Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri joka vaatii ottamaan kyytiin toiselta puolelta kaupunkia

Vierailija
07.03.2018 |

Mitä mieltä autottomasta kaverista, joka aina kun sovitaan näkeminen pyytää hakemaan hänet?

Hänellä on kävelymatka keskustaan, johon usein sovitaan näkeminen. Hän perustelee ettei voi kävellä usein sillä että on huonot kengät ja bussit jotka ajaa vierestä on täynnä, tai niihin ei ole rahaa.

Jos sovitaan näkeminen kauemmas keskustasta mutta eri puolille kun missä hän asuu niin pyytää aina hakemaan. Samoin jos tulee käymään pyytää että voisiko hänet heittää kotiin.

Suostun ottamaan hänet kyytiin silloin, kun olen menossa sinne suunnille. Jos esimerkiksi sovitaan näkeminen jonnekin mihin kulkee reitti hänen kotinsa läheltä. Jos voin muutenkin kiertää sitä kautta.

Olen itsekin tällä hetkellä autoton, mutta siis auto käytössä joskus. Silloin kun minulla oli oma auto hän yritti käyttää sitä härskisti hyväkseen koko ajan. Lisäksi hän kälättää kyydissä niin että jouduin kaupungilla ajaessa aina sanomaan että anteeksi, en voi keskittyä.

Itsellä ei ole suurinta osaa aikuiselämästä ollut autoa, mutta koskaan en ole pumminut kyytejä. Julkiset kulkee kaupungissa hyvin ja asun seudulla jossa moneen paikkaan kävelymatka. Olen kylästellyt ongelmitta syrjäisemmissäkin paikoissa ilman kyytejä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaa, että haluat palavasti nähdä hänet? Mä tekisin sen mun näkemisen niin vaikeaksi, että ei tartte tulla paikalle, jos ei itse pääse. Siis jos kengät kuluu tai bussi ajaa ohi, niin sanoisin, että no mä en sua hae kuitenkaan, katsotaan sitten kello se ja se, oletko sä siellä.

Jos aloittaa, ettei se hakeminen nyt ole iso vaiva, niin kohauttaisin vain olkiani. En alkaisi puolustella, jos ei tajua, että sua veetuttaa, niin ei ole mikään kovin kiva ihminen. Haittaisiko se hänen menettämisensä?

Vierailija
2/5 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan. Jos olet tyhmä, niin se on sinun ongelmasi, ei kaverisi ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin juttelemaan asiasta terapeutille ja jatkaisin kaverin kuskaamista lopun elämääni.

Vierailija
4/5 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kengät? Miksi hän ei osta parempia. Eikä muuten ole sinun asiasi olla aina kuljettamassa ihmistä, joka pääsee paikalle kävellen tai bussilla. Sano se hänelle. 

Vierailija
5/5 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri haiskahtaa ihan perushyväksikäyttäjältä.

Se on muuten jännä juttu että aika usein avun pyytäjiä pidetään mukavina ihmisinä. Kai se vetoaa ihmisen oman arvon tuntoon, kun joku tarvitsee minua ja pyytää apua. Mutta sitten kun avaun pyytäminen alkaa olla tapa, eikä siihen sisälly vastavuoroisia palveluksia, niin se alkaa ärsyttämään ihan älyttömästi.

Ehkä sun kannattaisi järjestää tapaamisia siten että sinullakaan ei ole autoa. Jos kaveri ei halua tavata kun joutuu näkemään yhtä paljon vaivaa kuin sinä, niin eiköhän se ystävyys sitten ole siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi