Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskimmat/typerimmät/oudoimmat naapurien valitusaiheet

Vierailija
07.03.2018 |

Mitä kaikkea olette kuulleet tai saaneet kuulla naapureiltanne? Tarkoitan nyt siis ihan selvästi älyttömiä valituksia.

Itse aikoinani sain kauniisti kirjoitetun kirjeen alakertaan vastamuuttaneelta perheeltä, jossa minua pyydettiin lopettamaan liharuokien ostaminen kaupasta, koska "heidän vegaaninen perheensä voi pahoin nähdessään raakaa lihaa". Ihan siis tavallisia kauppapakkauksia ostin, en edes mitään voimakkaasti tuoksuvia marinoituja tai mitään ruhoja raahannut taloon. Kuulema olivat isännöitsijälle muistakin asukkaista valittaneet liharuokien syömisestä...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä paiskaa roskakatoksen ovea kun suljet sen... Voitte olla varmoja että paiskaan sen aina ininän jälkeen.

Vierailija
2/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli, että kaikki pihan roskat ovat meidän poikien heittämiä. Lähistöllä seinässä avoin pikkuroskis, josta tuuli ne lennätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekassa kerroksessa asunut mies kielsi ihmisiä, etteivät nämä saa mennä kellariin. Kellarin ovi oli hänen asuntonsa alapuolella ja ovesta kuului hyvin pieni narahdus kun sen avasi, mikä häiritsi tätä miestä suunnattomasti. Valitti myös jos toisen naapurin koiran tassuista kuului ääni rappukäytävässä kävellessä.

Vierailija
4/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen naapuri sanoi, etten saisi ulkoiluttaa kissaani taloni pihalla (OKT) koska hänen lapsensa on allerginen ja lapselle tulee aina paha mieli kun näkee kissan, kun muistaa ettei tule itse saamaan sellaista.

Vierailija
5/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa asuva vanhempi nainen syytti siitä, että kiskon kaikki yöt huonekaluja ees taas ! Juu, miullahan selkävaivaisena ei ollut muuta hupia kuin raahata sohvaa  ja nojatuolia  huoneen poikki. Jestas.

Vierailija
6/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri haki oveltani pihalle hukkaamansa avaimet. Näki samalla kun robotti-imurini huristeli eteisessä. Muutamaa päivää myöhemmin näin tämän saman naapurin pihalla ja hän käski (kyllä, siis käski, ei pyytänyt) "Anna se sinun imuri minulle, kun minä hain harkinnanvaraista omaan enkä saanut"

Tiedä sitten oliko hänellä jokin kehitysvamma tms. Näytti päällepäin ihan normaalilta.

Vierailija
7/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri halusi katsella talvella koskematonta hankea ja pahastui, kun meillä taas oli tapana kolata piha puhtaaksi. Ja ihan oma tonttimme siis kolattiin, ei mitään yhteisiä alueita. Samainen naapuri on valittanut myös siitä että ruohonleikkurimme pitää liian kovaa ääntä.

Vierailija
8/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla oli seinänaapurina mielisairas muori.Tämä syytteli minua jatkuvasti siitä, että tulen joka yö juiovuksissa kotiini ja huudatan stereoita...  Tosi asiassa olen/olin absolutisti eikä minulla ollut edes mitään pientä matkaradiota kummempaa äänentoistolaitetta. Muori hakkasi vasaralla seinään joka yö useamman kerran!

Vierailija
9/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun 15, ovikello soi ja takana oli kaksi poliisia. Kertoivat että alakerran naapuri oli valittanut bileistä, mutta he olivat seisoneet oven takana lähemmäs 10 minuuttia eivätkä olleet kuulleet mitään. No, ei siinä hirveästi ollutkaan kuunneltavaa, meitä oli paikalla 4 ja pelasimme ristiseiskaa ja joimme limsaa. Tosi hurja meno!

Kaverin oven takana kävivät myös poliisit, kun joku naapuri oli valittanut kaverini viljelevän "epäilyttäviä kasveja" parvekkeellaan. Kaveri kutsui poliisit sisään ja antoi maistiaiset chilipuskistaan, hyvin kelpasivat.

Vierailija
10/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran rouvan jalat kärventyivät kun meidän keittiön kattoon asennettiin uusi loistevalaisin. Ja tätä ihmettä tultiin katselemaan talonmiehen, hallituksrn puheenjohtajan, rouvan miesystävän ja naapurin kanssa. Yläkerrassa oli talonmies laitettu tekemään myös koekävelyä 😂

Ei johtanut toimenpiteisiin.

Vierailija
11/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eukko ei koskaan hakenut pyykkejään kuivaushuoneesta kun aikansa oli loppu vaan oli sitä mieltä että seuraavan tulijan oli viikattava ensin hänen vaatteensa ennenkuin saisi laittaa omansa kuivumaan. Huusi tukka takana minulle kun olin pinonnut vaatteet pöydälle enkä ollut viikannut.

Vierailija
12/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran ilmoituksen isännöitsijältä useista minua kohtaan tehdyistä valituksista.

Valittajan mukaan pidin usein äänekkäitä juhlia myöhään kerrostaloasunnossani, ja hän oli valituksen mukaan useaan otteeseen käynyt ovellani siitä sanomassa. Todellisuudessa ovellani ei asunnossa asumiseni aikana kukaan ollut käynyt edes sokeria lainaamassa, saatika valittamassa metelöinnistä.

Isännöitsijän ilmoitus tuli minulle yllätyksenä, sillä en koskaan pitänyt juhlia asunnossani, satunnaisia illanistujaisia lukuunottamatta. Näissä illanistujaisissa ei kuitenkaan kuunneltu edes musiikkia tai pidetty meteliä, ja poistuttiin ennen hiljaisuuden alkamista. Asuin asunnossa yksin, ja mielestäni otin naapurit hyvin huomioon asuintottumuksissani. Yksinollessani kuuntelin musiikkia kuulokkeilla, eikä asumiseni mielestäni tuottanut mitään ylimääräistä melua.

Valittaja oli myös isännöitsijälle marissut siitä, että pesen jatkuvasti myöhään pyykkiä ja tiskiä hiljaisuuden aikana. Hauskinta tässä on se, etten edes omistanut pyykki-, enkä astianpesukonetta kyseisessä asunnossa asuessani.

Onneksi isännöitsijä oli ymmärtäväinen, eikä valitukset aiheuttaneet mitään jatkotoimenpiteitä. Valittaja teki valituksena nimettömänä, eikä minulla tänäkään päivänä ole käryä, kuka kyseinen ihminen oli.

Vierailija
13/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut valituksen siitä että olen ollut alasti parvekkeella. Tosin tuo alakerran naapuri itsekin myönsi ettei ollut sitä nähnyt mutta tiesi kuitenkin, koska oli kuullut omalle parvekkeelleen tyttäreni sanovan "äiti, sähän oot alasti parvekkeella", tai jotain sinne päin. Enkä edes ihan alasti ollut vaan kyllä minulla pikkuhousut oli.

Sama nainen oli myös tehnyt valituksen toisen naapurin teini-ikäinen tytär polttaa kavereittensa kanssa tupakkaa talon kellarissa. Tuossa tapauksessa hänellä ei ollut mitään näkö-, kuulo- tai hajuhavaintoja asiasta, mutta varmasti hän tiesi sen koska oli kerran nähnyt heidän kellarin ovelle menevän.

Vierailija
14/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan koiran ajaa jänikset sun muut tuhoeläimet okt:n pihalta kun tulevat syömään pensaita. Naapurin mielestä tämä on julmaa, ja niiden pitäisi antaa syödä. Ei lienee yllätä kun tällä naapurilla ei ole enää yhtään pihakasvia. (Huom enää)

Vierailija
15/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli naapuri jonka mielestä pyykkituvan säännöt pitäisi muuttaa niin että vain naiset voivat käydä siillä pesemässä pyykkiä. Häntä ahdisti ajatus siitä että joku mies näkee hänen alusvaatteensa pyykkinarulla. Kun joku ehdotti että hän voi hankkia oman telineen kylppäriin johon vie ne vaatteet kuivumaan joita ei halua taloyhtiön kuivaushuoneessa kuivattaa hän ärtyi kamalasti ja oli sitä mieltä että se aiheuttaa kohtuutonta vaivaa. Se että muut joutuisivat suunnittelemaan pyykkivuorot sen mukaan milloin joku perheen naisista olisi paikalla tai että yksinasuvat miehet joutuisivat pesemään pyykkinsä muualla ei hänen mielestään sitten ollut mitenkään kohtuutonta.

Vierailija
16/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännessä kerroksessa asuva naapurin äijä jaksoi valittaa siitä, että kun sytytin savukkeen ulkona tavallisella sytkärillä, enkä hehkusytkärillä kuten hän oli minua ohjeistanut. Tavallisesta sytkäristä lähtevä valon leimahdus näkyi hänen mukaansa makuuhuoneeseensa sälekaihtimien läpi...

Vierailija
17/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotias tämän tapahtuman aikaan. Naapurin nainen pyysi minua kastelemaan kukkansa, ruokkimaan kalat ja seuraamaan että hänen asunnossaan ei näy liikettä eli varkaita. Kastelin tunnollisesti kukat (ilman palkkaa) ja meidän olohuoneestamme oli selkeä näkymä heidän keittiön ikkunaansa, naapureita kun olimme.

Naapuri ilmoitti paluupäiväkseen tietyn päivän ja ajan, vaikka 3.1. illalla klo 22.

Näin sitten liikettä ja valojen sytyttämistä/sammuttelua naapurista 2.1. aikaisin aamusta. Soitin tälle naapurin naiselle että onko jotain muutoksia tapahtunut vai onko asunnossa murtovarkaita, soitanko heti poliisit.

Tämä nainen vastasi kiukkuisena että oli tullut aiemmalla lennolla ja huusi että antaa olla viimeinen kerta kun tällainen kakara kyttää hänen asuntoonsa sisään. Veti kaikki meidän taloomme näkyvät sälekaihtimet ja verhot tiukasti kiinni eikä avannut niitä varmaan kuukauteen. Valitti myös vanhemmilleni että olen salakyttäävä kakara.

Että sellaista...

Vierailija
18/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuessa eräs naapuri oli sitä mieltä, että hississä ei saa kuljettaa roskapusseja, koska haju jää hissiin. Talossa asui yksi rollaattorin kanssa kulkeva vanhus ja itse jouduin pitkään käyttämään kyynärsauvoja, eli roskien vieminen rappuja pitkin ei vaan yksinkertaisesti onnistunut. Se ei koskaan paljastunut, kuka talon roskapoliisi oikein oli. Sekä hississä että ilmoitustaululla oli myös asiaa koskeva heippalappu ja uusi ilmestyi aina kun isännöitsijä kävi poistamassa vanhan.

Vierailija
19/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kehiin!

Vierailija
20/23 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ensimmäinen valitus tuli ihan syystä, nimittäin kaverini kävi kerran talviaikaan baarista tullessa kusella naapurin kukkapenkissä. Ymmärrettävästi asia osattiin yhdistää bileisiini ja tietysti olin aidosti pahoillani ja pyysin naapurilta anteeksi. Mutta se jatko. Siitä lähtien nimittäin sain niskoilleni syyt myös toisen naapurin koiran kusiläikistä, niitä valokuvattiin ja kuvia lähetettiin vuokranantajalleni. Kuvia otettiin myös kenkieni jäljistä.