Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt riitti! En jaksa aamuisin enää tuhlata aikaa; ostan itselleni työvaatteet, joita käytän joka viikko vuoden ympäri.

Vierailija
07.03.2018 |

Mitä ajattelet ihmisiestä, jolla on aina samat (siistit) vaatteet ja onko jollain tällainen käytäntö?

Olen nainen ja en jaksa tuhlata aikaa enää pohtimiseen siinä, mitä laitan päälle. Kuinka monta asukokonaisuutta tarvin, joita kierrätää vuoden ympäri? Täytyy olla siistit ja käytännölliset vaatteet.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä se.

Sinkkumies

Vierailija
42/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sopii kaikki vaatteet toisiinsa vaikken mitään farkkuja ja t-paitoja omista. Ainoa mihin kiinnitän huomiota on että jos on tilava alaosa niin paidan pitää olla istuvampi ja sama toisin päin. Talvella kerrospukeudun ja ostan toisinaan hyväksi todettuja vaatekappaleita useammankin.

Tämä! Miehet käsittääkseni tekee tätä useammin kuin naiset. Jos löydät vaikka täydellisesti istuvat housut, niin miksi ostat vain yhdet? Osta saman tien useammat, niin et ole heti pinteessä kahden vuoden päästä kun ne ensimmäisenä ostetut ja kovassa käytössä olleet kuluvat puhki. 

Tuo on muuten totta, että on ihan järkevää ostaa useampia kappaleita hyväksi todettuja vaatteita. Itse teen usein niin, että esimerkiksi täydelliseltä tuntuista farkuista ostan kerralla samaa mallia neljänä värinä (esim harmaa, musta, tummansininen, vaaleansininen) ja sopivasta neulepaidasta kerralla kolme väriä (esim violetti, musta, harmaa). Tai samasta puseromallista ostan kuviollisen ja yksivärisen mustan. Joskus ostan kaksi kappaletta samaakin väriä.

Inhoan shoppailua, joten niitä farkkujakaan ei joka vuosi tee mieli mennä ostamaan.

Aika monella kaappiin kerääntyy ihkuja vaatteita, joita kuitenkin pitää vaan kerran vuodessa. Niitä perusvaatteita taas pitää lähes aina, joten miksikä ei ostaisi useamman samanlaisen hyväksi todetun perusvaatteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mietitään. Vuoden tarpeet niin että kuitenkin olisi vaihteluakin. Toimistotyö, oletan? Käytätkö mekkoja ja hameita vai oletko vain housulinjalla? Jos käytät kaikkia noita, sanoisin että

- aluspaitoja / toppeja ainakin 5, tummaa ja vaaleaa

- erilaisia ohuita kauluspaitoja / puseroita vaikka 5

- kesäkuumalle pari siistiä ilmavaa paitaa jos ei topissa viitsi olla

- neuleita 4

- yksi / pari neuletakkia

- perusfarkkuja, tai mitä käytätkään 3

- hameita vaikka 3 erilaista, joista yksi musta kynähame

- mekkoja ainakin musta kotelo, ehkä muutama muu vielä.

- matalat ja korkeammat sisäkengät

Näillä pärjäilisi eikä olisi ihan joka päivä samaa.

Vierailija
44/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilisin ensin itse ja sitten vasta lähtisin lukemaan tai ostamaan noita kapselivaatekaappijuttuja. Niillä nimittäin tehdään bisnestä ja kuten joku sanoikin, eivät ne ole kovinkaan yksinkertaisia.

Suosittelen juuri sitä mitä moni muukin: valitse itsellesi ja työhösi sopivat 1-3 asua ja osta tuplana tai triplana. Näin voit pestä vaatteita ja aina on varakappale olemassa. Kaikista helpointa on pysyä yhdessä värissä tai kahdessa.

Kukaan ei oikeasti huomaa vaatteitasi. Suurin osa suomalaisista pukeutuu niin tavanomaisesti, etten itse ainakaan pysty sanomaan mitä työkavereilla oli viime viikolla yllä ellei jollain ollut jotain todella erikoista / hienoa / näyttävää tai kummallista. Voit pukeutua ihan samaan asuun (mekko & leggingsit, jakku & housut/hame, farkut ja pusero neuleella) joka päivä, eikä kukaan tajua. Siihen kun yhdistät vaikka 10 pari korviksia ja 5 eri väristä ja kokoista huivia niin vielä vähemmän.

Minulla on kännykässä ohjelma, johon luetteloin kaikki vaatteeni aikoinaan. Niitä oli liikaa ja on yhä. Tilastot kuitenkin näyttivät varsin selvästi, että eniten käyttämäni vaatteet olivat aina tiettyä väriä ja tiettyjä peruskappaleita. Musta laukku, talvitakki, tietyt housut, mekko ja kengät. Päivästä toiseen ne samat lempparit olivat kierrossa ja muut vaatteet vaan elelivät kaapissa. Ilman suunnittelua niitä ei tullut käytettyä ja jossain vaiheessa tajusin, että voisin käyttää aikaani muuhunkin kuin asukokonaisuuksien suunnitteluun. Varsinkin kun työni ei liity muotiin, työkaverit sitä ja tyyliäni tuskin ymmärtävät (hyvin tavanomaista porukkaa) ja muutakin tekemistä olisi.

Vapaa-ajalla voi sitten leikitellä. Tai panostaa mukaviin oloasuihin ja loistaviin urheilukuteisiin!

Vierailija
45/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, mietitään. Vuoden tarpeet niin että kuitenkin olisi vaihteluakin. Toimistotyö, oletan? Käytätkö mekkoja ja hameita vai oletko vain housulinjalla? Jos käytät kaikkia noita, sanoisin että

- aluspaitoja / toppeja ainakin 5, tummaa ja vaaleaa

- erilaisia ohuita kauluspaitoja / puseroita vaikka 5

- kesäkuumalle pari siistiä ilmavaa paitaa jos ei topissa viitsi olla

- neuleita 4

- yksi / pari neuletakkia

- perusfarkkuja, tai mitä käytätkään 3

- hameita vaikka 3 erilaista, joista yksi musta kynähame

- mekkoja ainakin musta kotelo, ehkä muutama muu vielä.

- matalat ja korkeammat sisäkengät

Näillä pärjäilisi eikä olisi ihan joka päivä samaa.

Aivan liikaa ja liian monta yhdistelymahdollisuutta!

Vierailija
46/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteeksi käy mainiosti musta/harmaa/tummansininen polvi- tai midimittainen mekko. Mitään muuta ei tarvita. Varsinkin jos juhlia on harvoin. Käy vaikka sitten kampaajalla laittamassa hiukset ja meikin viimeisen päälle ja ostaa siihen isot, näyttävät korvikset ja se on siinä. Erillistä juhlalaukkua ei kannata ostaa, korkeintaan vuokrata. Kädessä pidettävä "clutch" voi olla vaikka musta, yksinkertainen litteä meikkipussi, jonka otat vain juhlakäyttöön tarvittaessa.

Oma tyyli on hyvä tietää. Itse pidän mekoista, löysistä ja näyttävistä. Niiden kanssa ei tarvitse kuin kengät kesällä ja olet valmis. Talvella sukkikset/housut/leggingsit. Jollain toisella se on farkut, joihin yhdistetään yläosa. Jos ei ole kynähamenaisia, ei ole pakko ostaa kynähametta :)

Vierailija
47/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka ostaa hyväksi havaittuja useamman kappaleen. Harmittaa kun lempifarkkuja ei enää kai tehdä, mulla on niitä kyllä kahdet mutta molemmat on kulumassa puhki.

Vierailija
48/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet ihmisiestä, jolla on aina samat (siistit) vaatteet ja onko jollain tällainen käytäntö?

Olen nainen ja en jaksa tuhlata aikaa enää pohtimiseen siinä, mitä laitan päälle. Kuinka monta asukokonaisuutta tarvin, joita kierrätää vuoden ympäri? Täytyy olla siistit ja käytännölliset vaatteet.

Minä,ostan aina viisi samanlaista paitaa tai kahdet samanlaiset housut/hameen ja kaksi samanlaista jakkua. Minulle on aivan sama vaikka ihmiset luulisivat etten pese ikinä vaatteitani. Pesen toki mutta otan samanlaisen puhtaan päälle seuraavana päivänä. Pystyihän Applen perustajakin hoitamaan hommansa uskottavasti aina samanlaiset farkut jalassa ja samanlainen musta poolo päällä.

Vierailija
49/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mustat housut ja jakku tai neule. Jos pitää panostaa, musta hyvin istuva housupuku. Siihen 2-3 paitaa ja musta tai harmaa hame. Kaiken pitää olla yhdisteltävissä keskenään ja niin hyvänlaatuisoa, että kestää nuhjaantumatta. Sit 2 kengät joita vaihdella (ulkokengät erikseen).

Siinä se. Omalla ajallasi pukeudu vaikka pyjamaan.

Vierailija
50/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut työkäyttöön useamman yksinkertaisen mekon ja neuletakin joita käytän erilaisina yhdistelminä. Parit siistit housut on myös ja niitä sitten neuletakkien ja eri yläosien kanssa. En mieti puleutumistani juurikaan, lähes kaikki asuvaihtoehdot sopivat sen verran yhteen että voin vetää henkarilta mitä vaan päälle.

Mistä,olet löytänyt työkäyttöön sopivia, mieluiten polvet peittäviä, mekkoja?

Vierailija
51/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte näitä laadukkaampia vaatteita? 

Esim. Peter Hanilta.

Vierailija
52/55 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte näitä laadukkaampia vaatteita? 

Esim. Peter Hanilta.

Kirottu autocorrect! Peterhahn.fi on oikea osoite. Kannattaa tsekata Atelier GS.

Vierailija
53/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Noshilla on paljon vaatteita, jotka soveltuvat toimistoon ja muihin vastaaviin siisteihin sisätöihin. Osa malleista on vähän liian erikoisia omaan makuun, mutta todella paljon löytyy kivoja tunikoita, jakkuja ja puseroita yksiväristen housujen kaveriksi. Samoin siellä on mekkoa ja hametta.

Todella mukavia päällä ja kestävät käytössä. Suosittelen.

Vierailija
54/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noshin hintaluokka on aika lailla toista kuin Peterhahnilla, vaikka sielläkin on tosi hyvännäköisiä vaatteita. Riippuu vähän millanen homma on, oletko yritysjuristi vai tilitoimiston täti.

Vierailija
55/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vaatteita mm. COS-merkin nettikaupasta. Joissain niissä on hyvät materiaalit ja mallit ovat selkeitä, ehkä joillekin jopa liian selkeitä.