En pääse miehen kanssa yhteisymmärrykseen, että mitä kieltä puhutaan
Mieheni on hollantilainen ja asumme yhdessä. Miehellä on 7-vuotias kissa, joka ymmärtää komentoja hollanniksi. Kissa ei tietenkään ymmärrä minua, koska en vieläkään osaa lausua sanoja oikealla äänenpainolla.
Olemme hankkimassa nyt uutta kissanpentua nykyisen kaveriksi ja ehdotinkin, että tälle kissalle puhuttaisiin suomea. Mies ei ole tästä kovin innoissaan vaikka hänen suomensa kuulostaa paljon paremmalta kuin minun hollantini.
Olemme kinanneet aiheesta nyt pari viikkoa. Miten ihmeessä saisin miehen suostuteltua ehdotukseeni?
Kommentit (23)
Mä olen huolissani nyt tuon uuden kissanpoikasen tulevasta identiteetistä. Eikö se tunne itseään huonommaksi kuin se isompi kissa, koska toiselle puhutaan hollantia, mutta pikkukissan pitäisi oppia jotain ihme suomalais-ugrilaista kieltä?
Onko mahdollista saada tukiopetusta kissoille? Jos vanhempikin oppisi vähän suomea ja nuorempi hollantia, tilanne tasoittuisi.
Olisi hyvä myös hankkia terapeutti, koska tuollaiset lapsuuden kriisit voivat vaurioittaa kissojen mielenterveyttä pysyvästi.
Oletteko edes sopineet siitä millä kielellä opetatte kissat kirjoittamaan ja lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin et onkohan tää vitsi 😂
Ei tällä palstalla, mistä moinen aate?
Ja AP viestissä 20 tarkoitti englannin sijaa tietenkin suomea. Hups