Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko miehen joka eroaa liitosta sinun takiasi?

Vierailija
07.03.2018 |

Etkö haluaisi että olisi ensin vapaa?
Etkö epäile että tekee sen uudestaan?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun mies otti, erosin 12-vuotisesta avoliitosta.

Nyt on 21. vuosi menossa onnellisesti. Joskus sen vaan tietää...

Vierailija
22/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanutkin tälläisen miehen. Erosi 14-vuoden liitosta tavattuaan minut.

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä miksi pitäisi olla ensin vapaana, jos on tavannut ihmisen jonka kanssa oikeasti haluaa olla?

Olen aivan varma, ettei mieheni tee koskaan samaa minulle mitä teki ex-vaimolleen, sillä me molemmat tiedämme olevamme toisillemme tarkoitetut.

Varmaan hän on naimisiin mennessään ajatellut samalla tavalla, että on vaimon kanssa "toisilleen tarkoitetut".

Tuskin kukaan solmii avioliiton ajatellen että rakastas myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes tulee joku parempi vastaan.

Itse en ottaisi miestä, joka pitää avioliitossa silmät auki josko löytyisi sittenkin parempi kumppani, ei ole takeita etteikö tekisi niin udestaan.

Niin hän ajattelikin. Mutta ei hän varsinaisesti pitänyt silmiään auki, löytyisikö parempi kumppani, vaikka hänen avioliitto olikin jo aikalailla romahduspisteessä. Kyllä sen oikeasti tietää ettei rupea pettämään uusiksi. Luotan mieheeni täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli ollut pari vuotta opiskeluaikanaan avoliitossa kun tavattiin. En usko, että suhteemme olisi edes alkanut mikäli heillä olisi ollut kaikki kunnossa. Rakastuimme, menimme naimisiin pikavauhtia ja olemme olleet yhdessä yli 30 v. Näin jälkeenpäin ajatellen olisimme voineet toimia fiksumminkin siinä alkuvaiheessa, sillä miehen ex otti asian aika raskaasti. Lapsia heillä ei ollut.

Vierailija
24/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvistä miehistä ei erota.

Mitä ihmettä tämäkin nyt sitten tarkoittaa? Jos se hyvä mies tapaa jonkun toisen naisen ja haluaa erota, niin hän eroaa.

Vierailija
25/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota pettävää miestä. Sehän tekisi saman ennen pitkää minullekin.

Ja itse et ole tehnyt mitään väärää? Kaksunaismoraali on idioottien juttu...

Vierailija
26/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on niin vastoin moraaliani, että en voisi kunnioittaa sitä miestä. Eli vaikka ottaisin sen miehen, niin asia jäytäisi takaraivossa.

Luottamuksen rikkominen on se nono. Jos miehellä olisi ollut avoin suhde, eli vaimo olisi minusta tiennyt, niin sitten asia olisi ok.

Vierailija
27/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M31 kirjoitti:

En edes tunne varattuja naisia kohtaan mitään. Heti kun saan tietää jonkun naisen olevan varattu (saati naimisissa asti), katoaa kaikki viehätysvoima ja hän on kuin saman sukupuolen edustaja minulle.

Tätä sanoo minunkin 50 v mieheni.

Vierailija
28/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä miksi pitäisi olla ensin vapaana, jos on tavannut ihmisen jonka kanssa oikeasti haluaa olla?

Olen aivan varma, ettei mieheni tee koskaan samaa minulle mitä teki ex-vaimolleen, sillä me molemmat tiedämme olevamme toisillemme tarkoitetut.

Miehen työkaveri on tuollainen mies. Mieheni on kuulemma hyvin huolissaan nykyisen suhteen tilasta, mies kuulemma puhuu selän takana uudesta vaimostaan paljon väheksyvämmin kuin entisestään. Kaikkiin suhteisiin astuu se arki, ja jos mies ei usko siihen, että niiden vaikeiden vaiheiden yli voi sinnitellä, kaatuu suhteet jatkossakin.

Vierailija
29/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä. Voin kuvitella että olisi kuolleessa liitossa vain tottumuksesta, ja sitten tavattuaan minut heräisi taas haaveilemaan erilaisesta elämästä. Näin ei tapahtuisi oikeastaan kenenkään pettämistä. Mutta haluaisin kyllä jutella asiasta vaimon kanssa ihan kahden kesken. 

Vierailija
30/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä. Voin kuvitella että olisi kuolleessa liitossa vain tottumuksesta, ja sitten tavattuaan minut heräisi taas haaveilemaan erilaisesta elämästä. Näin ei tapahtuisi oikeastaan kenenkään pettämistä. Mutta haluaisin kyllä jutella asiasta vaimon kanssa ihan kahden kesken. 

Mikä on kuollut liitto? Mistä tietää, että liitto on muuttunut kuolleeksi? Entä kokevatko molemmat aviopuolisot samalla tavalla?

Vierailija
31/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin, jos olisin Rakastunut!!

Vierailija
32/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tämäkin nyt sitten tarkoittaa? Jos se hyvä mies tapaa jonkun toisen naisen ja haluaa erota, niin hän eroaa.

Sitä ihmettä että hyvä mies osaa valita kumppaniksi itselleen täysin sopivan hyvän naisen, eikä tule haluamaan muita ja eroa.

Vierailija
33/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittelemme varmaan hyvän miehen eri tavalla, kun minun silmissäni tuo lause on sisäisesti täysin epälooginen.

Vierailija
34/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kuollut liitto? Mistä tietää, että liitto on muuttunut kuolleeksi? Entä kokevatko molemmat aviopuolisot samalla tavalla?

Varmaan kukin määrittelee tuon itse omalta kohdaltaan, minulle se olisi esimerkiksi rakkaudeton liitto, liitto jossa rakkaus on vähitellen muuttunut ystävyydeksi eikä yhteisiä päämääriä ole, tai liitto jossa on rakkautta mutta perustavanlaatuisten ristiriitojen takia yhdessä jatkaminen aiheuttaa molemmille kärsimystä. Kaikki nämä on tulleet elämässä vastaan, joko omissa suhteissa tai olen nähnyt sivusta.

Juuri tuota vaimon asennetta ja kokemusta haluaisin sillä keskustelulla selvitellä. Ei tarvitse olla miehen kanssa juuri samanlainen kokemus, mutta odottaisin että hänkin on samaa mieltä että yhdessä pysyminen on jo jonkun aikaa ollut kyseenalainen valinta eikä kokisi miehen pettäneen häntä haluamalla siirtyä eteenpäin.

Vierailija
35/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet...

Ihan tilastojenkin mukaan todennäköisyys uskottomuuteen ja ulkopuoliseen rakastumiseen on hyvin paljon suurempi kohdallanne.

Vierailija
36/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettä että hyvä mies osaa valita kumppaniksi itselleen täysin sopivan hyvän naisen, eikä tule haluamaan muita ja eroa.

No sitten hyviä miehiä syntyy ainoastaan tuurilla ja kenet tahansa hyvän miehen voi yllättävä muutos elämän olosuhteissa muuttaa ei-hyväksi.

Vierailija
37/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän sen liiton kuolleeksi koe ne ketkä siinä ovat. Jos ei ole halua eikä motivaatiota edes yrittää enää, niin eiköhän se ole aika vahva merkki. Se taas mikä siihen on johtanut riippuu ihan niistä ihmisistä. Voi olla ihan mitä vain henkisestä alistamisesta eri suuntiin kasvamiseen. Ulkopuolella on turha arvostella.

Onko silläkään loppujen lopuksi väliä, kokeeko molemmat osapuolet samalla tavalla. Ei ketään voi pakottaa olemaan vasten tahtoaan liitossa, vaikka sen toisen osapuolen mielestä kaikki olisi just hyvin. Niin paljon on liittoja, joissa toinen on tyranni "meillä oli kaikki niiiiiiin hyvin" ja toinen ei ole saanut koskaan ääntään kuuluviin tai sitä ei ole haluttu kuulla kun se toinen on aina omasta mielestään oikeassa.