Montako viestiä jaksat vastaanottaa per päivä?
Minulle on tullut nyt kaksi viestiä ja yksi puhelu ja alkaa aikalailla olla päivän kiintiö täynnä. Saatan vielä itse laittaa lapselle viestin tänään.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään kappalerajaa kyllä. Niin monta kuin tulee.
Pidätkö äänet päällä vai hiljaisella?
Tällä hetkellä 0 paitsi jos se tulisi ihastukseltani mutta kun tiedän ettei tule. Kaikkien muiden viestit vaan ärsyttävät. En jaksa tällä hetkellä ihmisiä (masennus).
Puheluita en jaksa vastaanottaa enempää kuin 1-2 päivässä. Uuvun herkästi puhelinkeskusteluissa, ne ovat minulle kognitiivisesti kuormittavia.
Tavallisia kirjallisessa muodossa olevia viestejä pystyn vastaanottamaan (siis lukemaan ne) käytännössä ilman lukumäärärajoituksia, mutta kiireellistä reagointia edellyttäviä viestejä en vastaanota kuin 1-2 päivässä (poislukien vakavat tilanteet).
En ole jatkuvasti tavoitettavissa, vaan pidän välillä viestimiä äänettömällä.
No, ei tuohon luuriin oikein saa mitään kappalerajoitusta aikaseksi, jos jotain lähettää se perille tulee. Luenko sen ja varsinkaan, teenkö jotain se viestin pohjalta, on toinen juttu. Duunin sposteja tulee sellainen ehkä 50kpl/ päivä, ne nyt on hoidettava. Sitten on 5 henkisen perheen normi viestittelyt, 10-20 per päivä ja sitten on lasten harrastukset ja koulut, sieltä tulee ehkä 5-10 viestiä per päivä. Lisäksi on sitten kaikki mainosp*ska, fb viestit jne.. niitä katselen kun jaksan, en välttämättä ees päivittäin. Puhelimessa on äänet päällä, koska mun tarvii kuulla kun sinne jotain tulee.
Millasia puheluita ja viestejä te oikeen saatte, jos se noin uuvuttaa?
Mulla on puhelin aina äänettömällä, mutta vilkuilen sitä silloin tällöin. Jos ei tosiaan tarvitse reagoida viesteihin mitenkään, eivät viestit sinänsä haittaa vaikka niitä olisi paljonkin (alle 20). Selailen viestit läpi ja katson oliko henkilökohtaisesti minulle jotain ja jos ei ole, pistän vaan puhelimen pois. Jos on jotain niin yleenä kerran-pari päivässä sitten vastailen. Miehen perheen whatsapp-ryhmästä lähdin kun en jaksanut sitä viesitulvaa, vaikka ne eivät suoraan minulle olleetkaan.
En halua olla tavoitettavissa koko aikaa, enkä vastaa puhelimeen jos soittajan numero on tuntematon. Tosin usein jää vastaamatta siksikin, että on äänettömällä. Soitan takaisin tilanteen mukaan, jos on oletettavaa että on jotain oikeaa asiaa. En jaksa lärpättää kuulumisia puhelimessa, joko nähdään kasvotusten tai viestitellään, mutta puhelimessa pälpätys on ihan vihoviimeistä ajanhukkaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tapaamiset voi toki sopia puhelimitse.
No ei ole mitään kappalerajaa kyllä. Niin monta kuin tulee.