Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni: 2-5 kk töitä yötä päivää, säästöt piiloon, sitten aina tt-tuelle huilimaan muutamaksi kuukaudeksi. Mitä mieltä?

Vierailija
07.03.2018 |

Työskentelen matalapalkka-alalla, vakituisia kunnon sopimuksia ei ole. Vain tarvittaessa kutsuttavia, määräaikaisia tai vakituisia osa-aikaisia. Ja osa-aikatyö on täysin kannattamatonta näillä palkoilla, niitä ei kannata edes hakea. Mitään järkeä sitoutua sellaiseen.

Teen vain määräaikaisia, tarvittaessa työhön kutsuttavan sopimuksia kiiresesonkeina. Silloin saa tehdä niin paljon kuin jaksaa sen muutaman kuukauden. Teen hulluna töitä, elän niukasti ja pistän kaiken mahdollisen säästöön.

Sopimuksen loputtua olen kerännyt ihan kivan summan rahaa ja olen aivan rikki henkisesti ja fyysisesti koko rääkistä. Jään tt-tuelle, joka vastaa yhdessä asumistuen kanssa määrältään about samaa summaa kuin tekisin 20h/viikko töitä. Ja minun elämäntyylillä se riittää hyvin. Säästöt ovat käteisenä tai jonkun muun nimissä olevalla tilillä, muutenhan en saisi tukea. Joskus jään aina sairaslomalle.

Näin teen, koska on pakko. Kun ei ole kunnon sopimuksia enää, ei ole hyvinvointia, taloudellista turvaa tai jaksamistakaan, ei lomia. Pakko pitää näin omaa lomaa. Jos vain saisin vakituisen, järkevän työsopimuksen ja vuosilomat ja lakisääteiset vapaapäivät, taloudellisen turvan elämälle.. ei tarvitsisi kikkailla.

En minä jaksa jatkuvasti olla mikään ketjutettu nollatuntiheittopussi, siinä menee mielenterveys.

Onneksi ei ole kuin itsensä huolehdittavana, niin voin tehdä näin. Perhe jää todennäköisesti vain haaveeksi, kun elämä on jatkuvaa väsymystä, epävarmuutta ja hektistä raatamista, työnantajien miellyttämistä ja ainaista joustamista.

Pitää miellyttää pomoa ja vakkareita parhaan taitonsa mukaan, tehdä saikkujen paikkauksia tunnin varoitusajalla ja tuurata niitä, jotka ovat viikonloput vapailla. Jos onnistun hyvin ja joustan ja teen parhaat miellyttämistemppuni, saan seuraavaksi kahdeksi viikoksikin töitä.

N34

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa. Minkä alan työ on kyseessä Ap? Voisin tehdä samoin...

Vierailija
2/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa. Minkä alan työ on kyseessä Ap? Voisin tehdä samoin...

Kaupan ala.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallinen tulorekisteri tulee 2019, josta Kela yms.näkee suoraan tulosi, jos et tee pimeitä töitä ja pimeät työt eivät kartuta eläkettä yms.

Vierailija
4/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansallinen tulorekisteri tulee 2019, josta Kela yms.näkee suoraan tulosi, jos et tee pimeitä töitä ja pimeät työt eivät kartuta eläkettä yms.

No näkeehän se ne jo nytkin, kun tukia varten toimitan sinne ihan itse palkkakuittini ja tiliotteeni.

Ap

Vierailija
5/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näkeehän se ne jo nytkin, kun tukia varten toimitan sinne ihan itse palkkakuittini ja tiliotteeni.

Ap

Kyse onkin siitä, etten jätä niitä säästöjä sinne omalle tilille lepäämään, sillä tt-tukea haettaessa ne lasketaan käytettävissä oleviksi varoiksi.

Vierailija
6/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis teetkö niin, että nostat jonkun tietyn summan aina kuussa ja "esität" käyttäneesi ne?

Vierailija
7/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä tienaat hyvin kolme kuukautta, ihan sama millä tilillä ne on. Kela laskee kyllä, että et saa tt-tukea 2-3 kuukauteen.

Jos siis toimitat palkkakuitit Kelaan. Jos teet pimeästi ja pimität Kelalta toisen pankkitilin, sitten tämä tarina täsmää. Muuten ei todellakaan täsmää.

Vierailija
8/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainiosti pelattu. En paheksu.

Vierailija
9/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella raskaalta.

Tuollainen yötä päivää työn tekeminen edes lyhyesti aiheuttaa jo ties mitä terveys haittoja, varo ettet pala loppuun. Tulevaisuudessa voit hyvin olla mielenterveys eläkkeellä, jos et osaa jarruttaa ajoissa. Rahan teko ei ole elämässä tärkeintä, vaan oma terveys, harvoin tätä tajuaa, ennenkuin se on mennyt..

Vierailija
10/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole opiskellut ammattia ja mennyt oikeisiin töihin?

Vierailija
11/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa tilanteessa kannattaisi liittyä työttömyyskassaan ja nostaa ansiosidonnaista kun tulee työssäoloehto täyteen?

Vierailija
12/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan maksat verosi niin ok, muussa tapauksessa saat hävetä. Perustulo auttaisi tähänkin ongelmaan, vaikka ymmärrän, että se saattaisi tuoda uusia ongelmia mukanaan.

Vierailija
13/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo tapaus tämä ap . yhteiskunnan osittainen elätti. Tuon ikäisen pitäisi jo paremmin huolehtia omasta toimeentulostaan.

Vierailija
14/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis teetkö niin, että nostat jonkun tietyn summan aina kuussa ja "esität" käyttäneesi ne?

Juuri noin se pitää tehdä että rahat kirjekuoreen piirongin laatikkoon.

Vierailija
15/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri ap - käytät hyväkseksi meidän muiden yhteiskunnalle maksamia veroja. Eikö sinua nolota, kun et pysty itse elättämään itseäsi.

Poliitikot tekee ihan samaa,joten miksi minun pitäisi hävetä

Vierailija
16/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vihreiden puoluetoimiston pro perustulo-trolli, näitä samantyylisiä tarinoita on täällä ollut ennenkin.

Kaupan alalla on kyllä vakituisia täysiaikaisia tai lähes täysiaikaisia soppareita osaavalle työvoimalle. Ei noita keikkahommia tee kuin 20v opiskelijat tai vajaakuntoiset.

Vierailija
17/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri ap - käytät hyväkseksi meidän muiden yhteiskunnalle maksamia veroja. Eikö sinua nolota, kun et pysty itse elättämään itseäsi.

Poliitikot tekee ihan samaa,joten miksi minun pitäisi hävetä

OletMutta oikeassa. Ja muutenkin suurilla rahoilla huijaavia on niin paljon, että te, jotka olette löytäneet pienen ihmisen tavan viedä edes pieni osa, jatkakaa! Ei todellakaan tarvitse hävetä.

Vierailija
18/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEET OIKEIN.EI MUUTA.KYLLÄ NE ISOMMAT JA RIKKAAT KUSETTAA ENEMMÄN JA KOKOAJAN.OLET AHKERA JA TEET OIKEIN.

Vierailija
19/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat myöhemmin petossyytteen kun joudut toimittamaan Kelaan verotodistuksesi jotain tukea hakeaksesi (elleivät pääse jo muutenkin suoraan verotietoihisi). Ja armoa ei tunneta jos huijaa valtionvirastoa. Muutenkin talousrikoksissa on suhteessa kovemmat tuomiot kuin vaikkapa väkivaltarikoksissa.  Että joo, loistava idea hankkia rikosrekisteri ja isot korvausvelvollisuudet, u go girl!

Vierailija
20/45 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa tilanteessa kannattaisi liittyä työttömyyskassaan ja nostaa ansiosidonnaista kun tulee työssäoloehto täyteen?

Mulle tuli tämä sama mieleen. Jotenkin tuntuisi, että olisi helpompi hoitaa itsensä ansiosidonnaiselle kuin tt-tukikelpoiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme