, jos hankkii softia mitä ei yksinkertaisesti saa *NIX-ympäristölle niin on vähän pakko. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että Windowsin käyttö tuntuu samalta kun tervan juonti. Muut kun kaikkein yksinkertaisimmat toiminnot on joko piilotettu vähintään viiden klikkauksen taakse tai niitä varten pitäisi asentaa erikseen ohjelma. Lopulta koneella on 20 eri softaa ja käyttäjän hajoaa kun pitäisi itse huolehtia niiden päivittämisestä. Tai sitten esimerkiksi C/C++-kääntäjiä löytyy jokaiselle sormelle ja pitäisi osata valita niistä se oikea.

Opiskellessa käytin aina Linuxia ja esimerkiksi jopa KDE toimi siedettävän sujuvasti myös hitaassa koneessa. Sitten kun piti käsitellä pdf-tiedostoja, ei tarvinnut muuta kun ajaa apt-get install pdftk ja muunnokset eri formaattien välillä teki ImageMagickilla. Kaikki hoitui komentoriviltä. Oppimiskäyrä tuntui välillä turhan jyrkältä mutta viimeistään googlaamalla löysi yleensä ratkaisun. Ongelmia tuli lähinnä kun kaverit ei pystynyt avaamaan minun USB-muisteja ellen huomannut luoda niihin NTFS-tiedostojärjestelmää.

Kaikki työnteko ei ole koodin näpräämistä. Tietokone ohjelmistoineen on ihan hyvä työkalu, kunhan sitä  päästä isännäksi kuten sä olet tehnyt. Tuotan firmalle satojatuhansia euroja vuodessa ihan vaan Windows-konetta käyttämällä.

Meillä on it-tuki päivityksiä varten jotta me voimme tehdä tuottavaa työtä.  Kotona sitten näpertelen Linuxin kanssa.

Vierailija
5/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät tuli

sanoi Uli

Vierailija
6/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työnteko ei ole koodin näpräämistä. Tietokone ohjelmistoineen on ihan hyvä työkalu, kunhan sitä  päästä isännäksi kuten sä olet tehnyt. Tuotan firmalle satojatuhansia euroja vuodessa ihan vaan Windows-konetta käyttämällä.

Meillä on it-tuki päivityksiä varten jotta me voimme tehdä tuottavaa työtä.  Kotona sitten näpertelen Linuxin kanssa.

:D

En ole päästänyt konetta isännäksi. Päinvastoin, Windows vasta ottaakin isännän paikan ja tekee vaikka mitä ilman käyttäjän lupaa.

Vierailija
7/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaankin saa nykyään kaikkein parhaimman komentorivitulkin, eli Microsoftin Powershellin.

Vierailija
8/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo ihmisten röllääminen on ja miten sen liittyy asiaan?

Vierailija
9/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mahdollista tehdä millä tahansa käyttöjärjestelmällä tuottavaa työtä jos käyttöjärjestelmä ei ole itseisarvo vaan joku käyttis organisaatiossa on valittu ja tietyt softat, sitten on sähköä, verkko ja puhelin, kahvia. Teen töitä millä tahansa käyttiksellä koska fokus on mitä työllä saavutetaan, ei millä välineillä se tehdään. Tuntuu nykertelyltä kiinnittää huomio pikkuseikkoihin.

Vierailija
10/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma kehittyy, mikseivät linuksin käyttäjät kehity, vaan runkkailevat edelleenkin komentoikkunoidensa kanssa.

Vierailija
11/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa työssä työn tuottavuus ei edes perustu tietokoneen käyttöön. Useissa töissä työajasta vain pieni osa kuluu koneella istumiseen ja silloin Windows riittää oikein hyvin monissa tapauksissa. Lisäksi se on tuttu ja helppo useimmille työntekijöille, joiden päätyö on ihan jotain muuta kuin windowsin käyttöä.

Vierailija
12/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaankin saa nykyään kaikkein parhaimman komentorivitulkin, eli Microsoftin Powershellin.

Kaikkein parasta ei ole olemassakaan. On vain hyvää, huonoa ja tarkoitukseen sopivaa.

Vierailija
13/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma kehittyy, mikseivät linuksin käyttäjät kehity, vaan runkkailevat edelleenkin komentoikkunoidensa kanssa.

Voi kun komentoriviltä tekee kaikkea paljon näppärämmin kun graafisesta ikkunasta.

Vierailija
14/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa työssä työn tuottavuus ei edes perustu tietokoneen käyttöön. Useissa töissä työajasta vain pieni osa kuluu koneella istumiseen ja silloin Windows riittää oikein hyvin monissa tapauksissa. Lisäksi se on tuttu ja helppo useimmille työntekijöille, joiden päätyö on ihan jotain muuta kuin windowsin käyttöä.

Toisille meistä tietokone on se pääasiallinen työväline ja silloin sen nyt vain on toimittava kunnolla.

Vierailija
15/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä win 10 ihan paska kaatuilee ja jumittaa vaikka asentaa uudelleen ei hyödytä mitään kohta vaihdan seiskan takaisin

Vierailija
16/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, ettei ap halua trollata, tämä on ehkä sadas sama aloitus aiheesta. Liimanhaistelijasta ymmärtää varsin hyvin, ettei hän ymmärrä tuottavasta työnteosta mitään.

Vierailija
17/18 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS Windows on kohta korvattava jollain muulla, koska "windows update" on pian sillä kehitysasteella että se syö pysyvästi 100% minkä tahansa koneen CPU ja I/O resursseista. En tohdi edes ajatella niitä raukkaparkoja jotka sitä systeemiä joutuvat ylläpitämään.

Vierailija
18/18 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS Windows on kohta korvattava jollain muulla, koska "windows update" on pian sillä kehitysasteella että se syö pysyvästi 100% minkä tahansa koneen CPU ja I/O resursseista. En tohdi edes ajatella niitä raukkaparkoja jotka sitä systeemiä joutuvat ylläpitämään.

Ja sekin vielä. Työnteko hidastuu entisestään jos IT-ukot ei osaa konffata automaattipäivityksiä oikein. Kerran pyöritin peukaloita kokonaisen aamupäivän kun Windows pävitteli itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän